MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ah dus meer wat betreft grootte gezien de verzuiling ipv ideologie.

Daarom moeten de partijen met Christelijke grondslag lekker fuseren. Zelfde geld voor de sociaal rode partijen. PvdA heeft namelijk hetzelfde probleem.
Rode partijen en wilders hebben veel overeenkomsten. Toch staat de PvdA ook bekend als de partij van de allochtoon (an sich niet zo gek, want wilders en denk hebben ook veel overeenkomsten).

Maar stemmen op een kleur is maar een oudbollig iets. Vooral omdat groen/milieu en overbevolking steeds meer haaks op elkaar lijkt te staan. Hetzelfde heb je ook als je de christelijke partijen op een hoop gooit.

Waarom werken ze niet via teams? Vergaderen kan prima online. Doe ik al een jaar.

Tuurlijk. Als je de kiesdrempel haalt die omhoog zal gaan. Welk gedachtengoed is hier volgens jou niet in vertegenwoordigd?
Weet ik niet, maar ik vind het niet goed als je het maar met 5 partijen zou moeten doen, wat als die allemaal een kant op gaan die de bevolking niet zou willen?

Ik hoop dat diegenen die graag grote fusies zien van de politieke partijen wel doorhebben dat de problematiek die we nu kennen zich gewoon verplaatst naar die nieuwe clubs. Dan heb je daar continu een interne strijd zoals je ook binnen de partijen in bijvoorbeeld de VS en Duitsland ziet.

CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis.

@Mentat is hij overspannen of wou hij gewoon even rustig aan doen en de tijd voor andere dingen nemen?

Ik snap niet waarom het een probleem is dat we wat notities zien?

Het is nu toch wel helemaal duidelijk dat het CDA van Omtzigt af wil. Kan Hoekstra wel boos zitten wezen op Twitter

maar natuurlijk wil niemand Omtzigt in het kabinet. En liefst ook niet in de Kamer.

Hoekstra maakt zich er op deze gemakkelijk van af. Hopelijk geeft Ollongren nog een kleine toelichting.

Hopelijk geeft Ollongren nog een kleine toelichting.
Heeft ze inmiddels gedaan:
De zichtbare notities waren "inventariserende voorbereidingsnotities, bedoeld als voorlopige input voor de volgende ronde in de verkenningsfase. Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken", schrijven ze in een verklaring.

Terug
Naar boven