XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Waar Ardern, Johnson en Simons de ene kant zijn en Rutte de andere kant:

Draadje, lees het gerust helemaal!

Zij heeft het over de strategie van het virus "gecontroleerd" laten rondgaan, het alternatief is kijken naar hoe andere landen het gedaan hebben, ze noemt dan Niet-Europese landen. Ik vermoed dat ze doelt op Nieuw-Zeeland en landen in ZO-Azië.

Tot vorig jaar zomer overkwam het ons, vanaf het najaar is het een keuze geweest.

Overigens vraag ik me wel of ze dit al langer roept of dat het nu handig uitkwam. Hoe Rutte reageert, zoals vaker tegen nieuwkomers en partijen op de flanken vind ik te makkelijk. Sommige formuleringen in de motie kunnen ongetwijfeld beter, maar zo kom je makkelijk onder kritiek van de gekozen strategie uit.

Eens, maar Nieuw-Zeeland is een eiland en zodoende eenvoudig te isoleren. Dat is niet te vergelijken met Nederland.

Eens, maar Nieuw-Zeeland is een eiland en zodoende eenvoudig te isoleren. Dat is niet te vergelijken met Nederland.
Onzin, VK is ook een eiland. Je kan een land prima in regio's opdelen en de grenzen sluiten. Niet iedereen zal zich daaraan houden en het is moeilijker te controleren dan bij een eiland, maar in NZ doen ze volgens mij ook aan regionale lockdowns.

Zie ook hele draadje van Van Zelst, VK en NZ maken een andere keuze, zoals ook Rutte een keuze heeft gemaakt. Dat is prima, maar dan kunnen we het best over die keuze hebben. Johnson zegt gewoon dat hij accepteert dat het opengooien van het land meer doden tot gevolg heeft, Ardern zegt dat ze besmettingen laag wil houden en doden wil voorkomen.

Van Zelst zegt ook dat vooralsnog de keuze voor NZ gunstiger is uitgevallen.

Wierd Duk vroeg zich in zijn podcast ook hardop af of de versoepelingen en de jongeren niet duidt op het nog steeds zijn van de strategie om door middel van "gecontroleerd laten rondgaan" sneller tot groepsimmuniteit te komen.

Onzin, VK is ook een eiland. Je kan een land prima in regio's opdelen en de grenzen sluiten. Niet iedereen zal zich daaraan houden en het is moeilijker te controleren dan bij een eiland, maar in NZ doen ze volgens mij ook aan regionale lockdowns.

Zie ook hele draadje van Van Zelst, VK en NZ maken een andere keuze, zoals ook Rutte een keuze heeft gemaakt. Dat is prima, maar dan kunnen we het best over die keuze hebben. Johnson zegt gewoon dat hij accepteert dat het opengooien van het land meer doden tot gevolg heeft, Ardern zegt dat ze besmettingen laag wil houden en doden wil voorkomen.

Van Zelst zegt ook dat vooralsnog de keuze voor NZ gunstiger is uitgevallen.

Wierd Duk vroeg zich in zijn podcast ook hardop af of de versoepelingen en de jongeren niet duidt op het nog steeds zijn van de strategie om door middel van "gecontroleerd laten rondgaan" sneller tot groepsimmuniteit te komen.
Ja, natuurlijk is dat een politieke keuze. Ik wil alleen maar zeggen dat het voor NZ veel makkelijker is om zich te isoleren, dan voor NL. NL heeft noch de politieke wil (vanwege EU en vermoedelijk ook onze rol in de transportsector), noch de mogelijkheden om het hermetisch af te sluiten.

Over het algemeen geldt dat hoe strenger/harder je ingrijpt, hoe beter je het virus kunt indammen. Zie bijv. China en NZ. Maar als Nederland niet bereid is de grenzen hermetisch te sluiten, kun je ook niet hard ingrijpen. Je zult dan namelijk ook alle wegen naar BE en DE moeten bewaken en al het inkomende vliegverkeer moeten tegenhouden.

Hierbij ben je ook afhankelijk van het beleid van de overige EU-landen. Want anders zul je ook hermetisch afgesloten moeten blijven, wanneer het weer onder controle is. Immers bij heropening van de grenzen komen alle buitenlandse toeristen op vakantie naar Nederland, omdat het hier veilig zou zijn, de horeca weer open zou zijn etc. In feite is het Nederlandse coronabeleid volledig afhankelijk geworden van de overige EU-landen. De EU-landen zijn simpelweg teveel geïntegreerd om ieder voor zich zo'n afsluiting te realiseren. De enige manier om dit goed aan te pakken, zou met een streng, pan-Europees coronabeleid zijn. Die macht heeft de EU (gelukkig) niet.

Het gevolg is dus wel een wat matig coronabeleid waarbij men probeert de sterk verweven economien overeind te houden door niet al te streng in te grijpen.

Er zijn weinig betere vertellers dan SGPers, dat kan je nauwelijks anders dan toegeven.

Deze heeft nu een eigen serie over de brandhaard van onze democratie:

Vorig weekend postte ik al een GS filmpje met hem.

• Like
Waarderingen: Pren
Had je ook al kunnen verwachten als je zo'n figuur toelaat in je partij

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.831

Goed nieuws :klink:
Zal wel net als zwarte piet hebben willen rondstrooien met in zijn ogen zoet en lekkers, maar daar waren de dames niet van gediend, in de zak van de Sint en toedeledoki!

PS Hopelijk leidt een en ander ook tot het intrekken van de subsidie pepernoten aan deze deugniet, zover er nog sprake was van jaarlijks rondstrooien in zijn geval.

Hoorde net Humberto Tan op de radio. Hij zei dat die wel in Afrika of Amerika wil wonen. Ik dacht van bye bye :wave: zitten daar vast niet op een gelikte excuusneger te wachten met een paardenlach.

• #10.833
  • #10.835
Vent kijkt neer op andere n*gers kijkend vanuit zn pandje op de Grachtengordel.

Grootste racist is Humberto zelf. Hypocriet.
200.gif

Heb echt nooit naar late night gekeken. Overtreffende trap van je gast in een warm bad laten liggen

Vreemdganger.

Te blij

Terug
Naar boven