Het is inderdaad in alle opzichten één groot drama en de overheid weigert blijkbaar om in te grijpen.
Aan de ene kant ken ik zelf veel ouderen die alleenstaand zijn (geworden) en daarbij nog steeds een eengezinswoning 'bezet' houden omdat er geen acceptabel/betaalbaar kleiner alternatief voor hen is.
Aan de andere kant spreek ik heel veel jongeren die geconfronteerd worden met de haast onmogelijke opgave om een goedkope huurwoning te vinden.
Laat staan dat ze iets kunnen kopen, maar overal zie ik dan weer wél bouwprojecten met grote billboards waarop met 'high end' wonen e.d wordt gekoketteerd. Echt walgelijke geldmakerij en decadentie.
Ondertussen rijd ik regelmatig door de net nieuw gebouwde wijken rond de stad -je kent ze vast ook wel- gewoon om met mijn eigen ogen te verifieren of het dat allemaal wel klopt.
En het is allemaal waar..
Vrijwel alleen maar vrijstaande en 2-onder-1 kap woningen die uit de grond worden gestampt en vanaf 5 ton worden verkocht.
Die hele huizenmarkt, zowel huur als koop, is echt aan alle kanten volledig verziekt. Schandalig gewoon.