XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Ik stem voor om het stukje 'geslacht' overal te verwijderen. I.p.v. geslacht/sex naar penis/vagina/beide op de paspoorten en aktes. Niets meer te zeuren.
Of gewoon de keuze uit M/V/Achterlijk

Screenshot_20210723-184907_Chrome.jpg

Er is nog hoop

Op het moment dat je dat laat afhangen van de makkelijk beïnvloedbare domme massa die een poll invult dan is voor jou de hoop een beetje verloren.
Ik had het percentage eigenlijk wel een stuk lager dan 93% verwacht op het AD. Het overgrote merendeel van de bevolking heeft helemaal niets met deze achterlijke ontwikkelingen, zo blijkt ook uit deze poll van bijna 11k stemmen. Laat wel maar weer eens zien hoe hard ze proberen deze waanzin door onze strot te drukken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.865
1627143775106.jpg

Ondertussen zitten meerdere vrienden van me zonder woning. Familieleden van 25 die nog thuis wonen omdat ze geen woning kunnen krijgen.

Gezinnen van 8 tot 10 mensen... Sterf

Er zijn bepaalde kwesties waarbij de vredelievende meerderheid irrelevant is gebleken.

Thalib (van Black Swan en Antifragile) heeft daar een mooi stuk over geschreven op Medium. Dat ging oa over limonade die dan uiteindelijk allemaal Kosher is, the most intolerant always wins.

Je ziet het ook met de Syrische oppositie en Mexicaanse kartels de extreemste blijven over.

1627143775106.jpg

Ondertussen zitten meerdere vrienden van me zonder woning. Familieleden van 25 die nog thuis wonen omdat ze geen woning kunnen krijgen.

Gezinnen van 8 tot 10 mensen... Sterf
Nu is het probleem met de woningmarkt niet die paar woningen die naar economische gelukzoekers gaan, die hebben (grote gezinnen) relatief weinig woningen nodig.

Het probleem is de woningmarkt ipv volkshuisvesting.

Dat we moeten stoppen met het importeren van mensen die kansloos zijn op de arbeidsmarkt is, wat mij betreft, een andere discussie.

Paar woningen?

55k kansarmen per jaar. Dat zijn niet een paar woningen.

• #10.874
Paar woningen?

Het helpt niet, met name niet omdat asielzoekers o.a. gehuisvest worden in woningen waar voorheen dikwijls arbeidsmigranten konden wonen, maar de problemen bestaan al langer. Het probleem is o.a. veroorzaakt door slechte politiek, denk ook aan veel ouderen die veel langer in grote huizen (huur & koop) blijven wonen. Er zijn ook veel meer alleenstaanden de laatste decennia, aantal daklozen laatste tien jaar verdubbeld en samenstelling van gezinnen nemen af waardoor meer woningen nodig zijn. Er wordt al 20 jaar minder gebouwd dan het streven is, tegelijkertijd is de bouw van huurwoningen misschien wel met 2/3 gedaald in 10 jaar tijd.

Het meeste geld moeten ze stoppen in het verduurzamen van hun huidige woningen en geen enkele gemeente wilt voor een normale prijs grond verkopen.

-

Laatst bewerkt:
Paar woningen?

Het grootste deel van die 55k zijn gezinsherenigingen, die hebben niet allemaal een huis nodig.

Het is een probleem dat bovenop het echte probleem komt en zo spelen huiseigenaren en werkgevers, met dank aan politiek en bestuur, mensen tegen elkaar uit: woningen blijven schaars en duur, arbeid blijft goedkoop door het aanbod aan de onderkant en de welvaartsstaat is niet meer te betalen.

Er wordt al 20 jaar minder gebouwd dan het streven is, tegelijkertijd is de bouw van betaalbare huurwoningen misschien wel met 2/3 gedaald in 10 jaar tijd.

Het is inderdaad in alle opzichten één groot drama en de overheid weigert blijkbaar om in te grijpen.
Aan de ene kant ken ik zelf veel ouderen die alleenstaand zijn (geworden) en daarbij nog steeds een eengezinswoning 'bezet' houden omdat er geen acceptabel/betaalbaar kleiner alternatief voor hen is.

Aan de andere kant spreek ik heel veel jongeren die geconfronteerd worden met de haast onmogelijke opgave om een goedkope huurwoning te vinden.
Laat staan dat ze iets kunnen kopen, maar overal zie ik dan weer wél bouwprojecten met grote billboards waarop met 'high end' wonen e.d wordt gekoketteerd. Echt walgelijke geldmakerij en decadentie.

Ondertussen rijd ik regelmatig door de net nieuw gebouwde wijken rond de stad -je kent ze vast ook wel- gewoon om met mijn eigen ogen te verifieren of het dat allemaal wel klopt.

En het is allemaal waar..
Vrijwel alleen maar vrijstaande en 2-onder-1 kap woningen die uit de grond worden gestampt en vanaf 5 ton worden verkocht.
Die hele huizenmarkt, zowel huur als koop, is echt aan alle kanten volledig verziekt. Schandalig gewoon.

• #10.879
Het is inderdaad in alle opzichten één groot drama en de overheid weigert blijkbaar om in te grijpen.
Aan de ene kant ken ik zelf veel ouderen die alleenstaand zijn (geworden) en daarbij nog steeds een eengezinswoning 'bezet' houden omdat er geen acceptabel/betaalbaar kleiner alternatief voor hen is.

Aan de andere kant spreek ik heel veel jongeren die geconfronteerd worden met de haast onmogelijke opgave om een goedkope huurwoning te vinden.
Laat staan dat ze iets kunnen kopen, maar overal zie ik dan weer wél bouwprojecten met grote billboards waarop met 'high end' wonen e.d wordt gekoketteerd. Echt walgelijke geldmakerij en decadentie.

Ondertussen rijd ik regelmatig door de net nieuw gebouwde wijken rond de stad -je kent ze vast ook wel- gewoon om met mijn eigen ogen te verifieren of het dat allemaal wel klopt.

En het is allemaal waar..
Vrijwel alleen maar vrijstaande en 2-onder-1 kap woningen die uit de grond worden gestampt en vanaf 5 ton worden verkocht.
Die hele huizenmarkt, zowel huur als koop, is echt aan alle kanten volledig verziekt. Schandalig gewoon.
Ja bizar. Hoorde laatst dat iemand een appartement niet had kunnen bemachtigen omdat iemand anders de bieding "won" want die persoon had 160k overboden. Zulke lieden gaan dan uiteindelijk vast naar nieuwbouw kijken, alleen kan je daar weer uitgeloot worden en zijn die prijzen ook steeds hoger, momenteel helemaal. Probeer maar eens een loodgieter, timmerman of wie dan ook te regelen. Het laat zich raden waar de volgende crisis over zal gaan.
1627161890304.png

Ik ga dat boek bestellen denk ik.

Terug
Naar boven