- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
4.25
YES!NL slaakt een zucht van verlichting: voorlopig geen GroenLinks in de coalitie.
Ik geloof er alleen niets van.NL slaakt een zucht van verlichting: voorlopig geen GroenLinks in de coalitie.
Zo wil de Commissie de vreemdelingendetentie uitbreiden voor mensen die de regels niet nakomen. Komt niets van in, is het antwoord van het Parlement, tenzij een rechter vindt dat er echt geen andere mogelijkheden zijn. Hiertegen zou een ongewenste vreemdeling wel gratis moeten kunnen procederen, bij een advocaat naar keuze.
De voorstellen voor het Parlement zijn gedaan door een commissie onder leiding van de Nederlandse EU-parlementariër Sophie in ’t Veld. Zij keert zich tegen de nadruk op strenger straffen van de Commissie. „Wij leggen de nadruk meer op positieve maatregelen. Dat is veel effectiever”, aldus de D66-politica.
„In ’t Veld wil dat alleen mensen gestraft worden die ’willens en wetens’ de procedures ontduiken. Maar dat kan je nooit bewijzen. Dit wordt een feestje voor asieladvocaten.”
Ook een voorstel om asielzoekers te verplichten tijdens de procedure in het land te blijven waar ze verblijf willen, is een schop tegen het zere been van de Brusselse volksvertegenwoordiging. Als het aan haar ligt, mag de asielzoeker binnen de Unie vrij reizen om bijvoorbeeld familie te bezoeken, zo lang hij zich maar ’beschikbaar houdt’ voor de immigratiedienst.
Achterlijk natuurlijk, maar dit is toch niets nieuws onder de zon. Op papier is deze coalitie dan ook totaal niet realiseerbaar. In ieder geval niet zonder een dikke vinger naar de achterban van deze partijen te geven.Nu blijkt D66 ook dwars te liggen met betrekking tot de 'asielhoppers'. Wat een partij. Die willen (samen met GL) versoepeling van de regels omtrent asielhoppers. GTFO.
Ruim baan asielhopper
Dat heb ik al jaren bij vrijwel de hele politiek. De enige partijen waarbij ik niet denk dat ze corrupt zijn, zijn de PVV, FvD, PvdD en de SGP. Al heb ik wel het gevoel dat de laatste 2 partijen flink onder de invloed zijn.Ik heb steeds vaker de neiging om te denken dat bepaalde lieden van D66/ Groenlinks corrupt zijn en/ of constant onder invloed zijn. Hoe kan je anders zulke waanzinnige voorstellen doen terwijl je links en rechts wordt ingehaald door de realiteit. PvdA ook maar die doen niet meer mee dus irrelevant.
Glazen bol?Ik geloof er alleen niets van.
Don't underestimate the power of the pluche.
Paul Rosenmöller“Mijn ongevraagd advies is dan ook om een serieuze lijmpoging te doen. Onder leiding van informateur Schippers, die ondanks het nog niet behalen van resultaat goed werk verrichtte. En met naast haar een informateur van GroenLinks, bijvoorbeeld Paul Rosenmöller of Kees Vendrik.”
Volgens mij neemt niemand Fransie serieus. Toch??Na 2 termijnen van Marx Rutte ben ik sterk overtuigd dat de VVD een kwaadaardig gezwel binnen onze democratie is die zijn 1e plicht en tevens zijn bestaansrecht compleet verloochend, namelijk het vertegenwoordigen van de bevolking. Met dat in het achterhoofd bij elke uitspraak die ik van de VVD hoor, kan je om aan de waarheid te komen, het makkelijkst gewoon de uitspraak compleet omdraaien.Glazen bol?
Paul RosenmöllerVolgens mij neemt niemand Fransie serieus. Toch??
Zegt de ene VVD'er over de andere. Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend...Onder leiding van informateur Schippers, die ondanks het nog niet behalen van resultaat goed werk verrichtte.
de Grote Blonde Leider?