MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.201
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Wat ontzettend voorspelbaar en vreselijk leuk dit, uhuh.

Een coalitie van een liegende draaikont en een zorgvuldig geconstrueerd hologram dat mogelijke banden heeft met gedoogde linkse terreur.

RARA: Kunnen ze saampjes onze soevereiniteit nog verder naar de KLOTEN helpen.

Chapeau Markie, chapeau. Ga zo door m'n jongen!!!

(Ik blijf het echt ongelooflijk vinden dat Rutte opnieuw tot premier is gekozen, wat zijn we ook een naieve struisvogels hier in NL)

NL slaakt een zucht van verlichting: voorlopig geen GroenLinks in de coalitie.

Geen Jesse. Topshow.

NL slaakt een zucht van verlichting: voorlopig geen GroenLinks in de coalitie.
Ik geloof er alleen niets van.

Leuk lullen dat de onderhandelingen moeilijk verlopen vanwege de grote verschillen bij verschillende hete hangijzers (migratie, klimaat). Allemaal leuk om sterk en principieel over te komen naar je achterban toe. Anders verloochen je immers te snel je verkiezingsbeloftes, dus het moet naar de bühne toe natuurlijk wel overkomen alsof je echt achter je kiezers staat. Dus wordt er gedaan alsof de partijen daadwerkelijk principieel zijn (VVD principieel? lol) en achter hun beloftes staan (VVD en beloftes? rofl).

En blijkbaar werpt het meteen zijn vruchten af, want mensen zijn massaal blij (en verbaasd) dat de partijen achter hun standpunten blijven staan.
Vervolgens wordt er gewoon alsnog een kabinet gevormd tussen deze partijen en zullen er 'concessies' worden gedaan om alsnog een coalitie te vormen.

Iedereen wist van te voren toch ook dat de ideologie van GroenLinks haaks staat op die van het CDA? In papier ook haaks op die van de VVD trouwens, echter niet in de realiteit, Marx Rutte zou zijn moeder nog uitleveren aan Duitsers voor een extra termijn op het pluche.

Don't underestimate the power of the pluche.

• #1.210
Nu blijkt D66 ook dwars te liggen met betrekking tot de 'asielhoppers'. Wat een partij. Die willen (samen met GL) versoepeling van de regels omtrent asielhoppers. GTFO.

Vrijheid blijheid

Zo wil de Commissie de vreemdelingendetentie uitbreiden voor mensen die de regels niet nakomen. Komt niets van in, is het antwoord van het Parlement, tenzij een rechter vindt dat er echt geen andere mogelijkheden zijn. Hiertegen zou een ongewenste vreemdeling wel gratis moeten kunnen procederen, bij een advocaat naar keuze.
De voorstellen voor het Parlement zijn gedaan door een commissie onder leiding van de Nederlandse EU-parlementariër Sophie in ’t Veld. Zij keert zich tegen de nadruk op strenger straffen van de Commissie. „Wij leggen de nadruk meer op positieve maatregelen. Dat is veel effectiever”, aldus de D66-politica.
„In ’t Veld wil dat alleen mensen gestraft worden die ’willens en wetens’ de procedures ontduiken. Maar dat kan je nooit bewijzen. Dit wordt een feestje voor asieladvocaten.”
Ook een voorstel om asielzoekers te verplichten tijdens de procedure in het land te blijven waar ze verblijf willen, is een schop tegen het zere been van de Brusselse volksvertegenwoordiging. Als het aan haar ligt, mag de asielzoeker binnen de Unie vrij reizen om bijvoorbeeld familie te bezoeken, zo lang hij zich maar ’beschikbaar houdt’ voor de immigratiedienst.

Nu blijkt D66 ook dwars te liggen met betrekking tot de 'asielhoppers'. Wat een partij. Die willen (samen met GL) versoepeling van de regels omtrent asielhoppers. GTFO.

Ruim baan asielhopper
Achterlijk natuurlijk, maar dit is toch niets nieuws onder de zon. Op papier is deze coalitie dan ook totaal niet realiseerbaar. In ieder geval niet zonder een dikke vinger naar de achterban van deze partijen te geven.

• #1.212
Ik heb steeds vaker de neiging om te denken dat bepaalde lieden van D66/ Groenlinks corrupt zijn en/ of constant onder invloed zijn. Hoe kan je anders zulke waanzinnige voorstellen doen terwijl je links en rechts wordt ingehaald door de realiteit. PvdA ook maar die doen niet meer mee dus irrelevant.

Ik heb steeds vaker de neiging om te denken dat bepaalde lieden van D66/ Groenlinks corrupt zijn en/ of constant onder invloed zijn. Hoe kan je anders zulke waanzinnige voorstellen doen terwijl je links en rechts wordt ingehaald door de realiteit. PvdA ook maar die doen niet meer mee dus irrelevant.
Dat heb ik al jaren bij vrijwel de hele politiek. De enige partijen waarbij ik niet denk dat ze corrupt zijn, zijn de PVV, FvD, PvdD en de SGP. Al heb ik wel het gevoel dat de laatste 2 partijen flink onder de invloed zijn.
Maarja, deze partijen hebben nog geen macht gehad. En we weten allemaal dat macht corrumpeert.

• #1.214
Ik geloof er alleen niets van.

Don't underestimate the power of the pluche.
Glazen bol?
Frans Weisglas (VVD) pleit voor lijmpoging VVD, CDA, D66 en GroenLinks | ThePostOnline
“Mijn ongevraagd advies is dan ook om een serieuze lijmpoging te doen. Onder leiding van informateur Schippers, die ondanks het nog niet behalen van resultaat goed werk verrichtte. En met naast haar een informateur van GroenLinks, bijvoorbeeld Paul Rosenmöller of Kees Vendrik.”
Paul Rosenmöller :roflol: Volgens mij neemt niemand Fransie serieus. Toch??

Glazen bol?

Paul Rosenmöller :roflol: Volgens mij neemt niemand Fransie serieus. Toch??
Na 2 termijnen van Marx Rutte ben ik sterk overtuigd dat de VVD een kwaadaardig gezwel binnen onze democratie is die zijn 1e plicht en tevens zijn bestaansrecht compleet verloochend, namelijk het vertegenwoordigen van de bevolking. Met dat in het achterhoofd bij elke uitspraak die ik van de VVD hoor, kan je om aan de waarheid te komen, het makkelijkst gewoon de uitspraak compleet omdraaien.
En dan te bedenken dat ik op mijn 18e op de VVD heb gestemd. Wat was ik nog naief.

Het zou me echt verbazen als ze de formatie stuk laten lopen.

Onder leiding van informateur Schippers, die ondanks het nog niet behalen van resultaat goed werk verrichtte.
Zegt de ene VVD'er over de andere. Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend...

Klaver over een paar weken:
"We hebben toch besloten om concessies te doen op het gebied van immigratie. Wij willen dit land van binnen uit veranderen, en dat gaat niet door vanaf te zijlijn te schreeuwen zoals de PVV doet."

Laatst bewerkt:
*nevermind verkeerd gelezen en verkeerd gezien*

Laatst bewerkt:
Ik zie wel de GBL zitten. Of is dat een archieffoto?

Wilders zit in die foto gewoon naast Roemer hoor.

Terug
Naar boven