Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Iemand zou die gasten in Brussel eens flink in de bek moeten schijten.

Het is toch van de zotte dat Europese bureaucraten in Brussel zich bemoeien met hoe wij landbouw bedrijven in ons land. Tyf toch ff een eind op joh.

Zie je het al voor je, 1 of andere schrale Italiaan die zich met onze landbouw gaat bemoeien. Maar ik snap het wel. Als onze argrische- en veehoudsector kleiner wordt, daalt onze export en kunnen zij in die landen zelf meer exporteren.

Iemand zou die gasten in Brussel eens flink in de bek moeten schijten.

Het is toch van de zotte dat Europese bureaucraten in Brussel zich bemoeien met hoe wij landbouw bedrijven in ons land. Tyf toch ff een eind op joh.

Zie je het al voor je, 1 of andere schrale Italiaan die zich met onze landbouw gaat bemoeien. Maar ik snap het wel. Als onze argrische- en veehoudsector kleiner wordt, daalt onze export en kunnen zij in die landen zelf meer exporteren.
Ze zouden gewoon verplicht in Brussel moeten wonen.

Volgens mij gaan er groot deel van eu begroting alleen al naar Franse boeren zodat ie kunnen voortbestaan. Zal eens gaan zoeken naar cijfers. Schijnt ziekelijk te zijn hoe zij door subsidies kunnen hereboeren

Dus minder uit dierlijke mest, en een grotere afhankelijkheid van kunstmest. Waar gas voor nodig is om het te produceren
Weetje wie 's werelds grootste exporteur van kunstmest is?

Screenshot_20220707-204337_Chrome.jpg

Onee?

"Ze werden verdacht van poging tot doodslag, maar na nader onderzoek zegt het OM dat daar geen sprake meer van is."

Dan is het toch precies wat daar staat, aangezien met een trekker op politie inrijden poging tot doodslag is, dus kunnen wij nu concluderen dat ze hier, na nader onderzoek, niet meer van verdacht worden.
Dat zou op zijn beurt weer betekenen dat politie ten onrechte dodelijk geweld heeft gebruikt.
Er staat niet dat er volgens het OM geen sprake is van op de politie inrijden en ook niet waar ze nu van verdacht worden.

Van dreigen met inrijden op of gevaarlijk rijden is ongetwijfeld juridisch iets te maken en dat zou mogelijk het gedrag van de agent juridisch kunnen rechtvaardigen, ook als er pas geschoten wordt als het gevaar al geweken is. Al zullen daar bij agenten mogelijk zwaardere eisen aan worden gesteld.

Bovendien weet ik niet of "dodelijk geweld gebruikt" wordt gekwalificeerd naar het geweld dat wordt gebruikt of naar het resultaat.

Ook het niet langer vasthouden zegt op zichzelf niet zo veel.

Hoogstens zou je kunnen zeggen dat ze mogelijk niet heel zeker zijn van hun zaak of dat ze nog zoekende zijn naar het juiste verwijt.

Op politie inrijden met een trekker is poging tot doodslag. Met een auto op politie inrijden is ook poging tot doodslag.
De conclusie die jij trekt dat het "dodelijk geweld" is en bovendien "onterecht" is na het intrekken van de aanklacht volgt totaal niet uit het stuk op tt.

De conclusie die jij trekt dat het "dodelijk geweld" is en bovendien "onterecht" is na het intrekken van de aanklacht volgt totaal niet uit het stuk op tt.
Gebruik van vuurwapen valt altijd onder dodelijk geweld.

Op politie inrijden met een zwaar voertuig valt altijd onder poging tot doodslag.

Gebruik van vuurwapen valt altijd onder dodelijk geweld.
Dit is een punt wat ik oprecht niet weet, zou kunnen.
Op politie inrijden met een zwaar voertuig valt altijd onder poging tot doodslag.
Nogmaals, er staat niet waar ze nu van verdacht worden en de conclusie dat het geweld dus onterecht is lijkt mij exht veel te voorbarig. Sterker nog, mogelijk heeft een uiteindelijke verdenking daar niet zo heel veel invloed op. Dan moet je weten wat het criterium is voor het gebruik van het vuurwapen.

Het zou kunnen dat: als de agent voldoende aannemelijk kan maken dat hij dreiging voelde door de grimmige situatie in het algemeen en in het bijzonder het in zijn richting bewegen van een trekker, dat dit een hevige gemoedstoestand veroorzaakte die ook voortduurde na het in zetten van een bocht en daardoor het schieten gerechtvaardigd was ongerechtvaardigd, maar toch niet verwijtbaar.

Iets vergelijkbaars zie je weleens bij noodweer of noodweerexces.

Maar is er nog sprake van noodweer als het voertuig je al gepasseerd heeft en geen potentiële dreiging meer vormt?

Terug
Naar boven