Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Als dit bericht waar is lijkt me het schieten van de politie niet meer dan terecht:
2022-07-06 09_34_00-Politie schiet gericht bij boerenprotest op A32 omdat trekkers op agenten ...png
Als ze gewoon aan de kant gaan is er niks levensbedreigend aan de hand.

Complete waarzin dat politie dodelijk geweld gebruikt om een protest in de openbare ruimte tegen te houden. Als ze nou de deur van het binnenhof stonden open te breken zou ik het nog kunnen geloven, maar ergens midden op straat op boeren schieten omdat ze over/door een blokkade willen rijden kan er bij mij echt niet in.

Ik hoop dat ze die agent echt een paar jaar bak geven.

Lastig om de situatie vanuit deze hoek te kunnen beoordelen, knap dat jullie dat zo duidelijk en overtuigend kunnen zien.

Daarom moeten alle zwarte mensen die klagen over het hun in het verleden aangedane onrecht, verplicht een inburgeringscursus Latijn volgen.
Ik bedoel, om het rassenaspect van slavernij in het juiste perspectief te kunnen zien.

Misschien moet wel iedereen verplicht Latijn gaan leren, met name die trigger-happy agenten. Ik zou ze graag overhoren!

Lastig om de situatie vanuit deze hoek te kunnen beoordelen, knap dat jullie dat zo duidelijk en overtuigend kunnen zien.
Kweetnie welk filmpje jij bekijkt maar op het filmpje dat ik plaatste is duidelijk te zien dat er geschoten wordt nadat de trekker de agenten heeft gepaseerd.

Kweetnie welk filmpje jij bekijkt maar op het filmpje dat ik plaatste is duidelijk te zien dat er geschoten wordt nadat de trekker de agenten heeft gepaseerd.
Ik zit naar dit filmpje kijken:

Thomas Sowell toont aan dat Kunta Kinte onder ede gelogen heeft.

Laatst bewerkt:
Bij de bestorming van het Capitol werd pas dodelijk geweld gebruikt nadat ze binnen waren en er echt een dreiging was.

Hier staat een agent gewoon te schieten omdat de situatie hem niet zint en de boer iets doet wat de agent niet leuk vond, niks levensbedreigends, gewoon een andere kant op rijden dan de agent wou.

Was even terugscrollen, want ik was wel benieuwd naar jouw mening over het stikstofprobleem. Mijn biologiekennis hierover reikt niet verder dan de biologie die ik op het vwo heb gehad. Ik snap wat het is, hoe het ontstaat, en in grote lijnen het belang van biodioversiteit, maar onvoldoende om er kritisch op te zijn. Ik moet om die reden aannemen dat die vastgestelde stikstofdepositiemaxima degelijk onderbouwd zijn. Dat lijkt me op zich wel iets waar je redelijkerwijs consensus over kunt krijgen en ik heb er ook wel vertrouwen in dat een partij als de WUR dat kundig kan. Ook hoeveel dat is op landelijk en regionaal niveau lijkt me redelijkerwijs vast te stellen. Maar hoe het aan te pakken? Ik geloof gerust dat de WUR (of welke partijen het wetenschappelijk hebben mogen uitvogelen) goede voorstellen hebben gedaan.

Op dit punt bent ik het met je eens, ook ik heb een redelijk vertrouwen dat dit in goede orde en consensus tot stand is gekomen.
Daar ik ook niet deskundig genoeg en breed geïnformeerd ben, kan ik daar verder ook niet kritisch over zijn en/of dit beargumenteren.

Het punt waar ik niet per se vertrouwen in heb: de uiteindelijke implementatie, ofwel, politiek beleid.
Op dit punt heb ik dus géén vertrouwen in de uiteindelijke implementatie van overheidsbeleid.
Samengevat wordt dit met name veroorzaakt door incompetentie van de huidige bewindslieden en het onbetrouwbare karakter van de recente kabinetten.

Waar de huidige "kartel-politiek" wél héél goed in is, zijn we afgelopen paar jaren met z'n allen helaas getuige van geweest.

Om maar wat zaken te noemen:
- Eenzijdig publiekelijk informeren via o.a. msm.
- Politieke beïnvloeding en manipulatie van wetenschappelijke kennis, cijfers en statistiek ten bate van de "gewenste" boodschap aan het volk.
- Crisis ensceneren, stemmingmakerij, angstpropaganda en inspelen op menselijk sentiment.
- Proberen tegengeluiden te censureren en andersdenkenden de mond te snoeren.
- Hypocrisie en met verschillende maten meten.
- Verdeeldheid/polarisatie zaaien onder de bevolking.
- Draaikonten en liegen in het algemeen.

Dus nee, daar heb ik niet bepaald vertrouwen (meer) in.

Maar ik zie ook niet zo snel een andere optie. De vaart die de politici er nu achter zetten lijkt me ook niet iets wat ze zelf willen; het lijkt me noodgedwongen vanwege het falen (of ik moet zeggen: juridisch afgekeurde) van hun eerdere beleid: PAS. Voor mij als leek lijkt het eerder dat ze met die PAS - bedoeld of niet - de boeren een hand boven het hoofd hebben gehouden, zolang dat standhield.

Ik zie dit niet als noodgedwongen, maar als bewust toegepaste "paniekvoetbal", om hun hachje te redden als gevolg van eerder wanbeleid.
DUS zal iemand anders daarvoor moeten boeten, diezelfde boeren dan maar, bijvoorbeeld.

Er zijn bij het eerder genoemde creëren van een stikstofmonster 2 dingen die je je moet afvragen:

1. Heeft het het monster écht de gepretendeerde omvang zoals ons wordt verteld vanuit de overheid? (Ik ben van mening van niet, we slaan gigantisch door in dat opzicht.)

2. Had dit "monster" - voor zover en in welke mate het daadwerkelijk bestaat- voorkomen kunnen en moeten worden?
(Absoluut ja en ja, zeker ook gezien de geschiedenis op dit punt sinds de jaren 70-80 van de vorige eeuw)

Om nu dan toch zaken als de bouw doorgang te geven, zonder de EU-richtlijnen te overtreden, lijkt mij ook dat je niet zo heel veel smaakjes hebt als overheid om uit te kiezen, anders dan boeren uitkopen.

Dat is met name wat ze "ons" willen doen geloven en dat lukt ze aardig merk ik.

Zelf geloof ik daar geen zak van
Ik denk dat er wel degelijk acceptabele alternatieven kunnen zijn, maar dat er -ook weer vanuit overheid/kabinet- onwil is om hier wat mee te doen.

Voor mij is inmiddels wel overduidelijk dat de plannen het handelen vooral een agenda dient, die de belangen van Nederland en Nederlanders overstijgt.
Jij noemt de EU richtlijnen al, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat het nog wel verder dan dat.

Laatst bewerkt:
Om nu dan toch zaken als de bouw doorgang te geven, zonder de EU-richtlijnen te overtreden, lijkt mij ook dat je niet zo heel veel smaakjes hebt als overheid om uit te kiezen, anders dan boeren uitkopen.
In mijn optiek moet Nederland wat meer voor zichzelf opkomen bij de EU. Letterlijk alle Zuid-Europese lidstaten houden zich consequent niet aan de begrotingsafspraken en bijna alle Oost-Europese lidstaten hebben problemen met een aftakelende rechtsstaat en bestuurders met dictatoriale trekjes, die zich niet houden aan Europese afspraken. Waarom zouden wij ons dan wel moeten houden aan Europese afspraken? Zeker als het aankomt op iets betrekkelijk onzinnige als natura-2000 gebieden. De naleving van die Europese regels raakt ons dusdanig hard (qua wooncrisis) dat ik vind dat Nederland ook maar een keer de middelvinger moet opsteken naar de EU.

Hoe zit dat eigenlijk met het overtreden van die regelgeving? Stel Nederland houdt zich er idd gewoon niet aan, nu de rechter heeft besloten dat dat wel moet. Krijgt Nederland dan een boete? En van wie? Als dat net als bij de Belastingdienst gewoon een boete is aan Nederland, stel ik voor dat we deze rechterlijke uitspraak direct negeren lol.

In mijn optiek moet Nederland wat meer voor zichzelf opkomen bij de EU. Letterlijk alle Zuid-Europese lidstaten houden zich consequent niet aan de begrotingsafspraken en bijna alle Oost-Europese lidstaten hebben problemen met een aftakelende rechtsstaat en bestuurders met dictatoriale trekjes, die zich niet houden aan Europese afspraken. Waarom zouden wij ons dan wel moeten houden aan Europese afspraken? Zeker als het aankomt op iets betrekkelijk onzinnige als natura-2000 gebieden. De naleving van die Europese regels raakt ons dusdanig hard (qua wooncrisis) dat ik vind dat Nederland ook maar een keer de middelvinger moet opsteken naar de EU.

Hoe zit dat eigenlijk met het overtreden van die regelgeving? Stel Nederland houdt zich er idd gewoon niet aan, nu de rechter heeft besloten dat dat wel moet. Krijgt Nederland dan een boete? En van wie? Als dat net als bij de Belastingdienst gewoon een boete is aan Nederland, stel ik voor dat we deze rechterlijke uitspraak direct negeren lol.
Nederland heeft zelf die gebieden mogen aanwijzen, net als we zelf natte natuur voor trekvogels hebben gecreëerd in de nabijheid van pluimveehouders. Nu snap ik best dat het niet te makkelijk moet zijn om zo'n gebied van de lijst te halen omdst het toevallig beter uitkomt, maar het onveranderlijke karakter van gebied en wat er in zo'n gebied mag groeien is wel erg in steen gehouwen.

• Like
Waarderingen: Pren
Het bericht is niet waar, bekijk het filmpje eens. Er wordt helemaal niet op de politie ingereden en de agent in kwestie schiet op het voertuig nadat het hem gepaseerd heeft.

Poging tot doodslag, agent oppakken en vervolgen.

Ik mis in het filmpje(s) net waar de trekker uit beeld naartoe rijd. Als tijdens de filmpjes de waarschuwingsschoten worden gelost dan kan er daar/daarna dus buiten beeld nog een gevaarlijkere situatie zijn geweest die wel overeenkomt met wat de politie zegt en waarvoor vervolgens gericht is geschoten.

Of die omschrijving van de politie/pers klopt helemaal niet en wat we in dit filmpje kunnen zien is alles dat er gebeurde.

Laatst bewerkt:
Ik mis in het filmpje(s) net waar de trekker uit beeld naartoe rijd. Als tijdens de filmpjes de waarschuwingsschoten worden gelost dan kan er daar/daarna dus buiten beeld nog een gevaarlijkere situatie zijn geweest die wel overeenkomt met wat de politie zegt en waarvoor vervolgens gericht is geschoten.

Of die omschrijving van de politie/pers klopt helemaal niet en wat we in dit filmpje kunnen zien is alles dat er gebeurde.
Je ziet in het filmpje daar gewoon een trekker rijden. De tweede trekker, die beschoten wordt, volgt gewoon die trekker voor hem.

Je ziet in het filmpje daar gewoon een trekker rijden. De tweede trekker, die beschoten wordt, volgt gewoon die trekker voor hem.
Het gaat er nog steeds om waar ze heen gaan en wat er na het filmpje gebeurd dat mogelijk onder gericht schieten zou vallen, of ervoor als dit niet de waarschuwingsschoten waren. Of dit was inderdaad alles wat er gebeurde, maar dat is niet aan het filmpje af te leiden.

1657183978104.jpg

Er was geen sprake van op politie inrijden. Er is dus onterecht dodelijk geweld gebruikt.

Terug
Naar boven