AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Zijn de normen daar niet hoger omdat er ean ander type natuur is en er in verhouding meer van die natuur is?
Dat kan allemaal best, maar ik heb geen idee of er in Duitsland iets dergelijks speelt met of ondanks hogere normen of met een betere keuze van de natura 2000 gebieden of op veel kleinere schaal.
 
Dat kan allemaal best, maar ik heb geen idee of er in Duitsland iets dergelijks speelt met of ondanks hogere normen of met een betere keuze van de natura 2000 gebieden of op veel kleinere schaal.
wellicht hebben die andere prioriteiten, NL staat wel onder druk van Brussel, omdat ze achterlopen met het beleid van Brussel
 
Dat kan allemaal best, maar ik heb geen idee of er in Duitsland iets dergelijks speelt met of ondanks hogere normen of met een betere keuze van de natura 2000 gebieden of op veel kleinere schaal.
Dat zullen de mensen die telkens aan andere landen refereren toch wel kunnen uitleggen.
 
Dat zullen de mensen die telkens aan andere landen refereren toch wel kunnen uitleggen.
Die hebben nog meer gebieden maar een andere norm, de norm in NL is onwerkbaar geworden.

Door de uitspraak van de Raad van State is die drempelwaarde afgeschaft en mag er helemaal geen stikstofneerslag meer plaatsvinden.
In Duitsland ligt de drempel op 7,14 mol (100 gram) stikstofneerslag per hectare per jaar. Bovendien hanteren de Duitsers nog een foutmarge van 20 procent, omdat de rekenmodellen niet erg nauwkeurig zijn.

Met die Duitse drempel is bijna alles gewoon weer mogelijk.

Het stikstof probleem is dus een NL probleem omdat de raad van state dat vind, verder is er geen enkel land met zo'n lage norm.

Verder is er ook geen eis vanuit de Unie.
De EU legt zelf geen stikstofnorm op, maar stelt dat een land moet voorkomen dat de kwaliteit van het leefgebied hierdoor 'significant' wordt aangetast.

Maar omdat we het niet 100% zeker kunnen weten in NL wat de gevolgen zijn, heeft de raad van state de norm op 0 gezet, wat dus onwerkbaar is en helemaal niet nodig (alle andere Unie landen hebben hogere normen)


Dat we in NL teveel stikstof uitstoten is wel een feit, maar als we nu niet panisch alles naast de natura2000 gebieden gaan verbieden* en gewoon langzaam de uitstoot verlagen. (kunstmestfabriek naar Duitsland verplaatsen scheelt al iets van 10% op het totaal. En Chemelot kan ook wel aan de andere kant van de grens en alle problemen zijn opgelost.

*We moeten gvd met elektrische trucks/verreikers op de bouw rondrijden om in een nieuwbouwwijk minder stikstof uit te stoten tijdens de bouw. :roflol:
Dan ga je toch echt te ver imo, kapitaalvernietiging is het.
 
Laatst bewerkt:
Die hebben nog meer gebieden maar een andere norm, de norm in NL is onwerkbaar geworden.

Door de uitspraak van de Raad van State is die drempelwaarde afgeschaft en mag er helemaal geen stikstofneerslag meer plaatsvinden.
In Duitsland ligt de drempel op 7,14 mol (100 gram) stikstofneerslag per hectare per jaar. Bovendien hanteren de Duitsers nog een foutmarge van 20 procent, omdat de rekenmodellen niet erg nauwkeurig zijn.

Met die Duitse drempel is bijna alles gewoon weer mogelijk.

Het stikstof probleem is dus een NL probleem omdat de raad van state dat vind, verder is er geen enkel land met zo'n lage norm.

Verder is er ook geen eis vanuit de Unie.


Maar omdat we het niet 100% zeker kunnen weten in NL wat de gevolgen zijn, heeft de raad van state de norm op 0 gezet, wat dus onwerkbaar is en helemaal niet nodig (alle andere Unie landen hebben hogere normen)
Maar is dat een gevolg van verkeerd de richtlijnen volgen, of is er sprake van een ander type natuur?
 
Maar is dat een gevolg van verkeerd de richtlijnen volgen, of is er sprake van een ander type natuur?
Nee, dat ligt aan incompetentie van de raad van state.

Omdat ze het niet goed kunnen bepalen en de gevolgen niet kunnen voorspellen hebben ze de norm op 0 gezet, gewoon voor de zekerheid.

De norm staat in Duitsland op 100gram per hectare en dan is er gewoon heel veel wel mogelijk naast een Natura2000 gebied.
Volgens de Duitsers is dat een veilige norm zodat de natuur niet aangetast wordt.

Maar de geleerden in NL weten het natuurlijk beter dan alle andere landen van de EU en zetten de norm op 0, eigenlijk gewoon omdat ze het niet weten.
 
Nee, dat ligt aan incompetentie van de raad van state.

Omdat ze het niet goed kunnen bepalen en de gevolgen niet kunnen voorspellen hebben ze de norm op 0 gezet, gewoon voor de zekerheid.

De norm staat in Duitsland op 100gram per hectare en dan is er gewoon heel veel wel mogelijk naast een Natura2000 gebied.
Volgens de Duitsers is dat een veilige norm zodat de natuur niet aangetast wordt.

Maar de geleerden in NL weten het natuurlijk beter dan alle andere landen van de EU en zetten de norm op 0, eigenlijk gewoon omdat ze het niet weten.
Ligt de schuld bij de RvS of bij de falende politiek, die hebben jarenlang niets gedaan terwijl men wist dat bijvoorbeeld PAS geen stand zou kunnen houden?

Volgens mij beantwoord je de vraag niet of daar sprake is van een ander soort natuur?

Volgens de Nederlandse methode telt vliegverkeer boven de 900 meter ook niet mee en boven natuurgebieden zijn vaak holding area's. Ook de situatie op de Waddeneilanden, sommige autovrij en/of geen noemenswaardige landbouw en langs de grenzen van andere landen zijn wat schimmig.
 
Lol iedereen maakt zich druk over stikstof en CO2, terwijl bedrijven als DuPont hun carcinogene teflonshit (vroeger PFOA, nu GenX) blijven lozen in onze rivieren en het in Velsen en IJmuiden grafiet regent over de woonwijken waardoor zelfs jonge kinderen al (letterlijk) verkankert raken in hun fysieke- en mentale ontwikkeling.

Woop die doo, blijf vooral eindeloos debatteren over niet-bestaande, bestuursrechtelijk-gecreëerde problemen, zodat de daadwerkelijk voor volksgezondheids bestaande gevaren (en de veroorzakers daarvan) buiten schot blijven.
 
Laatst bewerkt:
Die hebben nog meer gebieden maar een andere norm, de norm in NL is onwerkbaar geworden.

Door de uitspraak van de Raad van State is die drempelwaarde afgeschaft en mag er helemaal geen stikstofneerslag meer plaatsvinden.
In Duitsland ligt de drempel op 7,14 mol (100 gram) stikstofneerslag per hectare per jaar. Bovendien hanteren de Duitsers nog een foutmarge van 20 procent, omdat de rekenmodellen niet erg nauwkeurig zijn.

Met die Duitse drempel is bijna alles gewoon weer mogelijk.

Het stikstof probleem is dus een NL probleem omdat de raad van state dat vind, verder is er geen enkel land met zo'n lage norm.

Verder is er ook geen eis vanuit de Unie.


Maar omdat we het niet 100% zeker kunnen weten in NL wat de gevolgen zijn, heeft de raad van state de norm op 0 gezet, wat dus onwerkbaar is en helemaal niet nodig (alle andere Unie landen hebben hogere normen)


Dat we in NL teveel stikstof uitstoten is wel een feit, maar als we nu niet panisch alles naast de natura2000 gebieden gaan verbieden* en gewoon langzaam de uitstoot verlagen. (kunstmestfabriek naar Duitsland verplaatsen scheelt al iets van 10% op het totaal. En Chemelot kan ook wel aan de andere kant van de grens en alle problemen zijn opgelost.

*We moeten gvd met elektrische trucks/verreikers op de bouw rondrijden om in een nieuwbouwwijk minder stikstof uit te stoten tijdens de bouw. :roflol:
Dan ga je toch echt te ver imo, kapitaalvernietiging is het.

Is dit hele gedoe niet gaan rollen omdat die klimaatgek de staat aanklaagde hierover? Ik weet alleen even niet of dat Rotmans is van Urgenda of dat er nog een andere debiel aan vooraf ging. Mijn brein laat mij op detailniveau weleens in de steek :emo: Ik dacht namelijk een andere debiel.
 
Ligt de schuld bij de RvS of bij de falende politiek, die hebben jarenlang niets gedaan terwijl men wist dat bijvoorbeeld PAS geen stand zou kunnen houden?

Volgens mij beantwoord je de vraag niet of daar sprake is van een ander soort natuur?

Volgens de Nederlandse methode telt vliegverkeer boven de 900 meter ook niet mee en boven natuurgebieden zijn vaak holding area's. Ook de situatie op de Waddeneilanden, sommige autovrij en/of geen noemenswaardige landbouw en langs de grenzen van andere landen zijn wat schimmig.
Er zal vast iets andere natuur zijn, maar als heel Duitsland dezelfde norm kan hebben, kan dit kleine stukje extra dat ook wel hebben. Of iig een werkbare norm zodat er nog met een vrachtwagen gereden mag worden in een nieuwbouwwijk.

Wij hebben nu 15km van de werklocatie een overslagplek gemaakt om bijna al het materiaal van een dieselvrachtwagen over te hevelen naar een elektravrachtwagen (dit kost erg veel extra energie, want bijna alles van de woning wordt nu 1 keer extra opgetild), zodat er geen stikstof wordt uitgestoten op het bouwterrein. Dit kost bakken met geld en tijd en is echt geld weggooien, huizen worden gewoon 5-10k duurder hierdoor. Daarvan had je ook 10 zonnepanelen extra op het dak kunnen leggen wat veel meer impact op het milieu had gehad.

We hebben nog net geen elektrische pendelbussen voor het personeel in hoeven zetten om aan de norm te voldoen. Echt een papieren probleem wat helemaal nergens op slaat.
 
Laatst bewerkt:
Er zal vast iets andere natuur zijn, maar als heel Duitsland dezelfde norm kan hebben, kan dit kleine stukje extra dat ook wel hebben. Of iig een werkbare norm zodat er nog met een vrachtwagen gereden mag worden in een nieuwbouwwijk.

Wij hebben nu 15km van de werklocatie een overslagplek gemaakt om bijna al het materiaal van een dieselvrachtwagen over te hevelen naar een elektravrachtwagen (dit kost erg veel extra energie, want bijna alles van de woning wordt nu 1 keer extra opgetild), zodat er geen stikstof wordt uitgestoten op het bouwterrein. Dit kost bakken met geld en tijd en is echt geld weggooien, huizen worden gewoon 5-10k duurder hierdoor. Daarvan had je ook 10 zonnepanelen extra op het dak kunnen leggen wat veel meer impact op het milieu had gehad.

We hebben nog net geen elektrische pendelbussen voor het personeel in hoeven zetten om aan de norm te voldoen. Echt een papieren probleem wat helemaal nergens op slaat.
Dat klinkt wel heel erg als een oplossing voor de bühne en de PowerPoint, tenzij die woningbouw naast kwetsbare natuur ligt, maar daar zou je dan al vraagtekens bij kunnen zetten.
 
Geen powerpoint, maar een ICT project van de overheid (wat dus voor geen meter werkt)

 
Geen powerpoint, maar een ICT project van de overheid (wat dus voor geen meter werkt)

Niets doen en de vervuilende industrie zijn gang laten gaan is ook geen optie.
 
Niets doen en de vervuilende industrie zijn gang laten gaan is ook geen optie.
Klopt en dat moet ook anders, maar hoe het nu gaat, kost veel meer energie en geld dan dat het oplevert en is belastender voor het milieu in het algemeen.

Het aantal bouwvergunningen loopt alweer terug, nu net in de tijd dat de wooncrisis een echte crisis lijkt te worden.

Over 5 jaar is het helemaal naar de klote hier, 500k asielzoekers er bij, niemand die meer het huis uit kan en tot hun 40e thuis moeten wonen. Verplicht bij elkaar blijven wonen na een scheiding etc. Allemaal omdat we in NL het milieuprobleem op een domme manier proberen op te lossen.
 
Klopt en dat moet ook anders, maar hoe het nu gaat, kost veel meer energie en geld dan dat het oplevert en is belastender voor het milieu in het algemeen.

Het aantal bouwvergunningen loopt alweer terug, nu net in de tijd dat de wooncrisis een echte crisis lijkt te worden.

Over 5 jaar is het helemaal naar de klote hier, 500k asielzoekers er bij, niemand die meer het huis uit kan en tot hun 40e thuis moeten wonen. Verplicht bij elkaar blijven wonen na een scheiding etc. Allemaal omdat we in NL het milieuprobleem op een domme manier proberen op te lossen.
Dus moeten de boeren stoppen. :clown:
 
De meest vervuilende energie laten we gewoon hun gang gaan, wat @apfelstrudel zei.
Dat is ook weer erg zwart-wit. Als ze al hun gang kunnen blijven gaan komt dat ook door de vraag van de consument naar hun producten en diensten. Daarnaast worden er echt wel verbeteringen doorgevoerd, alleen vallen die in de praktijk tegen t.o.v. de berekeningen.
 
Terug
Naar boven