XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Zo heel lastig is dat niet, want onze welvaart is er 1 gebaseerd op schulden, mooi voorbeeld daarvan is de hypotheekschulden markt, waarbij die weer als pakketjes aan investeerders worden verkocht als beleggingsproduct. Dit gaat voor nog meer sectoren op, feitelijk is het allemaal gebakken lucht.

Maar het zijn wel schrijnende feiten die je opnoemt inderdaad.

400.000-500.000 per 4 jaar importeren we er overigens gemiddeld genomen. Het is gewoon beleid overigens;

Ietsiepietsie meer

-b8nxa1.jpg

Heb jij ooit positief financieel nieuws gelezen?
Dit is weer een irrelevante vraag om af te wijken van hoe blind je bent voor wat er buiten je eigenbelang met anderen gebeurd, maar ja continu terwijl stocks jarenlang opgepompt werden door federal reserve buybacks en ecb.

Huizenprijzen gaan ook nog steeds goed hoor ik. Dat is heel positief en leuk voor sommigen. Dat maakt het voor anderen echter niet makkelijker om een degelijk bestaan op de rails te krijgen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Dit is weer een irrelevante vraag om af te wijken van hoe blind je bent voor wat er buiten je eigenbelang met anderen gebeurd, maar ja continu terwijl stocks jarenlang opgepompt werden door federal reserve buybacks en ecb.

Huizenprijzen gaan ook nog steeds goed hoor ik. Dat is heel leuk voor sommigen. Dat maakt het voor anderen echter niet makkelijker om een degelijk bestaan op de rails te krijgen.

Kwestie van tijd naar mijn mening. Dit is namelijk de markt die het meest overgefinancierd is en ook nog eens voor 80% uit gebakken lucht bestaat. Daar gaan dan ook de eerste klappen vallen straks, helemaal als we in een stroomversnelling komen waarbij de cirkel harder gaat draaien en hoe langer de ECB wacht, des te groter de problemen worden. Verhoging rente » Failissementen » Werkeloosheid » Henk en Ingrid vertrekken gedwongen onder executie » Hypotheekproducten waardeloos » Banken vallen om, LEES: worden weer gered en genationaliseerd of erger, etc. etc. Natuurlijk is mijn eigen beperkte kennis hierop, idd beperkt dus mijn weergave van de cirkel zal zeker nog 100x beter kunnen ;)

Kwestie van tijd naar mijn mening. Dit is namelijk de markt die het meest overgefinancierd is en ook nog eens voor 80% uit gebakken lucht bestaat. Daar gaan dan ook de eerste klappen vallen straks, helemaal als we in een stroomversnelling komen waarbij de cirkel harder gaat draaien en hoe langer de ECB wacht, des te groter de problemen worden. Verhoging rente » Failissementen » Werkeloosheid » Henk en Ingrid vertrekken gedwongen onder executie » Hypotheekproducten waardeloos » Banken vallen om, LEES: worden weer gered en genationaliseerd of erger, etc. etc. Natuurlijk is mijn eigen beperkte kennis hierop, idd beperkt dus mijn weergave van de cirkel zal zeker nog 100x beter kunnen ;)
Ben benieuwd. Feds en ECB hebben na 2008 gezegd zo'n crash kosten wat kost nooit meer te laten gebeuren. Geen idee hoe dat kan, op een gegeven moment knapt de boel toch. En dan juist erger?

Ben benieuwd. Feds en ECB hebben na 2008 gezegd zo'n crash kosten wat kost nooit meer te laten gebeuren. Geen idee hoe dat kan, op een gegeven moment knapt de boel toch. En dan juist erger?

Is een utopie, je moet een keer je verlies willen pakken en inderdaad, is het daar nu veel te laat voor (verhoging rente voor de prijs van minder economische groei of zelfs een kleine krimp). Die optie is is echt al lang vervlogen, dit gaat veel meer pijn doen nu.

Degene die wederom in een topic van vele honderden pagina's vol artikelen met slecht nieuws niks leest, en dan aan mensen die zeggen direct door beleidskeuzes hun werk, woonkansen, en tienduizenden aan spaargeld te verliezen vraagt wat er nou aan de hand is.
En dat ook niet 1 maal doet.
Hoe doen die dan dat onderzoek en wat zijn de zaken die er toe leiden dat ze vinden dat ze het zo slecht hebben?
Hoevaak heb je deze vraag inmiddels gesteld de afgelopen maanden?

• Like
Waarderingen: Vonk
Was toch ook een onderzoek naar gedaan? Dat de werkelijke koopkracht al decennia achterblijft. Ik kan het zo snel niet vinden.
Deze bedoelde ik:

Men spreekt hier over een koopkracht, die al veertig jaar gelijk is gebleven. En het afgelopen jaar is het achteruitgegaan met al die inflatie.

Huizenprijzen gaan ook nog steeds goed hoor ik. Dat is heel positief en leuk voor sommigen. Dat maakt het voor anderen echter niet makkelijker om een degelijk bestaan op de rails te krijgen.
Jij snapt mijn punt van die post dus totaal niet.

Toen was ik tussen de 3 en 13.
Volgde jullie toen het financiële nieuws al ?

Het leukste aan de jaren 70 was de autoloze zondag, toen kon je rolschaatsen op een asfaltweg.
Wij hadden geeneens een auto, maar toen werd er op zaterdag nog gewerkt en op zondag ging je naar opa en oma, die dichtbij woonde, ja op de fiets natuurlijk, en soms... naar de speeltuin.

De jaren '70 uit harpep's oude doos.

Een grachtenpandje uit het jaar 1608, amper nog bewoonbaar, waar weer en wind binnen bijna vrij spel hadden.
"Verwarmd" door drie strategische geplaatste gaskachels, althans op de woonverdieping.
De keuken had geen kachel, maar als het té koud werd deden we de oven aan met klep open.

Wij hadden thuis geen douche, wassen deed je in een tobbe in de keuken.
Geen telefoon, laat staan een auto. Bellen deden we als de nood hoog was- bij de buren aan de overkant van de gracht.
Wel een zwart-wit t.v., maar toen al uit jaar kruik, waar je een klap op moest geven om het beeld scherp te stellen.

Een zolder waar je tegen de dakpannen aan keek en met ieder hoekje iets "spannends" te vinden.
Het zolderkamertje waar ik sliep was -bij uitzondering- betimmerd en behangen.
Op koude winterochtenden moest ik eerst het ijs van de binnenkant van de ramen krabben, om naar buiten te kunnen kijken.

Bovendien werden we "sociaal-moreel" gesteund door een enorme muizenfamilie, die leefden in "balkenstad".
Een enorm stelsel aan gangen door de beestjes zelf uitgeknaagd in de vloerbalken.
Onze 3 katten hadden daar een voltijds baan aan, deze muizenissen.

Geen stuiver te makken, geen cent om aan je reet te krabben, maar wel allemaal oergezellig en altijd sfeervol.
Ik heb me wat dat betreft nooit een moment verveeld of het idee gehad dat ik ontberingen moest lijden.
Behalve de tijd zo rond mijn 10e, toen mijn ouders gingen scheiden..

Jij snapt mijn punt van die post dus totaal niet.
Had je post die wel? Wat wanneer of waar is dat punt dan daadwerkelijk? Hebben wij niet allemaal een punt? Wat als een punt in het bos valt maar niemand het snapt is het dan wel een punt? Bestaat er wel zoiets als een punt?

Een grachtenpandje uit het jaar 1608, amper nog bewoonbaar, waar weer en wind binnen bijna vrij spel hadden.
"Verwarmd" door drie strategische geplaatste gaskachels, althans op de woonverdieping.
De keuken had geen kachel, maar als het té koud werd deden we de oven aan met klep open.

Geen telefoon, laat staan een auto. Bellen deden we als de nood hoog was- bij de buren aan de overkant van de gracht.
Wel een zwart-wit t.v., maar toen al uit jaar kruik, waar je een klap op moest geven om het beeld scherp te stellen.

Een zolder waar je tegen de dakpannen aan keek en met ieder hoekje iets "spannends" te vinden.
Op koude winterochtenden moest ik eerst het ijs van de binnenkant van de ramen krabben, om naar buiten te kunnen kijken.

Bovendien werden we "sociaal-moreel" gesteund door een enorme muizenfamilie, die leefden in "balkenstad".
Een enorm stelsel aan gangen door de beestjes zelf uitgeknaagd in de vloerbalken.

Geen stuiver te makken, geen cent om aan je reet te krabben, maar wel allemaal oergezellig en altijd sfeervol.
Ik heb me wat dat betreft nooit een moment verveeld of het idee gehad dat ik ontberingen moest lijden.
Je vader had wel een baan, maar een uitgeprocedeerde asielzoeker zit er nu nog beter bij zeg maar.

Jaren 1870?

Voor iemand die de Gouden Eeuw van het bodybuilden nog heeft meegemaakt is zo'n cijfertje maar een klein detail.
Michiel de Ruyter was toen toch Mister Olympia op die show in Chetham, wat eigenlijk een Strongman-event was, maar nadat hij het onderdeel kettingbreken had gewonnen snel werd omgezet in een bodybuildingwedstrijd?

Terug
Naar boven