MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Caroline van der Plas belooft dat BBB alleen in provincies zal besturen als in het coalitieakkoord komt te staan dat boeren niet zullen worden onteigend. Dat staat haaks op voornemens van het kabinet om boeren verplicht uit te kopen om de stikstofuitstoot te verminderen als het vrijwillig niet lukt. Bij de uitvoering van dat beleid is een belangrijke rol weggelegd voor provincies.

    In het tv-programma Goedemorgen Nederland kijkt Van der Plas vooruit op de tien formatieonderhandelingen in provincies die haar partij verwacht te leiden vanwege de klinkende overwinning bij de verkiezingen van woensdag. ,,Dat moet gewoon keihard in het coalitieakkoord komen te staan, dat in de provincies waar wij in de coalitie willen komen we dat niet gaan doen'', zegt ze over onteigeningen.

    De politiek leider van BBB wil ook een streep zetten door de deadline van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) om per 2030 te komen tot een halvering van de stikstofuitstoot.

    Ben benieuwd of ze haar woorden hard kan maken.
     
    Voor nu zie ik dit in elk geval als een win op de gevestigde orde, al vind ik nog steeds niet te verklaren dat er zo weinig zetels ten koste van deze partijen zijn gegaan.
    Studenten , Amsterdam , Utrecht en Nijmegen zijn linkse bolwerken.

    Groot deel van de mensen wil ook gewoon deugen of kijken niet verder dan npo programma's. We weten allang dat de Nederlandse tv links beheer is.

    En die beeldbuis is voor de meeste mensen heilig. Het enige wat je dan weet is : rechts is stout en links is braaf.

    Heel veel mensen zijn ook gewoon hartstikke blij met Nedermarrosyrie, transgender kleuters.

    En kijk dan de prachtige plaatjes op https://www.pvda.nl/

    Die inclusie , de warmte 💜🏳️‍🌈 .
    Dan weet je toch gewoon waar je op wilt stemmen !!

    Boeiend dat huidig asielbeleid de woningmarkt ontwricht en dat er mensen zijn die hun leven niet kunnen verduurzamen omdat er gewoonweg geen geld voor is. Je hebt je geld in het mandje voor de kerk gedaan, je ziel is nu rein.
     
    Laatst bewerkt:
    • Like
    Waarderingen: Vonk
    Dat van die insecten: ik zou echt niet weten wat t probleem is als andere mensen dat eten. Vind die angst voor opdringen een beetje overdreven.
    Je weet toch wel dat mensen maar al te graag om een goed gevoel te krijgen anderen iets willen verbieden?
    En al zouden ze het alleen in praktische zin verbieden door vleestax oid.

    "We verbieden niets, maar laten mensen de volledige klimaatimpact van hun vlees betalen"

    "Met ontwikkelingen in insecten, vega en vegan zijn er voldoende volwaardige alternatieven waardoor vlees overbodig, inhumaan en te belastend is."
     
    Je weet toch wel dat mensen maar al te graag om een goed gevoel te krijgen anderen iets willen verbieden?
    En al zouden ze het alleen in praktische zin verbieden door vleestax oid.

    "We verbieden niets, maar laten mensen de volledige klimaatimpact van hun vlees betalen"

    "Met ontwikkelingen in insecten, vega en vegan zijn er voldoende volwaardige alternatieven waardoor vlees overbodig, inhumaan en te belastend is."
    Dat is nu toch eigenlijk al het geval, ze verplaatsen alleen de doelpalen.
     
    Had het koppie van Tjeerd de Groot wel eens willen zien
     
    Vind ik wel mooie posts. Ik zie NRC staan en kritiek op BBB en in tweede post twee plaatsen in De Achterhoek die hun reet afvegen met de NRC .

    Zo zie je maar de tegenstelling in dit land. Gelukkig telt de stem van Jan Willem aan de gracht net zoveel als van Gert Jan uit Grolloo
    Toch in A'dam, van groen links, 10% op bbb gestemd.
     
    Dan zet een nieuwe partij zichzelf wederom buitenspel.
    Dan wordt de zoveelste partij, gekozen partij buitenspel gezet door de huidige verliezende partijen.

    Ik twijfel of de bbb stemmers dit accepteren.
     
    Dan wordt de zoveelste partij, gekozen partij buitenspel gezet door de huidige verliezende partijen.

    Ik twijfel of de bbb stemmers dit accepteren.
    Als deze uitslag representatief is voor de komende TK verkiezingen, hoe zie jij dan een kabinet gevormd worden zonder VVD en BBB, gaat BBB dan samenwerken met links?
     
    Als deze uitslag representatief is voor de komende TK verkiezingen, hoe zie jij dan een kabinet gevormd worden zonder VVD en BBB, gaat BBB dan samenwerken met links?
    Over de TK verkiezingen, uitslagen etc kun je mij bevragen over 2 jaar.
     
    Bij gebrek aan beter ben ik allang blij dat mensen zijn gaan stemmen en in grote getale op BBB. Ik hoop dat ik er net als apfelstrudel naast zit qua verwachtingen etc., dat het echt voor een verandering gaat zorgen.

    Ik hoop het ook van harte, maar ik ben door de ervaringen van de afgelopen 25 jaar nogal cynisch geworden.

    Momentum was goed voor FvD destijds, net zoals dat nu is geweest voor BBB. Wat ze ermee gaan doen is afwachten.

    We heffen het Glas
    op Caroline van der Plas
    en alles bleef zoals het..
     

    Is al 10 jaar oud, zullen er tegenwoordig wel een stuk meer zijn.
     
    Back
    Naar boven