AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Precies dit @Steks

Wordt jij jouw eigen vragen eigenlijk nooit beu? :roflol: Hoe gaat jouw familie ermee om, of ben je thuis anders?
Het was geen kritiek richting jou, maar kritiek op het artikel in het Noordhollands Dagblad.

Sommigen van mijn familie hebben er weleens moeite mee.

• Heart
Waarderingen: Vonk
Episode 17 Touche GIF by The Simpsons

Ja, dat is echt een probleem. Of je het kan oplossen is lastig, want dan willen allerlei politici hun eigen belangengroepjes toch uit de wind houden.

Op grote vermogens wordt weinig belasting betaald. Daarmee moeten mensen met normale inkomens steeds meer bijdragen.

Zoals Omtzigt opmerkte in Jinek: als je van Monaco verwacht dat ze een bepaald minimumtarief inkomstenbelasting hanteren, dan zal Nederland als doorstroom-paradijs ook iets moeten doen. Dat deel gaat over afspraken die landen samen maken. Meer uitgaan van het principe dat er wordt belast waar er verdient worst.

Binnen Nederland geld dat er voor Vermogenden en Bedrijfseigenaren allerlei interessante voorzieningen zijn, daar kan je best iets mee doen.

Familiebedrijven hebben helemaal een royale regeling waar bij bedrijfsopvolging niet of nauwelijks belasting betaald wordt. Die regeling is voor vrijwel geen enkel bedrijf nodig, helemaal niet als er mogelijkheden tot uitstel van betaling zijn. Je zou zelfs kunnen zeggen dat als je die regeling echt nodig hebt, je bedrijf geen bestaansrecht heeft. Ondertussen is het grootste deel van de ambtenaren die met erfenissen bezig is, daarmee bezig.

Veel van die zogenaamde bedrijven, zijn niet eens echte ondernemingen: zie ook:
'Rijken verhuizen vaker spaargeld, omzeilen miljoenen aan vermogensbelasting' - https://nos.nl/l/2478065
Dat zijn dan ook de mensen die bijvoorbeeld hun kinderen naar privé-scholen sturen...
En laten we ons druk maken om die asielzoekers die meeliften op gratis gezondheidszorg...
Een tijdje nagedacht en gevoelsmatig moet ik je gelijk geven, ik heb ook zelf hier regelmatig aangegeven dat ik voorstander ben van een "eerlijkere" verdeling, zelfs als dat zou betekenen dat ik er netto op achteruit ga.

Maar eer eerlijkere verdeling kan ook in houden dat niet iedereen zijn of haar uitkeringen en toeslagen zou mogen houden en dat kan wellicht meer opleveren dan een kleine groep rijken meer belasten. Tevens zou je onderscheid moeten maken tussen van vermogen dat ergens veilig gestald staat op een plek om vermogensbelasting te ontduiken en vermogen dat met een zeker risico ergens in geïnvesteerd is wat de economie ten goede komt en waar de minderbedeelden uiteindelijk ook weer van profiteren. Een situatie creëeren waardoor vermogende ondernemers die een positieve bijdrage leveren verkassen naar het buitenland schaadt ons op de langere termijn ook.

:o
Kan wel merken dat ik eigenlijk geen 'Nederlander' ben. :emo:

Ze omschrijft zichzelf als "groot voorvechter van diversiteit en inclusie".

Ik omschrijf mezelf als een groot voorvechter van gekozen burgemeesters in plaats van benoemde.

Die hoeft haar kop niet in het zand te steken om de problemen in de samenleving niet te hoeven zien.

De perfecte VVD'er dus.

Terug
Naar boven