XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Het probleem is dan dat in de praktijk niet de meest geschikte mensen, maar narcistische machtswellustelingen zich verkiesbaar stellen.

Eigenlijk gewoon een onderdeel van de evolutie van de mens en de wet van de sterkste. Eten of gegeten worden, een schaap wordt makkelijker gegeten dan een wolf.

Eigenlijk gewoon een onderdeel van de evolutie van de mens en de wet van de sterkste. Eten of gegeten worden, een schaap wordt makkelijker gegeten dan een wolf.
Hoe bedoel je dit?

Ik denk dat de wens om een leidinggevende of bestuursfunctie te bekleden (zowel in het bedrijfsleven als politiek) veelal niet aanwezig is bij mensen die noodzakelijke kennis of kundigheid bezitten. Lange tijd is dat geen probleem geweest, vermoedelijk omdat de burger niet genoeg informatie, inzicht en tijd had om zich daar druk over te maken, maar dat zal weleens kunnen gaan veranderen.

Hoe bedoel je dit?

Ik denk dat de wens om een leidinggevende of bestuursfunctie te bekleden (zowel in het bedrijfsleven als politiek) veelal niet aanwezig is bij mensen die noodzakelijke kennis of kundigheid bezitten. Lange tijd is dat geen probleem geweest, vermoedelijk omdat de burger niet genoeg informatie, inzicht en tijd had om zich daar druk over te maken, maar dat zal weleens kunnen gaan veranderen.

Ik denk dat hetgeen jij omschrijft voornamelijk in de politiek voorkomt en niet in het bedrijfsleven. Bij een commercieel bedrijf kom je niet weg met dergelijk door jezelf veroorzaakte crisissen. Dan zou geen commercieel bedrijf nog solvent zijn. Dus de veelal door dit soort figuren bezette functies in het bedrijfsleven, hebben nog een streepje voor, puur vanwege het feit dat ze dus tot op zekere hoogte, wel ter zake kundig zijn. Derhalve zijn het vooral de incompetente (narcistische) figuren die publieksfuncties betrekken bij de overheid.

Ik denk dat hetgeen jij omschrijft voornamelijk in de politiek voorkomt en niet in het bedrijfsleven. Bij een commercieel bedrijf kom je niet weg met dergelijk door jezelf veroorzaakte crisissen. Dan zou geen commercieel bedrijf nog solvent zijn. Dus de veelal door dit soort figuren bezette functies in het bedrijfsleven, hebben nog een streepje voor, puur vanwege het feit dat ze dus tot op zekere hoogte, wel ter zake kundig zijn. Derhalve zijn het vooral de incompetente (narcistische) figuren die publieksfuncties betrekken bij de overheid.
Mijn persoonlijke ervaringen tonen aan dat het in elk geval in mijn branche in het bedrijfsleven gedeeltelijk wel opgaat. Nu kan ik bedenken dat ik met te veel vooroordelen daarnaar kijk en mijn visie dus niet juist is, maar waarom zou dat wat politici betreft dan ook niet zo zijn?

Jammer dat er geen goed alternatief voor is en het, voor mijn gevoel toch een bepaalde balans verstoord, maar nooit verwacht dat de ziekelijke bejaarde die het CDA is voor euthanasie zou kiezen. Sterf ook maar met het nep-conservatieve programma van een progressief partijkader.

Nog zo'n geweldige partij:
- Lekker met man en macht jagen op die minder dan 1% die fraudeert aan de onderkant;
- "van onze centen" zeggen alle belastingontduikende en -ontwijkende VVD-ers in koor!

Wel helemaal top dat ze proberen met scholing en begeleiding mensen de bijstand uit te krijgen .

Zelfs Lodewijk Ascher was kritisch over "de knip"...

En dan nog dat huisvuil...

Dat de Stoperij snel in het IJ mag zakken in het Sodom aan de Amstel.

• Heart
Waarderingen: Vonk
Nog zo'n geweldige partij:
- Lekker met man en macht jagen op die minder dan 1% die fraudeert aan de onderkant;
- "van onze centen" zeggen alle belastingontduikende en -ontwijkende VVD-ers in koor!

Wel helemaal top dat ze proberen met scholing en begeleiding mensen de bijstand uit te krijgen .

Staat me bij dat ze in Amsterdam daarom juist gestopt waren met controleren. Je kunt je ook afvragen wat de fraude zoal was, misschien wel illegaal een boterham van moeders gekregen.

Overigens is bijstand voor als je te weinig geld en inkomen hebt, niet kunnen werken is de ziektewet voor.

Er zijn ook aardige mensen die helpen om problemen op te lossen, maar als je die niet treft wordt je als crimineel behandelt zelfs al voordat je wat hebt ontvangen.

"Dat je ondernemertje mag proberen te spelen is wel een luxe" "u kunt vast een boterham met uw ouders mee eten." Ja prima gap mag ik dan die "bijdragen sociale zekerheid" van alle jaren weer terug?

1686995303676.png

:dunno: :aluhoedje:

Staat me bij dat ze in Amsterdam daarom juist gestopt waren met controleren. Je kunt je ook afvragen wat de fraude zoal was, misschien wel illegaal een boterham van moeders gekregen.
Dat ging, naar mijn inschatting, niet om fraudeurs zoals hier bedoeld, maar om beperkt bijverdienen of de "gekregen tas boodschappen".

Je zit niet eeuwig in de ziektewet.
En de arbeidsongeschiktheids uitkeringen natuurlijk, wajong etc. In elk geval is het niet zo dat bijstand bedoeld is voor wie niet kan werken maar wel wil, willen heeft er niks mee te maken en als je niet kunt zijn daar juist andere uitkeringen voor.

Dat ging, naar mijn inschatting, niet om fraudeurs zoals hier bedoeld, maar om beperkt bijverdienen of de "gekregen tas boodschappen".
Dacht dat het allemaal fraude genoemd kon worden.

Laatst bewerkt:
Zo simpel gedacht. Iedereen in de bijstand kan werken en er zijn vacatures open dus blijkbaar willen ze niet.

En de arbeidsongeschiktheids uitkeringen natuurlijk, wajong etc. In elk geval is het niet zo dat bijstand bedoeld is voor wie niet kan werken maar wel wil, willen heeft er niks mee te maken en als je niet kunt zijn daar juist andere uitkeringen voor.

Dacht dat het allemaal fraude genoemd kon worden.
Volgens mij is bijstand voor iedereen die onvoldoende inkomen heeft, ongeacht of het een kwestie van willen of kunnen is.

Ik zie het probleem niet zo. Lijkt mij vreselijk om thuis te zitten. Ik benijd de mensen die in die situatie zitten niet

Terug
Naar boven