XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Dat het anno 2023 nog steeds niet (al zij het voor het overgrote deel, rekening houdend met de digibeten en oudjes der samenleving) digitaal kan, maar nog steeds met potlood moet, dat is natuurlijk wel 1 van de vreemdste zaken in een welvarend land zoals de onze. Ik kan het onderzoek nu even niet vinden, maar meen me te herinneren dat er ergens in het proces de cijfers handmatig in Excel werden gezet en vervolgens opgeteld. Om maar even een klein voorbeeld te noemen.
Dat is ergens wel vreemd ja, maar ik me n me te herinneren dat overal in het proces er controle plaats vindt door een tweede persoon, de data inzichtelijk blijft waardoor medewerkers van de stembureaus ze kunnen verifiëren en burgers aanwezig mogen zijn bij het tellen van de stemmen.

Ik zou niet weten hoe je een digitaal proces zo controleerbaar kunt maken.

Dat is ergens wel vreemd ja, maar ik me n me te herinneren dat overal in het proces er controle plaats vindt door een tweede persoon, de data inzichtelijk blijft waardoor medewerkers van de stembureaus ze kunnen verifiëren en burgers aanwezig mogen zijn bij het tellen van de stemmen.

Ik zou niet weten hoe je een digitaal proces zo controleerbaar kunt maken.

Voor beide systemen valt wat te zeggen natuurlijk.

Voor beide systemen valt wat te zeggen natuurlijk.

Digitaal zou dan dit worden?

• Like
Waarderingen: Vonk
De zin die ik quote is inderdaad een verwijzing naar de Titanic en vat het stuk zo kort mogelijk in één zin samen.

Ook weer zo'n duivelse meesterzet van Rutte was de opmerking tijdens de persconferentie dat velen nu zouden denken dat de ChristenUnie het kabinet heeft laten vallen, maar dat dat echt niet zo was en dat ze er gezamenlijk niet uit waren gekomen...
:orly:

Laatst bewerkt:
Spin dit maar eens.

Ik kam me dat van Wilders niet meer voor de geest halen en weet dus ook niet of dat te vergelijken is met Rutte nu.
Ik vermoed dat dit gaat over de gedoogcoalitie waarvan Wilders terecht/onterede schuld heeft gekregen van het mislukken

Alleen onder de VVD'ers ziet een meerderheid Rutte V wel zitten:

1688975954314.png

• Haha
Waarderingen: Vonk
Kaag is vicepremier. Be careful what you wish for :p

True, maar in het stuk hebben ze het over een nader te benoemen zakenpremier, die enige afstand heeft tot de politiek. Dat vind ik een prima voorstel, alleen is het lastig te kwalificeren wat ze dan verstaan onder enige afstand.

Het 'Rutte-tribunaal' is vanaf 10:15 live te volgen op NPO1. :popcorn2:

Rutte heeft zojuist zijn vertrek aangekondigd

Fijn, ben benieuwd wat zijn volgende baantje is. Laten we hopen dat hij Ursula niet opvolgt. Zijn we nog niet écht van hem af. Ik gun hem de t*fus. Maar als het dan toch moet, dan liever een baantje bij een grote corporatie en weg uit de instituten.

Terug
Naar boven