AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Geen cent overhouden en ondertussen alles oproken
Je kan je bijna afvragen waarvoor ze langer zouden willen leven. Ze kunnen geen kant op. Hele leven hard gewerkt en nu is er niets voor ze. Wel mooi dat ze in hun leven veel meer diversiteit tegenkomen dan als je naar de congressen van D66, PvdA en GL kijkt.
8 gewoontes die je kunnen helpen langer te leven
  1. Geen opioïden gebruiken
  2. Niet roken
  3. Weinig stress
  4. Regelmatig bewegen
  5. Niet overmatig alcohol drinken (binge-drinking)
  6. Gezonde voeding
  7. Positieve sociale relaties
  8. Goed slapen
Roken is ongezond, maar het is net als een huisdier voor iemand die het krap heeft. Vaak is het het enige wat die mensen hebben en wat een beetje verlichting geeft tegen de stress. Niet de beste optie, ik hoop dat ie stopt en iets anders vindt.

Het verbaast mij niwt dat zoveel mensen nog roken, maar dat er nog zoveel beginnen. Aan de achterkant van een drogisterij hier in de buurt staan altijd vrouwen van jong tot oud te roken. Ik snap daar werkelijk niets van.

Als ik daaraan mag toevoegen zijn er ook voldoende mensen in een hogere klasse die ook roken: Femke Halsema, Carola Schouten...
Ho ho vergeet de Schultenbrau niet! :mad:
Een uitstekende keuze:
De Belgische Schultenbräu, die afkomstig is uit een Belgische brouwerij, was volgens een onderzoek van Test-Aankoop in 2011 het pilsbier met de beste prijs-kwaliteitsverhouding.[1]
Helaas, Asscher zit niet meer in Den Haag.

Roken is ongezond, maar het is net als een huisdier voor iemand die het krap heeft.
Even los van het feit dat een hond voor wat beweging en aanspraak zorgt... Een pakje per dag komt neer op zon €300 per maand. Geen hobby die zo duur is.

Mensen moeten zelf weten waar ze geld aan uitgeven. Maar roken en vervolgens janken dat je geen geld hebt, dat gaat er bij mij niet in.

Vaak is het het enige wat die mensen hebben en wat een beetje verlichting geeft tegen de stress.
Roken zorgt juist dat je lichaam onder constante stress staat. In tegenstelling tot huisdieren :)

Even los van het feit dat een hond voor wat beweging en aanspraak zorgt... Een pakje per dag komt neer op zon €300 per maand. Geen hobby die zo duur is.

Mensen moeten zelf weten waar ze geld aan uitgeven. Maar roken en vervolgens janken dat je geen geld hebt, dat gaat er bij mij niet in.

Roken zorgt juist dat je lichaam onder constante stress staat.
Ik snap je punt, het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben. Let's agree to disagree.

Mogelijk kon deze man het in zijn werkzame leven wel betalen, meer inkomsten, minder accijnzen, bovendien: zie er nu maar eens mee te stoppen. Geen idee hoeveel hij rookt en wat.

Kennis van mij moest haar kat, nadat andere behandelingen niet hielpen, laten inslapen: dat was ff € 2.000,00.

De roker was er ook maar eentje van de groep. Die anderen hadden het niet over.

Ik snap je punt, het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben. Let's agree to disagree.

Mogelijk kon deze man het in zijn werkzame leven wel betalen, meer inkomsten, minder accijnzen, bovendien: zie er nu maar eens mee te stoppen. Geen idee hoeveel hij rookt en wat.

Kennis van mij moest haar kat, nadat andere behandelingen niet hielpen, laten inslapen: dat was ff € 2.000,00.

De roker was er ook maar eentje van de groep. Die anderen hadden het niet over.
Ik begrijp niet helemaal wat jouw punt is?

In dat stuk is ook wel duidelijk alles wat hen 'overkomen' is de schuld van iedereen en z'n moeder, maar niet van henzelf natuurlijk. Die slachtofferhouding ben ik persoonlijk een beetje allergisch voor, wat natuurlijk niet betekent dat ze het niet zwaar hebben enzo.

En wat heeft asscher dan precies gedaan om t één en ander te verbeteren voor ze, of ging t alleen maar om 'er wordt eindelijk naar ons geluisterd'?

In dat stuk is ook wel duidelijk alles wat hen 'overkomen' is de schuld van iedereen en z'n moeder, maar niet van henzelf natuurlijk. Die slachtofferhouding ben ik persoonlijk een beetje allergisch voor, wat natuurlijk niet betekent dat ze het niet zwaar hebben enzo.

En wat heeft asscher dan precies gedaan om t één en ander te verbeteren voor ze, of ging t alleen maar om 'er wordt eindelijk naar ons geluisterd'?
Als ik het artikel lees dan gaat het om mensen die aan de ene kant net genoeg verdienen of verdienden om buiten allerlei regelingen te vallen, maar het wel zo krap hebben dat ze bij tegenslagen (wasmachine en de koelkast gaan stuk) in de problemen kunnen komen. (Toegegeven, een ongezonde levensstijl zal daarbij niet helpen of geholpen hebben.) Ze geven in ieder geval niet andere groepen de schuld, maar vragen zich wel af wat er voor hen is na 52 jaar en zoveel maanden werken.

Deze mensen vragen zich af of er in de politiek mensen zijn die oog voor ze hebben en hun belangen vertegenwoordigen.

Blijkbaar is Asscher met deze mensen in gesprek gegaan en voelden zij zich gehoord. Dat is vaak al heel wat. Het is mij niet duidelijk of hier nog iets concreets uit is voortgekomen.

Als ik het artikel lees dan gaat het om mensen die aan de ene kant net genoeg verdienen of verdienden om buiten allerlei regelingen te vallen, maar het wel zo krap hebben dat ze bij tegenslagen (wasmachine en de koelkast gaan stuk) in de problemen kunnen komen. (Toegegeven, een ongezonde levensstijl zal daarbij niet helpen of geholpen hebben.)
Klopt, er zijn grote groepen mensen die overal nét buiten vallen, dat is zeker problematisch en daar is het hier al vaker over gegaan. Marginale druk, armoedeval, etc. Tegelijkertijd vraag ik me altijd af wat deze mensen 40, 50 jaar lang zélf hebben gedaan om te proberen uit deze benarde situatie te komen. Zo'n journalist zou daar eigenlijk over door moeten vragen, natuurlijk zijn er soms omstandigheden waardoor dat niet gelukt kan zijn. Nu is het te laat, zijn ze (bijna) gepensioneerd, verzuurd en hebben ze geen puf en geen zin meer en - zo te zien - ook niet de gezondheid meer om hun eigen lot nog actief te verbeteren.
Ze geven in ieder geval niet andere groepen de schuld, maar vragen zich wel af wat er voor hen is na 52 jaar en zoveel maanden werken.
Nou, ik som even op. Politici, bestuurders, de vakbond, de overheid, de buren, hun vaders, uitkeringstrekkers, de PvdA, allochtonen. Zijn er nog groepen mensen over die níét schuldig zijn aan het onfortuin van deze mannen?
Deze mensen vragen zich af of er in de politiek mensen zijn die oog voor ze hebben en hun belangen vertegenwoordigen.

Blijkbaar is Asscher met deze mensen in gesprek gegaan en voelden zij zich gehoord. Dat is vaak al heel wat. Het is mij niet duidelijk of hier nog iets concreets uit is voortgekomen.
Wel lief van 'm natuurlijk verder.

Nou, ik som even op. Politici, bestuurders, de vakbond, de overheid, de buren, hun vaders, uitkeringstrekkers, de PvdA, allochtonen. Zijn er nog groepen mensen over die níét schuldig zijn aan het onfortuin van deze mannen?
Volgens mij scheren ze juist niet alle allochtonen over één kam, daar ging het me om. Enige verbittering tov mensen die niet werken en meer geld lijken te kunnen besteden kan ik me wel voorstellen.

Jammer, ontwikkelde zich goed.

Laatst bewerkt:
Simons stopt ook

• Love
Waarderingen: Boca
Eigenlijk wel jammer

• Dislike
Waarderingen: Boca
Gaaf land!

Draadje met foto niet tijdens de maaltijd.

Waarom wordt iemand met zo'n wond die schoon gehouden moet worden terug de straat op gestuurd en is daar niets voor te regelen?

Hoezo is dit met oordeel huisarts, als het alternatief op straat is, niet erg genoeg voor een bed?

Waarom wordt iemand met zo'n wond die schoon gehouden moet worden terug de straat op gestuurd en is daar niets voor te regelen?

Hoezo is dit met oordeel huisarts, als het alternatief op straat is, niet erg genoeg voor een bed?
Wilde hij zelf wel in dat ziekenhuis blijven, daar een behandeling krijgen, of voelt zo’n patiënt zich prettiger bij zo’n straatarts?

Wilde hij zelf wel in dat ziekenhuis blijven, daar een behandeling krijgen, of voelt zo’n patiënt zich prettiger bij zo’n straatarts?
Voor zover ik het begreep was het oordeel van de chirurg dat dit niet ernstig genoeg is voor opname en waren er ook via de ggz oid geen andere mogelijkheden tot opname. Er staat ook dat dit iemand is die wel verzekerd is.

Zo te lezen gaat het om een junk. Het stuk sluit niet uit dat hij voor overlast zorgt tijdens de opnamen, of dat hij zichzelf bewust dingen aandoet voor medicijnen/opname. Want hoe triest zijn situatie ook is, waar moet je dan de grens trekken?
Rotterdam heeft een stuk of 10 plaatsen voor daklozen. Waarom kan hij daar niet terecht?

Daklozenopvang is niet de taak van een zh. Daar zijn andere instanties voor.

Zo te lezen gaat het om een junk. Het stuk sluit niet uit dat hij voor overlast zorgt tijdens de opnamen, of dat hij zichzelf bewust dingen aandoet voor medicijnen/opname. Want hoe triest zijn situatie ook is, waar moet je dan de grens trekken?
Rotterdam heeft een stuk of 10 plaatsen voor daklozen. Waarom kan hij daar niet terecht?

Daklozenopvang is niet de taak van een zh. Daar zijn andere instanties voor.
Volgens het stuk heeft hij geen overlast veroorzaakt toen hij in het ziekenhuis was.

Hij viel flauw van de pijn tijdens uitleg over mogelijke locaties waarhij kon spoelen.

Andere locaties waren er dus ook niet, er was niets voor deze persoon.

Terug
Naar boven