Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Er is no way dat je dat redelijkerwijs kunt constateren tenzij je bij de kvk werkt, maar dan lijkt t me niet de bedoeling dat je dat deelt.
Na inschrijving kun je trouwens zaken als bedrijfsnaam, vestigingsadres, rechtsvorm e.d. meteen weer veranderen.
Waar komt t überhaupt vandaan dat ze zich uiterlijk gisteren hadden moeten inschrijven bij de kvk?

Op zijn minst misleidend, maar ik zou dit niet scharen onder fake news. Hij deelt alleen maar zijn eigen constatering en laat een eventueel getrokken conclusie op basis daarvan, volledig bij de lezer.
Hoeveel soorten nieuws zijn er eigenlijk?
En wat zijn de verschillen.
@Steks. Jij hebt vakantie toch ? :D

Naar het schijnt dit weekend duidelijkheid: stoppen of eigen lijst schijnt de keuze te zijn.

Variant die ik ook hoorde langskomen: met een kleine lijst meedoen in alleen een paar kieskringen rondom Enschede om te voorkomen te exploderen.

Kan dat echt? Het zijn toch landelijke verkiezingen?

Kan dat echt? Het zijn toch landelijke verkiezingen?
Ja kan, je kunt zelfs met verschillende lijsten per kieskring deelnemen. Zou dan in dit geval vooral als doel hebben om in één of meerdere kieskringen een bepaalde politieke druk uit te oefenen op zittende partijen in provinciale staten / gemeenteraad, en om plaatselijke toekomstige kandidaten voor die organen alvast naar voren te schuiven.

En dat zou dan in de hoop zijn dat 'ie met een klein aantal zetels toch in de kamer blijft en dus niet meteen ten onder gaat aan zijn eigen succes

IMG_3495.jpeg

En dat zou dan in de hoop zijn dat 'ie met een klein aantal zetels toch in de kamer blijft en dus niet meteen ten onder gaat aan zijn eigen succes
Het risico is dat mensen uit andere delen van het land een kiespas aanvragen om niet in de eigen kieskring te kunnen stemmen en dat hij alsnog teveel stemmen haalt.

Al acht ik die kans nu ook weer niet zo groot.

Goede aandachtstrekkerij wel:

Laatst bewerkt:
Omzigt en VD. Plas die beiden veel commentaar hebben gehad op Rutte en dan zelf bij voorbaat geen premier willen worden is wel erg laf.

Omzigt en VD. Plas die beiden veel commentaar hebben gehad op Rutte en dan zelf bij voorbaat geen premier willen worden is wel erg laf.
Waar heeft Omtzigt dat gezegd?

Waarom is het laf om iemands kwaliteiten op de plek in te zetten waar deze het best tot uiting komen? Ik moet dan altijd denken aan het onderwijs waar voor een goede leraar bijna de enige manier om carrière te maken is om minder te gaan lesgeven.

Misschien is de beste premier wel iemand die de ambitie niet heeft, dan kleeft het pluche ook wat minder.

Laatst bewerkt:
Waar heeft Omtzigt dat gezegd?

Waarom is het laf om iemands kwaliteiten op de plek in te zetten waar deze het best tot uiting komen? Ik moet dan altijd denken aan het onderwijs waar voor een goede leraar bijna de enige manier om carrière te maken is om minder te gaan lesgeven.

Misschien is de beste premier wel iemand die de ambitie niet heeft, dan kleeft het pluche ook wat minder.
Deels met je eens en lafheid toekennen aan (alleen) Omtzigt en vd Plas is niet helemaal juist. Wel vind ik het heel vreemd dat 80% van de kamerleden die de laatste jaren overal en nergens hun beklag deden over het kabinet nu ineens niet meer verkiesbaar willen zijn.

Het is weer eens tijd om lekker te zeuren over marginale druk en werken dat niet loont.

Vandaag over de éénverdieners.
EENVERDIENERS HOUDEN WEINIG OVER
De hoge marginale druk voor de werkende eenverdiener (dus met een niet-werkende partner) is algemeen bekend. Maar als we hier ook uitgaan van een huis met middenhuur (hier gesteld op 1.300 euro per maand) en studerende kinderen van zeventien en negentien jaar, dan worden de uitkomsten bizar.

De werkende eenverdiener met 56.000 euro bruto-inkomen heeft in deze situatie ruim 6.000 euro minder netto besteedbaar inkomen dan in de bijstand, zoals uit de grijze lijn in onderstaande grafiek blijkt.

• Like
Waarderingen: Boca
Het is weer eens tijd om lekker te zeuren over marginale druk en werken dat niet loont.

Krijgen we dan eens een totaal plaatje te zien of worden weer alleen de meest extreme gevallen vergeleken?

Edit: mijn wens gaat in vervulling, ik zal er eens naar kijken.

:roflol:

Dan gaan ze uit van kinderbijslag en huurtoeslag.

Kan je in de bijstand eigenlijk ook een huis kopen? Neem toch aan van niet?

Terug
Naar boven