MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Gaan we nou echt pixels verspillen aan een volslagen idioot, of speelt een idioot daar wil ik vanaf zijn, die puur uit nood de politiek is ingegaan en er een verdienmodel uit heeft gesleept.
Toch vind ik het een interessante “politicus” om zo nu en dan een stukje van zijn geraaskal aan te horen.

Duizenden miljarden is wat overdreven, maar al het gas wat in dat gasveld zit zou (zonder de kosten om het te winnen) ongeveer €1000 miljarf zijn, dat klopt.
Wow, weer wat nieuws geleerd... heb ff gegoogled en chatgpt gebruikt en verreweg het meeste is er al uitgehaald! Er is nog maar 145 miljard van over. Dat maakt het een totaal ander verhaal. Waarom zegt niemand dit? Dit zijn relevante cijfers.

Wow, weer wat nieuws geleerd... heb ff gegoogled en chatgpt gebruikt en verreweg het meeste is er al uitgehaald! Er is nog maar 694 miljard euro van over. Dat maakt het een totaal ander verhaal. Waarom zegt niemand dit? Dit zijn relevante cijfers.
Ik zeg het toch net?

Ik denk dat chatgpt of de voorraad wat karig inschat, een verkeerde omrekening van het gasvolume naar de Dutch ttf prijs in MWh hanteert, of de kosten om het gas te winnen al van het bedrag heeft afgetrokken.

En Baudet zal waarschijnlijk nog rekenen met de prijs van augustus 2022, die was toen bijna 5 maal hoger.

Ik zeg het toch net?

Ik denk dat chatgpt of de voorraad wat karig inschat, een verkeerde omrekening van het gasvolume naar de Dutch ttf prijs in MWh hanteert, of de kosten om het gas te winnen al van het bedrag heeft afgetrokken.
Nee, jij zei 694 miljard maar het is dus veel minder. Er is dus 428 miljard mee verdiend uit 2243 miljard kuub. Nu is er nog maar 694 miljard kuub over dus komt mijn bedrag aardig in de buurt.

1717337229760.png

1717337208784.png

• Topic Starter Topic Starter
  • #19.447
We zijn gewoon Geschoofeerd, zogezegd.
Zou mij niets verbazen als hij uit de hoge hoed van de VVD gekomen is. Wilders had immers niemand meer, dat tekent ook wel het failliet van de PVV beweging aan (een partij wil ik het niet noemen met slechts 1 lid). Plasterk is denk ik voor de VVD nooit een optie geweest. De werkkamer van Yeşilgöz zit kennelijk naast die van Schoof en ze kon niet onder stoelen of banken steken verheugd te zijn met Schoof. Rutte kent hem ook vrij goed en noemt hem veel intelligenter dan hij is. Ze presenteren hem als iemand van buiten terwijl er nog nooit een premier geweest is die zo erg van binnen het Haagse is als Schoof.

Zou mij niets verbazen als hij uit de hoge hoed van de VVD gekomen is. Wilders had immers niemand meer, dat tekent ook wel het failliet van de PVV beweging aan (een partij wil ik het niet noemen met slechts 1 lid). Plasterk is denk ik voor de VVD nooit een optie geweest. De werkkamer van Yeşilgöz zit kennelijk naast die van Schoof en ze kon niet onder stoelen of banken steken verheugd te zijn met Schoof. Rutte kent hem ook vrij goed en noemt hem veel intelligenter dan hij is. Ze presenteren hem als iemand van buiten terwijl er nog nooit een premier geweest is die zo erg van binnen het Haagse is als Schoof.
Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Enerzijds heb ik steeds minder vertrouwen in de capaciteiten en de oprechtheid van beroepspolitici. Zeker als de bestuurders van de PVV of de BBB moeten komen, zoals je terecht aangeeft.

Anderzijds vind ik het in deze gevaarlijke tijden met een groeiende terreurdreiging en een oorlog aan de grens van Europa (incl de dreiging van hybrid warfare richting het Westen) wel fijn dat onze premier zelf veel ervaring en kennis heeft opgedaan bij de inlichtingendiensten. Mijn verwachting is dat hij minder naïef zal handelen op het gebied van internationale machtspolitiek en veiligheid.

• #19.449
Ik ben eigenlijk wel positief verrast. Enerzijds heb ik steeds minder vertrouwen in de capaciteiten en de oprechtheid van beroepspolitici. Zeker als de bestuurders van de PVV of de BBB moeten komen, zoals je terecht aangeeft.

Anderzijds vind ik het in deze gevaarlijke tijden met een groeiende terreurdreiging en een oorlog aan de grens van Europa (incl de dreiging van hybrid warfare richting het Westen) wel fijn dat onze premier zelf veel ervaring en kennis heeft opgedaan bij de inlichtingendiensten. Mijn verwachting is dat hij minder naïef zal handelen op het gebied van internationale machtspolitiek en veiligheid.
We weten niet hoe hij het gaat doen als premier en of hij in deze roerige tijden weet te verbinden, hoe stevig hij in de schoenen staat (wat ik begrijp vrij stevig), en in hoeverre hij de geopolitieke en nationale problemen weet te begeleiden maar ik geef hem alle voordeel van de twijfel. Schrijf vooralsnog niets af. Hij is gekozen door vier partijen dus laat het hem maar doen. We weten nog niets van de ministers enzovoorts, dat zal belangrijk zijn voor Schoof en voor de ministers zelf ook. Zolang ze willen samenwerken en er een soort dynamiek kan ontstaan binnen die ploeg zonder dat ze aan de leiband gaan lopen van de vier partijen c.q. partijleiders kan het best nog positief verrassen.

• #19.450
We weten niet hoe hij het gaat doen als premier en of hij in deze roerige tijden weet te verbinden, hoe stevig hij in de schoenen staat (wat ik begrijp vrij stevig), en in hoeverre hij de geopolitieke en nationale problemen weet te begeleiden maar ik geef hem alle voordeel van de twijfel. Schrijf vooralsnog niets af. Hij is gekozen door vier partijen dus laat het hem maar doen. We weten nog niets van de ministers enzovoorts, dat zal belangrijk zijn voor Schoof en voor de ministers zelf ook. Zolang ze willen samenwerken en er een soort dynamiek kan ontstaan binnen die ploeg zonder dat ze aan de leiband gaan lopen van de vier partijen c.q. partijleiders kan het best nog positief verrassen.
In die zin zou het voor Schoof kunnen helpen wanneer Rutte de post krijgt bij de NAVO. Die functie is van grote strategische betekenis. Dan heeft Nederland een prima informatiepositie en is goed voor de internationale reputatie. Zolang Nederland niet gaat bezuinigen op defensie of een heel andere koers gaat varen met Oekraïne.

PS Wat ergens grappig is, mocht het kloppen dat Wilders heeft aangegeven geen kandidaat te hebben, dat het de VVD of eigenlijk misschien wel Rutte is geweest die hen daarbij heeft geholpen. De partij en premier die nooit iets goeds kon doen moest hulp bieden. Dan sta je als PVV, NSC, BBB toch als een stel amateurs aan de zijlijn.

Laatst bewerkt:
Zou mij niets verbazen als hij uit de hoge hoed van de VVD gekomen is.
Met het oog op Eric van der Burg, betekend het in mijn ogen niets goeds als het uit de hoge hoed van de VVD komt. Maar ik denk dat wij er sowieso anders in staan, dus ergens begrijp ik die gedachte wel.

Uiteraard. Dit was slechts mijn verwachting. De tijd zal het leren.

Ik vind het allemaal best wel haaks staan op de "kleur" van de partijen die afgelopen verkiezingen groot werden.
D.i. groot konden worden, gefaciliteerd door en gefundeerd op grote onvrede onder de bevolking.
De aard van deze onvrede lijkt overigens op gespannen voet te staan met de achtergrond en carrière van Schoof.

Los van zijn capaciteiten, hoe bezie jij deze man in het licht van:

- Tot voor kort totaal onbekend bij het grote publiek. (d*ck wie?) Men heeft geen idee wie deze topambtenaar is. (mijzelf incluis)

- Niemand heeft op deze persoon gestemd. De "strategische stemmer" voelt zich hoogstwaarschijnlijk afgestraft.
Een groot deel van deze stemmers (met name vvd’ers) stemde weliswaar op de pvv, maar niet omdat ze Wilders willen.
Dat was vooral omdat ze géén Rutte meer wilden. Nou krijgen we iemand die Rutte naar eigen eggen als zijn grootste inspiratiebron beschouwd.
Hoe leg je uit dat dit dan in ene 'onze' premier gaat worden?

- Nul politieke ervaring (wat ook voordelig kan zijn natuurlijk)

- Ex AIVD baas, (Het enige deel van de overheid dat wél 'luistert' naar de burger ;)) een ultieme insider dus in dat opzicht.
Er zijn in die context zaken omtrent zijn persoon en handelen die nu omhoog worden gehaald uit de beerput.
(Waarvan ik niet direct kan controleren wat wel/niet waar is)

Ik vind het allemaal best wel haaks staan op de "kleur" van de partijen die afgelopen verkiezingen groot werden.
D.i. groot konden worden, gefaciliteerd door en gefundeerd op grote onvrede onder de bevolking.
De aard van deze onvrede lijkt overigens op gespannen voet te staan met de achtergrond en carrière van Schoof.

Los van zijn capaciteiten, hoe bezie jij deze man in het licht van:

- Tot voor kort totaal onbekend bij het grote publiek. (d*ck wie?) Men heeft geen idee wie deze topambtenaar is. (mijzelf incluis)

- Niemand heeft op deze persoon gestemd. De "strategische stemmer" voelt zich hoogstwaarschijnlijk afgestraft.
Een groot deel van deze stemmers (met name vvd’ers) stemde weliswaar op de pvv, maar niet omdat ze Wilders willen.
Dat was vooral omdat ze géén Rutte meer wilden. Nou krijgen we iemand die Rutte naar eigen eggen als zijn grootste inspiratiebron beschouwd.
Hoe leg je uit dat dit dan in ene 'onze' premier gaat worden?

- Nul politieke ervaring (wat ook voordelig kan zijn natuurlijk)

- Ex AIVD baas, (Het enige deel van de overheid dat wél 'luistert' naar de burger ;)) een ultieme insider dus in dat opzicht.
Er zijn in die context zaken omtrent zijn persoon en handelen die nu omhoog worden gehaald uit de beerput.
(Waarvan ik niet direct kan controleren wat wel/niet waar is)
Ik kende hem wel, omdat hij directeur was van AIVD. Ik lees die jaarverslagen vaak als ze uitkomen, dus vandaar :p
Ook een behoorlijk verantwoordelijke functie, dus dat spreekt imo in zijn voordeel.

Ik begrijp uit je post dat je sceptisch bent over de AIVD. Ik deel die mening eigenlijk niet. Als ik kijk naar de terreurdreiging in Westerse landen in de afgelopen +/- 20 jaar, kan ik enkel concluderen dat er in Nederland - in tegenstelling tot andere landen - geen terreuraanslag heeft plaatsgevonden. En dat terwijl de jihadistische gemeenschap in Nederland relatief groot is. Nou weten we er natuurlijk niet het fijne van, maar mijn conclusie is dat de AIVD eigenlijk best goed werk levert.
Ook weinig controverse in de zin dat zij - voor zover bekend - geen onderzoek hebben gedaan naar politiek onwelgevallige partijen o.i.d.

Nul politieke ervaring vind ik idd eerder een voordeel. De beroepspolitici van tegenwoordig zijn doorgaans extreem ijdel, hebben weinig zelfreflectie en lijken er vooral te zitten voor zichzelf, danwel hun partij. Dat lijkt mij de verkeerde instelling.

Het enige risico dat ik kan bedenken, is dat Schoof goed op de hoogte is van eventuele politieke schandalen, waar zijn vrienden of hijzelf mogelijk bij betrokken is geweest. Hij zou die lijken natuurlijk bewust in de kast kunnen houden. Maar dat is pure speculatie en kan ook gelden voor partij prominenten van eender welke partij.

Nul politieke ervaring vind ik idd eerder een voordeel. De beroepspolitici van tegenwoordig zijn doorgaans extreem ijdel, hebben weinig zelfreflectie en lijken er vooral te zitten voor zichzelf, danwel hun partij. Dat lijkt mij de verkeerde instelling.
Hier denk ik gemengd over.
- Rutte met al zijn compromissen heeft uiteindelijk weinig opgelost;
- Je hebt wel enige handigheid nodig om je te kunnen handhaven.

• Like
Waarderingen: Pren
Hier denk ik gemengd over.
- Rutte met al zijn compromissen heeft uiteindelijk weinig opgelost;
- Je hebt wel enige handigheid nodig om je te kunnen handhaven.
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Tegelijkertijd denk ik dat menig Nederlander maar weinig begrip kan opbrengen voor een gladde aal, die zich overal uit kan lullen. Ik heb persoonlijk liever een kundig bestuurder, dan een gewiekste politicus.

Ook een behoorlijk verantwoordelijke functie, dus dat spreekt imo in zijn voordeel.
Dat zou inderdaad goed kunnen, we zullen zien..

Ik begrijp uit je post dat je sceptisch bent over de AIVD.
IK???, neejjjj, ik zou niet durven hoor :D

Ik deel die mening eigenlijk niet. Als ik kijk naar de terreurdreiging in Westerse landen in de afgelopen +/- 20 jaar, kan ik enkel concluderen dat er in Nederland - in tegenstelling tot andere landen - geen terreuraanslag heeft plaatsgevonden. En dat terwijl de jihadistische gemeenschap in Nederland relatief groot is. Nou weten we er natuurlijk niet het fijne van, maar mijn conclusie is dat de AIVD eigenlijk best goed werk levert.
Ook weinig controverse in de zin dat zij - voor zover bekend - geen onderzoek hebben gedaan naar politiek onwelgevallige partijen o.i.d.

Het enige risico dat ik kan bedenken, is dat Schoof goed op de hoogte is van eventuele politieke schandalen, waar zijn vrienden of hijzelf mogelijk bij betrokken is geweest. Hij zou die lijken natuurlijk bewust in de kast kunnen houden. Maar dat is pure speculatie en kan ook gelden voor partij prominenten van eender welke partij.

Maar dan kom ik dus zaken zoals dit tegen, waarvan ik niet weet wat ik er van moet denken cq. wat klopt of niet en of het pure laster is of gewoon de waarheid:

"Als AIVD-chef vervalste hij twee ambtsberichten over het islamitische Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam en organiseerde door omkoping van een van de bestuurders de ondergang van deze onderwijsinstelling."

"Als NCTV-chef liet hij vanaf 2014 zonder wettelijke bevoegdheden Nederlanders volgen via anonieme accounts op sociale media en creëerde een spionageapparaat van burgers"

"Op de achtergrond regisseerde hij het inreisverbod van David Icke, was hij betrokken bij de schadebeheersing rondom Grapperhaus, de minister die het hele land opsloot en terroriseerde met absurde social distancing-maatregelen maar zelf doodleuk zijn bruiloft vierde".

"Als AIVD-baas was Schoof betrokken bij het Russian collusion-schandaal waarbij Rusland vals beschuldigd werd van verkiezingsinmenging in de Verenigde Staten. Voorts probeerde hij de conclusies van de onderzoekscommissie naar MH17 te beïnvloeden"

Laatst bewerkt:
Aangezien hij leiding gaf aan de aivd kunnen we wel stellen dat hij naar het volk luistert ( welliswaar dmv spioneren maar het zij zo ) :P. Als iemand die dingen graag praktisch bekijkt ben toch wel lichtelijk aan het hopen dat hij technocratisch ingesteld is en wat meer in oplossingen gaat denken ipv het eeuwige gepolder en gelul van de afgelopen pakweg 8 jaar .Halve oplossingen en pleisters op wonden hebben we niks aan als Nederland ...tijd zal het leren

Terug
Naar boven