AndroidHealthClinic

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek

Nog ff over die "stemspijt" en waarom het bij asiel en migratie mogelijk wel lukt.

Die invaller van NSC. De vraag over wanneer de crisis die voorbij is, is net zoiets als vragen wanneer de pubertijd voorbij is :o

Wel zielig voor die vrouw. Die was hier nog lang niet klaar voor?

Die invaller van NSC. De vraag over wanneer de crisis die voorbij is, is net zoiets als vragen wanneer de pubertijd voorbij is :o
Je leest weleens wat op DBB? :D
Wel zielig voor die vrouw. Die was hier nog lang niet klaar voor?
Zelf heb ik nog niet veel gezien, wel over gehoord. Ze heeft ruime ervaring in de Tweede Kamer (10 jaar CDA, dacht ik), maar maakt toch een aantal missers.

De wolven van de oppositie zagen haar waarschijnlijk als het zwakste schaap in de coalitie-kudde. Daar heeft ze zelf ook de hand in gehad.

===
EDIT (reflecties op zelfkastijding: Van Vroonhoven):
Wat verschrikkelijk om naar te luisteren, te gehaast en te hakkelend, komt heel zenuwachtig over. Dat is ze misschien niet eens, maar je mist het gevoel van controle

Pfff, wat slecht tegenover Ouwehand, als je dat al niet kan. Het zijn ook allemaal voorspelbare vragen.

Ik geef het je te doen als alles en iedereen zo lang op je staat in te hakken, maar dat is natuurlijk wel je werk.
===

De SGP-bijdrage, die van Van der Staaij waren legendarisch, viel me persoonlijk wat tegen. Deze was wel heel erg gericht "Christelijk" en meer gericht op de achterban. Het blijft een mooi rond verhaal.

Laatst bewerkt:
Kijk nu eens, een semi-inhoudelijk commentaar van Thierry Baudet. Speciaal voor @inVorm, omdat ik soms ook uiterst subtiel licht kritisch ben over TB en FVD.

De vorm is wat droevig, de toon doet vermoeden dat hij wat op heeft, of het juridisch klopt weet ik niet, maar het lijkt tenminste ergens op.

Klein beetje hulde voor TB.

Kijk nu eens, een semi-inhoudelijk commentaar van Thierry Baudet. Speciaal voor @inVorm, omdat ik soms ook uiterst subtiel licht kritisch ben over TB en FVD.

De vorm is wat droevig, de toon doet vermoeden dat hij wat op heeft, of het juridisch klopt weet ik niet, maar het lijkt tenminste ergens op.

Wim Voermans denkt daar anders over omdat het een gevolg is van (gebrek aan) handelen en ons niet zomaar overkomen is en het dus geen buitengewone omstandigheid is.

Wim Voermans denkt daar anders over omdat het een gevolg is van (gebrek aan) handelen en ons niet zomaar overkomen is en het dus geen buitengewone omstandigheid is.
Dat heb ik ook gehoord, mede vandaar ook mijn twijfel over de inhoudelijke juistheid.

Wel baseert Voermans zich op EU-recht (dacht ik) en Baudet kijkt vooral naar de nationale regeling.

Desondanks is het een inhoudelijk commentaar van Baudet, daar kunnen we hem niet vaak op betrappen. Vaak wel in de vorm van "ik ben slim en jullie zijn hier allemaal te dom voor."

Het tweede bericht zat er niets voor niets bij.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gehoord, mede vandaar ook mijn twijfel over de inhoudelijke juistheid.

Wel baseert Voermans zich op EU-recht (dacht ik) en Baudet kijkt vooral naar de nationale regeling.
Als je iets zelf uit de klauwen laat lopen en het dan met crisiswet kunt oplossen kom je toch juist op een totalitair regime uit waar TB ons al jaren voor probeert te waarschuwen.

Laat als voorbeeld een boel mensen de meest krankzinnige doemscenario’s schetssen op social media met massa hysterie als gevolg, dan je met een crisiswet censuur opleggen.

Desondanks is het een inhoudelijk commentaar van Baudet, daar kunnen we hem niet vaak op betrappen. Vaak wel in de vorm van ”ik ben slim en jullie zijn hier allemaal te dom voor."
Daar mocht ik hem vroeger wel om toen hij op alle punten nog slimmer was dan ik. ;)

Werkelijk een van de weininge in de tweede kamer met een functionerend brein

Werkelijk een van de weininge in de tweede kamer met een functionerend brein

Ik ben het in grote lijnen eens met zijn verhaal. Wat dan wel weer jammer is dat hij het probeert te onderbouwen met voorbeelden waar het mislukt is, wat de tegenpartij uitnodigt om voorbeelden aan te dragen waar het (in hun ogen) wel gelukt is. Op de inheemse bevolking na zou je kunnen beargumenteren dat het in de VS, Canda, Australië, Nieuw-Zeeland en een aantal Zuid-Amerikaanse landen redelijk gelukt is. Ook dat hij tussen neus en lippen door de normaal verdeling aanhaalt verzwakt eerder zijn betoog dan dat die het versterkt.

wat de tegenpartij uitnodigt om voorbeelden aan te dragen waar het (in hun ogen) wel gelukt is. Op de inheemse bevolking na zou je kunnen beargumenteren dat het in de VS, Canda, Australië, Nieuw-Zeeland en een aantal Zuid-Amerikaanse landen redelijk gelukt is. Ook dat hij tussen neus en lippen door de normaal verdeling aanhaalt verzwakt eerder zijn betoog dan dat die het versterkt.
:eek:
Persoonlijk vind ik dat je die idd volledig gecoloniaseerde landen niet kan vergelijken met onze situatie maar zelfs dan nog...laten we t de Yanks is zelf vragen. Werelddeel is imo volledig gesegregeerd, daarom worden succesnummers die uit de Ghetto weten te komen altijd als 'de American dream' propaganda ten toon gesteld.

:eek:
Persoonlijk vind ik dat je die idd volledig gecoloniaseerde landen niet kan vergelijken met onze situatie maar zelfs dan nog...laten we t de Yanks is zelf vragen. Werelddeel is imo volledig gesegregeerd, daarom worden succesnummers die uit de Ghetto weten te komen altijd als 'de American dream' propaganda ten toon gesteld.
De segregatie is daar alleen niet op basis van ras, maar vooral op basis van de financiële status en politieke voorkeur.

Ik ben het in grote lijnen eens met zijn verhaal. Wat dan wel weer jammer is dat hij het probeert te onderbouwen met voorbeelden waar het mislukt is, wat de tegenpartij uitnodigt om voorbeelden aan te dragen waar het (in hun ogen) wel gelukt is. Op de inheemse bevolking na zou je kunnen beargumenteren dat het in de VS, Canda, Australië, Nieuw-Zeeland en een aantal Zuid-Amerikaanse landen redelijk gelukt is. Ook dat hij tussen neus en lippen door de normaal verdeling aanhaalt verzwakt eerder zijn betoog dan dat die het versterkt.
En de Belgen, Duitsers en gastarbeiders uit Italïe, Griekenland, Spanje en Portugal die hier succesvol zijn gebleken.

En de Belgen, Duitsers en gastarbeiders uit Italïe, Griekenland, Spanje en Portugal die hier succesvol zijn gebleken.
Opvallend is dat westerse gastarbeiders wel goed intergreren in een westers georganiseerde maatschappij. Maar nu backtracken we ineens weer naar gastarbeiders e. Geloof niet dat die t 'probleem' zijn.

Opvallend is dat westerse gastarbeiders wel goed intergreren in een westers georganiseerde maatschappij. Maar nu backtracken we ineens weer naar gastarbeiders e. Geloof niet dat die t 'probleem' zijn.
Die zijn het probleem ook niet en op dit punt zijn de ideeën van TB imo ogen ook niet het probleem. Maar de wijze waarop hij ze brengt en ze probeert te onderbouwen wel, dat nodigt uit om de disscussie te laten ontsporen. Terwijl ik dit tik bedenk ik me ineens dat dat wellicht doelbewust kan zijn, want dat doet het weer goed bij de FvD aanhangers.

Die zijn het probleem ook niet en op dit punt zijn de ideeën van TB imo ogen ook niet het probleem. Maar de wijze waarop hij ze brengt en ze probeert te onderbouwen wel, dat nodigt uit om de disscussie te laten ontsporen. Terwijl ik dit tik bedenk ik me ineens dat dat wellicht doelbewust kan zijn, want dat doet het weer goed bij de FvD aanhangers.
Ook een manier om nog in de media te komen, vergeet niet dat FVD geboycot wordt door de publieke omroep, iets dat iedereen zorgen zou moeten baren.

Discussie is overgins goed imo.

Maar hoe zou jij dit onderwerp dan aanvliegen?

Terug
Naar boven