XXL Nutrition

Tweede studie kost mogelijk €7000 per jaar

• Topic Starter Topic Starter
Haha gelijk huilen als pappa (overheid) niet meer wilt betalen. Je wordt potverdomme al gesponsord vanaf dat je 5 bent en op de lagere school zit, dit gaat door tot aan het einde van je vervolg studie. Hoe durf je dan nog te klagen? Studie is investeren in jezelf, daar mag je zelf ook iets aan doen.

Kerel, vind je het gek dat ik loop te zeiken. Hoe zou jij het vinden als je een tweede studie wilt beginnen en erachter komt dat de regelgeving precies net is veranderd waardoor je van €1600 naar mogelijk €7000 per jaar gaat. 1600 prima, maar 7000 vind ik gewoon teveel

Bullshiet
Ik doe twee studies, eentje aan de universiteit en een aan een hogeschool en heb gewoon mijn bewijs betaald collegeld ingeleverd en daarmee was de kous af..

Bullshiet
Ik doe twee studies, eentje aan de universiteit en een aan een hogeschool en heb gewoon mijn bewijs betaald collegeld ingeleverd en daarmee was de kous af..

het zal per uni sterk verschillen denk ik (daar ze het zelf mogen bepalen)

het zal per uni sterk verschillen denk ik (daar ze het zelf mogen bepalen)
Doe nou psychologie aan de erasmus uni en een hbo opleiding ernaast bij de hhs, daar wordt het gewoon geaccepteerd

Hoop dat het volgend jaar ook nog zo is, anders haak ik wel voortijdig af :)

Dat doen ze vooral omdat er ook idioten tussen zitten die alleen een tweede studie gaan doen om zich weer 4 jaar lang elke avond de ziekte in te zuipen en ondertussen leuk studiefinanciering vangen. Helaas gaat dat ten koste van de mensen die wel willen studeren.

Nederland klaagt alsmaar dat ze hoog opgeleide mensen te kort komen....

Moeten ze vooral dit soort bedragen hanteren.. :rolleyes:

Dat doen ze vooral omdat er ook idioten tussen zitten die alleen een tweede studie gaan doen om zich weer 4 jaar lang elke avond de ziekte in te zuipen en ondertussen leuk studiefinanciering vangen. Helaas gaat dat ten koste van de mensen die wel willen studeren.

De stufi dekt misschien de kosten van één studieboek dat je per blok nodig hebt :roflol: .

Studiefinanciering is niet onbeperkt, 4 jaar hbo en 1 jaar master (indien het als een 2 jarige master wordt gezien).

+1

Wat is trouwens het nut van twee Hbo-diploma's? Je haalt toch ook niet twee keer je zwemdiploma A?

Na Hbo: Universiteit of werken. En niet zeuren dat je nog eens vier jaar gesponsord bier wil gaan zitten zuipen.

Dan nog hou je genoeg idioten die geen zin hebben om te gaan werken en onbeperkt bijlenen bij de IB-groep om toch nog 4 jaar langer door te kunnen feesten. Nee, dat is lekker voor de economie.

Dan nog hou je genoeg idioten die geen zin hebben om te gaan werken en onbeperkt bijlenen bij de IB-groep om toch nog 4 jaar langer door te kunnen feesten. Nee, dat is lekker voor de economie.

De lening is hier het probleem niet, het is overigens geen onbeperkte lening, en het is een lening die moet dus worden terug betaald. Het is geen gift..

Het gaat hier om het collegegeld.

De lening is hier het probleem niet, het is overigens geen onbeperkte lening, en het is een lening die moet dus worden terug betaald. Het is geen gift..

Het gaat hier om het collegegeld.

Geloof mij maar dat er maximaal bij wordt geleend om te kunnen feesten. Hoe ze het na hun opleiding terug betalen, zien ze dan wel weer.

-

Laatst bewerkt:
Betalen voor kennis is no doubt 1 van de meest walgelijke ideeën dat een mens gehad heeft.

ik heb niet zoveel geld vriend

Wat je ook van de bezuinigingen mag vinden, je kan toch niet mensen aan een studie laten beginnen en dan halverwege opeens het collegegeld verviervoudigen?
Daar hoor je vantevoren van op de hoogte te zijn.

-

Laatst bewerkt:
Doe nu een HBO studie maar kan me niet voorstellen dat ik ooit nog een 2e studie start!

Terug
Naar boven