MuscleMeat

Tweede studie kost mogelijk €7000 per jaar

In jezelf investeren heeft gewoon een prijs. De maatschappij moet die bierdrinkende studenten niet tegemoet komen.

Maar jij was al bezig met wetenschappelijk studies op je 13de, dat is niet aan iedereeen voorbehouden.

Dat studenten zelf een groot gedeelte van hun studie zelf moeten bekostigen is prima maar je gaat niet onderweg de regels veranderen. Daarnaast, je gaat niet de kosten verhogen zonder dat er een mogelijkheid geboden wordt om die kostenverhoging op te vangen.

-

Laatst bewerkt:
Dit bericht dateert uit September, is de huidige stand van zaken ongewijzigd?

Tevens word er vermeld dat er studenten zijn die zich nu al inschrijven voor een nieuwe opleiding. Op welke wijze veranderd dat iets aan de situatie? Studenten die halverwege de opleiding zijn moeten toch ook extra gaan betalen - voor zover ik het correct begrepen heb. Of word bedoeld dat er zodoende een (paar) jaar nog een 2e studie tegelijkertijd gevolgd word, en deze collegegelden dus spaart?

Overigens een enorme farce van de overheid. Kenniseconomie gaat op deze wijze kapot. Zo gaan we het helemaal afleggen tegen de opkomende Oosterse landen. Toedeloe welstand.

Dan nog hou je genoeg idioten die geen zin hebben om te gaan werken en onbeperkt bijlenen bij de IB-groep om toch nog 4 jaar langer door te kunnen feesten. Nee, dat is lekker voor de economie.

Dan moeten we ook lekker alcohol gaan verbieden zodat er geen idioten meer dronken gaan rondrijden.
Of misschien verbod op sportscholen, zodat geen idioten te zwaar gaan trainen en daardoor schade aan gezondheid toebrengen.
Of misschien zelfs hardcore vlees gaan verbieden zodat mensen geen te hoge cholesterol krijgen?

Ik probeer je zelf tot de conclusie te doen krijgen dat je de mening van een mong**l hebt, zeg me gerust als ik moet verdergaan.

Jankerds, als je al een studie hebt afgerond kan je toch tijdelijk gaan werken om dat geld bij elkaar te krijgen.
Al die studenten kopen er toch alleen maar drank voor

Jankerds, als je al een studie hebt afgerond kan je toch tijdelijk gaan werken om dat geld bij elkaar te krijgen.
Nederland is een van de meest welstandige landen ter wereld. Wij liggen aan kop van landen waarin de meeste geestelijke arbeid verricht word. Dat wil zeggen, werk waarin er voornamelijk met het hoofd word gewerkt, in tegen stelling tot manuele arbeid. Hiervoor is een hoge mate van scholing noodzakelijk. Zodoende, is het vormen van restricties tegen het fundament waarop je economie gebouwd is toch je reinste onzin.

Wanneer mensen er voor kiezen in zichzelf te investeren, en onder voorbehoud dat ze niet emigreren, dus ook indirect investeren in de Nederlandse kenniseconomie, dienen deze gestimuleerd te worden. De regering legt de intellectuele voortgang aan de ketting met deze nieuwe regeling.

Ja joh, even 28.000 euro bij elkaar sparen!

---------- Toegevoegd om 00:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

Toch zie ik het als zelfverrijking en betaald de individu dat maar. Ook ben ik voor de afschaffing van die ridicule studiefinanciering, maar dat terzijde.
Onderweg de regels veranderen is misschien een beetje vreemd, maar in mijn ogen staat dat volledig in zijn recht.

Misschien moet je ook maar eens een studie onderbouwen kiezen...

even de kennis economie slopen, vraag me af of onze kamerleden al hun studie's (als ze dat uberhaupt gedaan hebben) in 1x gehaald hebben.

even de kennis economie slopen, vraag me af of onze kamerleden al hun studie's (als ze dat uberhaupt gedaan hebben) in 1x gehaald hebben.

Als het met terugwerkende kracht wordt ingesteld, waarom dan ook niet voor de mensen die al lang klaar zijn met studeren? Voor zover ik weet heeft onze Mark ook aardig lang over z'n studie gedaan..

Als jullie trouwens mee willen doen aan een demonstratie, die is vrijdag in Amsterdam!

Het klopt wel dat Rutte en die christelijke gladjakker erg lang over hun geschiedenisstudie hebben gedaan maar dan moet je ook wel weten dat het curriculum veel uitgebreider was (wat overigens opgaat voor de meeste studies).

Het klopt wel dat Rutte en die christelijke gladjakker erg lang over hun geschiedenisstudie hebben gedaan maar dan moet je ook wel weten dat het curriculum veel uitgebreider was (wat overigens opgaat voor de meeste studies).

ja dus? dan zorgen ze er nu toch voor dat een student minder uit zijn studie kan halen?

Wat is dit voor onzin? Dan stoppen ze toch gewoon met de studiefinanciering, waarom met achterlijke bedragen verhogen. 1700 betaal je, ze bekostigen niks

Jij denkt dat een studiejaar 1700 euro kost?

OT: in jezelf investeren klinkt allemaal leuk en aardig. Maar in een klein k*tlandje als Nederland waarin de wetenschap een van de grootste exportproducten is mag je toch wel meer toegevelijkheid verwachten van de overheid.
Overigens dient er natuurlijk te beginnen met alle luilekker studies eruit te tyfen en eht niveau van de rest flink omhoog te gooien.

Laatst bewerkt:
ja dus? dan zorgen ze er nu toch voor dat een student minder uit zijn studie kan halen?
Helemaal mee eens. Als ik meer ga betalen, wil, nee eis ik ook meer kwaliteit. Je kan niet eerst bezuinigen op de studie en dan ook nog eens op de studenten en maar verwachten dat studenten dit zien als 'een investering in jezelf'. :mad:

Betalen voor kennis is no doubt 1 van de meest walgelijke ideeën dat een mens gehad heeft.

Betalen voor kennis? Dude, als je kennis wilt hoef je daar niet voor te betalen. Waar je voor betaalt is dat iemand anders je kennis voorschotelt. Je betaalt voor het creëeren van een milieu waarvan wordt verwacht dat dat de beste manier is om kennis tot je te nemen.

Zou de uitholling van bepaalde studies, los van de vraag of dit een gewenste ontwikkeling is, dan juist geen sterk argument zijn eisen stellen aan studieduur? Het is makkelijker geworden dus je zorgt er ook maar voor dat je het binnen een bepaalde tijd af hebt gemaakt?

30K, slaat nergens op!

Wat ben ik blij dat ik na deze MBO4 opleiding stop met leren en eindelijk aan de slag ga!

Laatst bewerkt:
30K, slaat nergens op!

Wat ben ik blij dat ik na deze MBO4 opleiding stop met leren en eindelijk aan de slag ga!

mbo4 :eek:, ik dacht dat je iets van wo rechten deed, hoef dus ook niet meer bang te zijn om aangeklaagd te worden :D

ot: Mijn vader is prof op een universiteit als biologie leraar, hij moet nu meer stof in kortere tijd bewerken en naar de student door geven. Volgens hem gaat de kwaliteit van het onderwijs zo NOG meer naar benede.

Zou de uitholling van bepaalde studies, los van de vraag of dit een gewenste ontwikkeling is, dan juist geen sterk argument zijn eisen stellen aan studieduur? Het is makkelijker geworden dus je zorgt er ook maar voor dat je het binnen een bepaalde tijd af hebt gemaakt?
Uitholling van de studies maakt het niet persé makkelijker. Minder/slechtere voorkennis, slechte begeleiding, onhandig gepland studieaanbod, etc. lijkt mij niet bijdragen aan sneller afstuderen.

Dan zou zwaarder, maar completer en beter curriculum, misschien nog effectiever zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven