Fitness Seller

Twijfel tussen Pure Whey Protein Isolate & Protein Revolution

lesane

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
76kg
Hoi,

Ik ben toe aan een nieuwe pot en ik twijfel over 2 producten:

1. Pure Whey Protein Isolate 2500g van Powersupplements:
http://www.powersupplements.nl/whey...n-isolate/pure-whey-protein-isolate-2500g.php

2. Protein Revolution van bodyenfitshop:
http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/body-fit-sportsnutrition/protein-revolution

Kan iemand aangeven welke van de 2 kwalitatief beter is met spieropbouw en spierherstel na de training?

Ik kan natuurlijk geen objectieve mening geven :) maar je zou wel enkele specs kunnen vergelijken:

product - eiwit% - vet% - kh%

Pure whey - 90% - 1,0% - 1,9%
Protein rev. - 79,6% - 6,3% - 5,6%

Jaap

Laatst bewerkt:
We hebben ook de Whey Isolate, met 90% eiwit in smaak en 93% eiwit smaakloos.

Protein Revolution kun je niet echt vergelijken. Deze koop je meer om de veel hogere gehaltes aan BCAA/EAA/Leucine.:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het eea even langs elkaar gezet om het voor mezelf wat duidelijker te maken :)

1. Pure Whey Protein Isolate / Powersupplements 2,5kg 46,90
- Specs:
Energie 1598 kJ/380 kcal
Eiwit (proteïne) 90.0 g
(o.b.v drooggewicht)
Koolhydraten 1.9g
Waarvan suikers (lactose) 1.9g
Vet 1.0 g

2. Micro Whey Isolaat / Bodyenfitshop 2,0kg 37,50
- Specs:
Energie 374 kcal
Eiwitten 90 gram
Koolhydraten 3 gram
Vet 1 gram
Mineralen 2,2 gram

Micro Whey: "Bevat ook een hoge gehalte aan EAA's, BCAA's en Glutamine, hierdoor herstel je optimaal van je sportieve inspanningen, spieren groeien sneller en je vetpercentage kan gemakkelijker dalen."

Wat betreft de BCAA bevat de pure whey ook de aminozuren valine, leucine en iso-leucine. Voor mijn herstel is dit belangrijk. Dus hoewel het niet expliciet bij de tekst van 'pure whey' wordt aangegeven bevat het ook de BCAA, iets waarna ik op zoek ben. Daarnaast bevat de 'pure whey' Glutaminezuur = hetzelfde als glutamine (na omzetting) volgens mij.

Conclusie
Naar mijn mening weinig 'grote' verschillen.

2 vragen voor de micro whey:

Pure whey: 1.9gr suikers cq. lactose
Micro whey: hoeveel gr / % lactose?

Mineralen 2,2 gram, welke?

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb het eea even langs elkaar gezet om het voor mezelf wat duidelijker te maken :)

1. Pure Whey Protein Isolate / Powersupplements 2,5kg 46,90
- Specs:
Energie 1598 kJ/380 kcal
Eiwit (proteïne) 90.0 g
(o.b.v drooggewicht)
Koolhydraten 1.9g
Waarvan suikers (lactose) 1.9g
Vet 1.0 g

2. Micro Whey Isolaat / Bodyenfitshop 2,0kg 37,50
- Specs:
Energie 374 kcal
Eiwitten 90 gram
Koolhydraten 3 gram
Vet 1 gram
Mineralen 2,2 gram

Micro Whey: "Bevat ook een hoge gehalte aan EAA's, BCAA's en Glutamine, hierdoor herstel je optimaal van je sportieve inspanningen, spieren groeien sneller en je vetpercentage kan gemakkelijker dalen."

Wat betreft de BCAA bevat de pure whey ook de aminozuren valine, leucine en iso-leucine. Voor mijn herstel is dit belangrijk. Dus hoewel het niet expliciet bij de tekst van 'pure whey' wordt aangegeven bevat het ook de BCAA, iets waarna ik op zoek ben. Daarnaast bevat de 'pure whey' Glutaminezuur = hetzelfde als glutamine (na omzetting) volgens mij.

Conclusie
Naar mijn mening weinig 'grote' verschillen.

2 vragen voor de micro whey:

Pure whey: 1.9gr suikers cq. lactose
Micro whey: hoeveel gr / % lactose?

Mineralen 2,2 gram, welke?

Het betreft beide de Whey Isolate van Volac. suikers/lactose = gelijk dus.
De mineralen heb ik zo niet bij de hand (zit ook niet op kantoor nu..gelukkig:D)

Terug
Naar boven