Fitness Seller

Aankondiging UITSLAG van de Big-T Memorial Contest 2020

Wij kopen nauwelijks iets met cash. Maar we houden dan ook wel heel erg autistisch bij hoeveel geld we uitgeven per maand (#excelnerds)

Ik ben ook absoluut team #excelnerds :laugh: maar dan alleen voor de inkomsten/uitgaven. Na rekeningen, sparen ed pin ik de rest eraf. Ik scan mijn boodschappen al jaren voor GFK, dus weet inmiddels uit mijn hoofd wat alles kost (en wanneer prijzen omhoog gaan, heb ik dat dus gelijk door). Zonder te rekenen kom ik nagenoeg iedere week hetzelfde uit en weet ik wat ik te besteden voor al het overige. Ben er na jaren zo handig in geworden dat ik met een bijstandsuitkering nog als God in Frankrijk leef; alhoewel een baan onderhand ook wel fijn zou zijn (ik kan héél slecht tegen afhankelijk zijn).

Ik houd niets bij en wil niet eens weten wat ik uitgeef aan boodschappen en supps.
Wel Excelnerd vbw voedjng.

Gewoon aanbiedingen in de gaten houden. Briefje maken met alleen het hoogstnoodzakelijke en van tevoren al kijken wat je max kan besteden... Dan schrappen van het briefje wat niet in het budget past en enkel en alleen wat er op het briefje staat (laten) halen.... (wordt vanzelf een gewoonte :o, maar blijft vaak wel lastig )
Tegenovergestelde, gewoon de hele portemonnee meenemen, heb geen zin om moeilijk te doen voor een budget

Wij kopen nauwelijks iets met cash. Maar we houden dan ook wel heel erg autistisch bij hoeveel geld we uitgeven per maand (#excelnerds)
Hier net zo, al ben alleen ik die excelnerd:p Heb sowieso wat met sheets en cijfers haha.

Ik heb voor alles een apart budget, maar ik moet zeggen dat ons boodschappen budget ook wel ruim is🙈 Ik probeer wel elke maand tussen de 500-2500 euro te sparen.

Hier net zo, al ben alleen ik die excelnerd:p Heb sowieso wat met sheets en cijfers haha.

Ik heb voor alles een apart budget, maar ik moet zeggen dat ons boodschappen budget ook wel ruim is🙈 Ik probeer wel elke maand tussen de 500-2500 euro te sparen.
2500 euro sparen?? Wow, dan heb je een goed salaris

Wij zijn het beide, maar we zitten dan ook beide in de IT. Wij houden zo'n beetje voor alles lijstjes in excel bij of in een andere tool.

Dat is een hoop qua sparen! Zoveel spaarden wij nog wel in ons eerste appartementje toen we nog geen kind hadden. Inmiddels is alles wel iets veranderd.

2500 euro sparen?? Wow, dan heb je een goed salaris
Dat is bij de meeste nog niet eens hun normale salaris.
Wij zijn het beide, maar we zitten dan ook beide in de IT. Wij houden zo'n beetje voor alles lijstjes in excel bij of in een andere tool.

Dat is een hoop qua sparen! Zoveel spaarden wij nog wel in ons eerste appartementje toen we nog geen kind hadden. Inmiddels is alles wel iets veranderd.

Ja wij moeten wel! We leven van 1 variabel inkomen, omdat ik fulltime ben gaan studeren. Mijn vriend is zzp-er dus een buffer hebben wij ook wel nodig (denk aan verlof/ziektedagen). Je weet nooit of er mindere tijden aan komen en we hebben het ook met name vorig jaar heel erg moeilijk gehad financieel. Helemaal met nu nog een 2e onderweg wil ik geen zorgen om geld:)

Ik probeer dus wel, ongeacht wat er binnen komt, aan een budget te houden. Hier zijn wij eerder wel eens mee de fout in gegaan.

Elke uitgave hou ik netjes bij behalve het geld dat ik op een aparte rekening heb staan puur voor mijn persoonlijke uitgaven (kleding/uiteten/luxe producten etc). Daar geldt op=op:p

Met het spaargeld willen wij naast een flinke buffer hebben ook graag onze hypotheek aflossen. Scheelt nogal een hoop geld wat je kwijt bent aan rente.

Laatst bewerkt:
Ja wij moeten wel! We leven van 1 variabel inkomen, omdat ik fulltime ben gaan studeren. Mijn vriend is zzp-er dus een buffer hebben wij ook wel nodig. Je weet nooit of er mindere tijden aan komen en we hebben het ook met name vorig jaar heel erg moeilijk gehad financieel. Helemaal met nu nog een 2e onderweg wil ik geen zorgen om geld:)

Ik probeer dus wel, ongeacht wat er binnen komt, aan een budget te houden. Hier zijn wij eerder wel eens mee de fout in gegaan.

Elke uitgave hou ik netjes bij behalve het geld dat ik op een aparte rekening heb staan puur voor mijn persoonlijke uitgaven (kleding/uiteten/luxe producten etc). Daar geldt op=op:p

Met het spaargeld willen wij naast een flinke buffer hebben ook graag onze hypotheek aflossen. Scheelt nogal een hoop geld wat je kwijt bent aan rente.
Ben onlangs overgestapt van hypotheek. Betaal nu 1,29% voor 20 jaar. 2500 is wat ik netto ontvang per maand. :P

Rente is eigenlijk echt een soort satan die je in je poepert neemt. Heb elke maand het idee dat ik geld wegtyf aan hypotheek maar goed part of the deal.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien een tip voor iedereen, bij de rabobank kan je nu allemaal spaarpotjes aanmaken op je spaarrekening. Wij vinden dit ideaal werken, zoals @SP1988 zegt op=op, zo werken wij met die potjes. Weet niet of andere banken dit ook hebben (abn iig niet)

je druk moeten maken om euro's gelukkig geen last van, niet dat ik met ons inkomen de jackpot heb ofzo. maar kan mij ook niet daadwerkelijk heel druk om maken of ik 1x of 4x per maand uit eten ga.

potjes en sparen en alles in excel bijhouden. man man man.

Terug
Naar boven