MuscleMeat

Uitstekende schouderbladen

gmoney

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
61kg
Beste mensen,

Ik wil jullie graag een vraag stellen. Ik heb (voor zo lang als ik me herrinder) erg last van uitstekende schouderbladen. Vooral wanneer ik mijn armen naar achter haal, maar eigelijk in het algemeen wel. Ik vind dit erg lelijk. Ik stoor mij hier mateloos aan. Ik train nu bijna een jaartje. Oefeningen voor de achterkant schouders (2 stuks) en rug (T bar en dergelijke) zitten standaard in mijn Schema. Kunnen jullie mij misschien wat advies geven? Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Misschien zijn er een paar oefeningen die jullie kennen. Alvast vriendelijk bedankt.

EDIT:"ik zie nu dat ik het in het verkeerde forum onderdeel heb geplaatst. Mijn excuses hiervoor dit was echt niet de bedoeling.

Laatst bewerkt:
Nu je toch in het voedingforum zit: Veel eten en massa eraan plakken. Verdwijnt het vanzelf :D

Zo lang je er nog geen gevarendriehoek aan hoeft te hangen zou ik me niet zo druk maken:D

• Topic Starter Topic Starter
Juist niet, je moet zo weinig mogelijk eten zodat deze botten gaan afscheuren, zo krijg je het mooi afgelijnd.

Meen je dit? of is het sarcastisch???

Anyway, veel eten dus. bedankt voor jullie reacties. Is het trouwens de bedoeling dat ik droge spiermassa moet aankomen in dit geval of vet? of beide? en zijn er misschien oefeningen die extra belangerijk zijn voor mij?

Meen je dit? of is het sarcastisch???

Anyway, veel eten dus. bedankt voor jullie reacties. Is het trouwens de bedoeling dat ik droge spiermassa moet aankomen in dit geval of vet? of beide? en zijn er misschien oefeningen die extra belangerijk zijn voor mij?

je kunt ook prima natte spiermassa aankomen;)

Ik had hetzelfde, je weegt veel te weinig volgens je gestalte..
Ik heb er nu geen last meer van , go eat son ..
Bulkin time

Mm.. ik heb er ook last van, is gewoon aangeboren, doe je vrij weinig aan naast massa erop kweken zodat het was minder word..

verder gewoon heledag most muscular lopen, dan heb je nergens last van.

heb er zelf ook wel last van... maar heeft er vooral mee te maken dat ik een slechte houding heb als ik zit en ook als ik sta.. neem maar eens een goede houding aan, schouders naar achteren en een mooie holle rug... :D

Wat is je trainingsschema? Spiermassa op je schouders zal trouwens je schouderbladen niet bedekken (er van uit gaande dat je een probleem hebt als in de links hierboven). Wat voor oefeningen doe je voor je rug naast die T bar?

Als het heel ernstig is kan het de volgende aandoening zijn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Winged_scapula

Als het dat niet is heb je hier misschien wat aan:
http://www.t-nation.com/free_online...formance_repair/pushups_face_pulls_and_shrugs

Idd.
Als het winged scapula is: benchen/pushups doen maar dan je schouders mee uitduwen zodanig dat je je serratus anterior traint. Dit is de spier die je schouderblad tegen je thorax houdt.
Je hebt ook pseudo winging. Trapezius en serratus optrainen dan.
Een goede houding is ook belangryk, wanneer je meer voorovergebogen staat kan dit ook voorkomen.
En dan als laatste kan je pectoralis heel hard verkort of sterker zyn in vgl met je rug wat dus er voor zorgt dat je schouderblad naar voor wordt getrokken. Rekken van de pectoralis dan.

Dus samengevat: serratus ant trainen, trapezius trainen, rechte goede houding met schouder lichtjes naar achter getrokken en eventueel pectoralis rekken

Idd.
Als het winged scapula is: benchen/pushups doen maar dan je schouders mee uitduwen zodanig dat je je serratus anterior traint. Dit is de spier die je schouderblad tegen je thorax houdt.
Je hebt ook pseudo winging. Trapezius en serratus optrainen dan.
Een goede houding is ook belangryk, wanneer je meer voorovergebogen staat kan dit ook voorkomen.
En dan als laatste kan je pectoralis heel hard verkort of sterker zyn in vgl met je rug wat dus er voor zorgt dat je schouderblad naar voor wordt getrokken. Rekken van de pectoralis dan.

Dus samengevat: serratus ant trainen, trapezius trainen, rechte goede houding met schouder lichtjes naar achter getrokken en eventueel pectoralis rekken

Als het winged scapula is zou ik eerst is ff naar de fysio gaan.

Pindakaas aan je schouders smeren , 2 x per dag als je snelle betering wil!

Terug
Naar boven