XXL Nutrition

Welke zijn de beste oefeningen voor de schouders?

Ik denk dat waneer iemand een gerichte vraag stelt reageren met dat hij beter iets anders kan gaan doen niet echt het beste antwoord is.

achterkant schouders pak je imo al genoeg met rug mee, zeker als je rug degelijk traint met rows en pullups etc.
Als je presses doet voor chest train je voorkant ook al goed mee, en zijn een x per week wat overhead presses en sideraises voldoende denk ik..

Ik train schouders helemaal niet en ze groeien gewoon prima mee.

achterkant schouders pak je imo al genoeg met rug mee, zeker als je rug degelijk traint met rows en pullups etc.
Als je presses doet voor chest train je voorkant ook al goed mee, en zijn een x per week wat overhead presses en sideraises voldoende denk ik..

eens ,ik doe alleen decline swiss bar en af en toe wat landmine presses

voorkant schouders lopen gewoon gelijk met de rest .

@ ts , post eens een foto van je fysiek , vaak krijg je tunnelvisie door je teveel te focussen op 1 bepaalde groep die zogezegd achterloopt .

ik heb al 100 000 malen gehoord van achterlopende borst /biceps / front delts etc ... haast nooit hoor je iemand klagen over slechte glutes of hams(je ziet die ook immers niet zo als de ''showspieren''

Curls doen het ook goed voor de front delts

Opzich mee eens, al doe ik tegenwoordig wel altijd facepulls als ik presses heb gedaan (bankdrukken of overhead). Merk dat ik veel gezondere schouders heb gekregen. Massa is niet de enige rede om bepaalde oefeningen te doen. Al dat pressen bleek een aanslag te zijn om mijn schouders, ze gingen naar voren hangen en mobiliteit werd slechter met als gevolg pijntjes. Shoulder dislocations met een elastiek en veel face pulls hebben echt wonderen gedaan.

Terug
Naar boven