Wat een schande is die Badr Hari toch voor de sport. Ik hoop dat ze zijn licentie intrekken, dit kan gewoon echt niet. Remy was gewoon de technisch betere in deze finale, hield zijn dekking goed gesloten en liet zich niet verleiden tot een brawl fight. Jammer dat Hari net neerging voor die gesprongen knie van Remy.
Uiteindelijk duwde Hari Remy uit balans en viel Remy op de grond. Twee keer naslaan en een trap op het hoofd komt hard aan als je je niet kunt verdedigen. Hari had zijn beheersing helemaal verloren. Dan heb je naar mijn mening al verloren, is namelijk een teken van zwakte. Kun je niet normaal winnen, dan maar smerig vechten. Het ergste vind ik nog de houding van Hari na het gevecht. Terwijl Remy 5 minuten krijgt om te herstellen zegt Hari:
'wat een homo'. Hij ziet het al aankomen, Remy gaat niet meer vechten, en terecht je hebt je kans verkeken loser. Het ergste moet nog komen, na het gevecht in een interview. Hari heeft af kunnen koelen en je mag verwachten dat het een foutje was in het heetst van de stijd. Maar niks hoor, geen berouw, geen excuses het was allemaal heel bewust gedaan.
Hari geeft commentaar na zijn verliespartij
YOKOHAMA - - Badr Hari toonde na zijn diskwalificatie in de finalepartij van de ‘K-1 World GP Final 2008’ geen berouw. ,,Ik ben een emotioneel persoon. Ik kom om te knokken, of dat nou staand of liggend is”, merkte Hari na afloop op in de catacomben van de Yokohama Arena. Hij zei zich geërgerd te hebben aan de vechtsT van Bonjasky. ,,Het was weer hetzelfde liedje met hem. Remy hield alleen zijn handen hoog. ”
Uit frustratie trapte de Amsterdammer van Marokkaanse komaf vervolgens Bonjasky in de tweede ronde tegen het gezicht, nadat de scheidsrechter al een stopteken had gegeven. In de eerste ronde trakteerde Bonjasky zijn 23-jarige opponent overigens al op een ‘down’.
,,Dit was een duur grapje en een goede les voor de volgende keer. Ik heb geen glazen bol, maar ik beloof me in het vervolg in te houden”, beweerde Hari. Volgens de ‘Golden Boy’, zoals zijn bijnaam luidt, had hij de K-1 geen slechte dienst bewezen. Integendeel. ,,Deze actie is goed voor de sport. De mensen vinden het niet leuk om altijd naar hetzelfde te kijken. Het was een schitterend toernooi.”
Ga MMA doen dan, die jongens weten wel raad met jou.
Remy vecht niet eerlijk, hij verdedigd zichzelf.
Is hij nou echt zo dom?
Goed voor de sport om de regels aan je laars te lappen. Ik hoop dat niemand meer met Hari wilt gaan vechten, zijn licentie afpakken door deze actie en het gedrag van hem.
Ten slotte vind ik dat de K1 organisatie een grote fout heeft gemaakt. Deze actie van Hari was fout, en daar past maar een straf op. Rood!!! Bob Sapp deed dit jaren terug ookal bij Remy toen hij op de grond lag. Meteen rood en einde verhaal. De scheids geeft gewoon geel in eerste instantie, dat klopt gewoon niet. Het uiteindelijke rood kwam pas toen Remy niet meer instaat was door te gaan. Stel Remy was wel doorgegaan, dan beloon je alleen maar deze acties. Remy was waarschijnlijk niet meer scherp en had een blessure opgelopen aan het hoofd. Hari wint daardoor dit gevecht alsnog. Zie je het al voor je hoe dit had gestaan.
Dit alles is een enorm dieptepunt voor de sport. Hari kent zichzelf maar al te goed en geeft ook aan dat hij geen glazen bol heeft, dus kan het nog eens gebeuren! Bah, ik word helemaal misselijk van die gast.
Edit: Mooie samenvatting van alle K1 finales
[Link niet meer beschikbaar]