Fitness Seller

uniek in NL: Moskee Deventer mag dagelijks oproepen tot het gebed

TheUnknownKnown

Freaky Bodybuilder
Waardering
266
De Centrum Moskee in Deventer mag voortaan elke dag tussen 12 en 14 uur maximaal 3 minuten de azan laten horen. De azan is de islamitische oproep tot gebed.

De azan klonk tot nu toe alleen op vrijdag, maar de moskeebezoekers wilden het geluid graag elke dag horen. Daarop peilde de gemeente Deventer waar het indringende geluid te horen zou zijn en verspreidde vervolgens onder 495 huishoudens rondom de Smyrnastraat een enquêteformulier, waarin bewoners konden aangeven of ze bezwaar hadden tegen de azan.

Van de ondervraagden hebben 167 huishoudens anoniem laten weten dat ze geen prijs stellen op het geluid, aldus een woordvoerder van de gemeente. Omdat dat een minderheid is, staat de gemeente de dagelijkse gebedsoproep nu toe.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686.../Moskee-mag-elke-dag-oproepen-tot-gebed.dhtml

Ik voorspel dat binnen een jaar of 5 veel meer moskeeën dit gaan doen. Het 'als er een schaap over de dam is' idee zal in praktijk worden toegepast. Veel moskeeën staan in wijken met meerderheid allochtonen dus grote kans dat het minder/meerderheids idee daar ook geen tegenstand gaat bieden.

t gaat echt de slechte kant op, binnekort zijn we geen nederland meer

WTF :eek:

Dit gaat wel erg ver imo

Potverdomme zijn ze dan helemaal achterlijk geworden!
Een tijd geleden was er toch ook een pastoor in Utrecht die de mensen in de omgeving 's morgens al heel vroeg wakker maakte met zijn klokkengelui.
Afschaffen die handel, zowel bij kerken als moskeeën.

varkenskop naar binnen gooien en je bent er vanaf. (no racist) maar dit gaat echt te ver

• Like
Waarderingen: MaxB
167 nee gezegd en de rest ja? Of is niet gereageerd ook ja? :roflol:

opblazen voor het te laat is :eek2:

Langsrijden met loeihard een gay-muziekje in de cd-speler :D

• Topic Starter Topic Starter
Ja lachen, ondertussen bouwt men vrolijk verder:

Bouw Westermoskee snel van start AMSTERDAM - De bouw van de Westermoskee in Amsterdam kan in principe volgende week beginnen. Dit heeft de advocaat van de stichting Westermoskee laten weten. Op een formaliteit na zijn alle voorbereidingen voor de bouw namelijk afgerond.

Echt de blinde politiek krijgt op termijn de deksel op hun neus, ze gunnen de islam alle vrijheid maar diezelfde islam heeft grove lak aan al die personen die nu politiek gezien voor ze opkomen. Die worden op termijn gewoon uitgelachen...

Al die linksehippies die tegen Wilders zijn, denk je dat de islam iets met jullie op heeft met jullie 'vrije' samenleving idee ?

Ja lachen, ondertussen bouwt men vrolijk verder:

Echt de blinde politiek krijgt op termijn de deksel op hun neus, ze gunnen de islam alle vrijheid maar diezelfde islam heeft grove lak aan al die personen die nu politiek gezien voor ze opkomen. Die worden op termijn gewoon uitgelachen...

Een moskee bouwen moet kunnen, we hebben immers vrijheid van godsdienst.
Maar die oproepen tot gebed, dat slaat helemaal nergens op. Tijd dat de politiek in actie komt en er via een wet een stokje voor steekt, want hier gaat rotzooi van komen.

Religie zou gewoon verboden moeten worden..
Gezeik altijd..

Als je er naast woont elke keer als het begint thuis je eigen oproep door de speakers schreeuwen. Want als hun het mogen mag jij het ook.

Geef ze een vinger..

Een aantal moskeeën waar het gebed vanaf geschald wordt in gare achterstandsbuurten zijn exemplarisch voor de moslimisering van de samenleving? Of hoe moet ik dat zien?

Ik juich overigens dit soort ontwikkelingen niet toe maar die achterstandswijken zijn nou eenmaal al tientallen jaren bolwerken van allochtonen. Dan heb je ook grote kans dat die wijken steeds meer afgestemd raken op de inwoners van zo'n wijk.

Stoort toch niet, liever dat dan sjonnie met zijn kermiswagen die in de straat rijdt met boom boom boom "heeft iedereen me gezien?" muziek!

Stoort toch niet, liever dat dan sjonnie met zijn kermiswagen die in de straat rijdt met boom boom boom "heeft iedereen me gezien?" muziek!

Het kan net zo vervelend zijn als kerkklokken die luiden op zondagochtend. Religie gewoon lekker binnenskamers houden, val anderen er in ieder geval niet mee lastig.

Een aantal moskeeën waar het gebed vanaf geschald wordt in gare achterstandsbuurten zijn exemplarisch voor de moslimisering van de samenleving? Of hoe moet ik dat zien?

Ik juich overigens dit soort ontwikkelingen niet toe maar die achterstandswijken zijn nou eenmaal al tientallen jaren bolwerken van allochtonen. Dan heb je ook grote kans dat die wijken steeds meer afgestemd raken op de inwoners van zo'n wijk.

167 van de 495 aangeschrevenen waren toch tegen? Lijkt me niet dat daar veel allochtonen tussen zitten.
Je moet daar maar al 30-40 jaar wonen en dan plots elke dag dat geschreeuw krijgen van een godsdienst die ook nog eens beledigend is voor niet-aanhangers.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 14:24 ----------

het kan net zo vervelend zijn als kerkklokken die luiden op zondagochtend. Religie gewoon lekker binnenskamers houden, val anderen er in ieder geval niet mee lastig.

+1

Hey homo bryce, welk geschreeuw?
Ik denk niet dat jij al eens een adhaan hebt gehoord in een moskee dus wat zit jij nu te lullen..

:roflol: Ga eens op vakantie naar hardcore moslimlanden, lig je lekker te pitten staat zo'n krolse imam verzen uit de quran te jengelen...je piept dan wel anders ouwe.

Terug
Naar boven