AndroidHealthClinic

USB Stick

je spoilers doen t niet voor mij :fuux:

Krijg je een 'file could not be read' of dergelijke fout bij het kopiëren? Want dan is je film inderdaad verdoet.

Toch maar eens aan je maat vragen in welke duistere gaten hij die stick wel niet heeft gestopt :D

Edit: ben weer eens te laat met posten :fuu:Maar je spoilers doen het inderdaad niet.

LoL ik zie telkens Fat bestandstype terug komen.

Data kopieren van het stickie als dat belangrijk voor jou is en het stickie formatteren naar NTFS.
FAT kan niet overweg met grote bestanden (4gig of groter)
NTFS daar in tegen kan dat wel.

• Topic Starter Topic Starter
je spoilers doen t niet voor mij :fuux:

Krijg je een 'file could not be read' of dergelijke fout bij het kopiëren? Want dan is je film inderdaad verdoet.

Toch maar eens aan je maat vragen in welke duistere gaten hij die stick wel niet heeft gestopt :D

Edit: ben weer eens te laat met posten :fuu:Maar je spoilers doen het inderdaad niet.

Waarom kan ik nou weer niet linken vanaf image shack:o

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Data kopieren van het stickie als dat belangrijk voor jou is en het stickie formatteren naar NTFS.
De reden waarom je een USB-stick met FAT (of eigenlijk beter, FAT32) formatteert is dat sticks met NTFS per se via 'hardware veilig verwijderen' ontkoppeld moeten worden. Als je daar mee kunt leven prima, maar ik ken eigenlijk niemand die dat doet.

En ik denk niet dat hij bestanden van meer dan 4 GB op zijn stick van 4 GB gaat zetten :P

Oke maar me pa heeft een cruzer 16gb en die is ook FAT???.

En de bestanden zijn ook niet groeter dan 4gb want de stick is niet eens groter dan 4 gb:P.

Verder kan ik dus niet kopieren:o

Aan je screenshot te zien heb je een partitie die wel geformatteerd is, maar gewoon geen letter heeft.

In diskmgmt.msc kun je de partitie een letter geven en dan kun je de data gewoon via Windows kopiëren. Ik heb de Engelse versie, bij mij heet het 'change drive letters and paths' als ik op een partitie klik.

De reden waarom je een USB-stick met FAT (of eigenlijk beter, FAT32) formatteert is dat sticks met NTFS per se via 'hardware veilig verwijderen' ontkoppeld moeten worden. Als je daar mee kunt leven prima, maar ik ken eigenlijk niemand die dat doet.

En ik denk niet dat hij bestanden van meer dan 4 GB op zijn stick van 4 GB gaat zetten :P

True, dat veilig verwijderen doe ik 99/100 nooit met mijn oude externe HDD en het ding overleeft al 3jaar school met telkens inpluggen en los halen zonder eerst 'hardware veilig verwijderen'.

+
FAT - De maximale bestandsgrootte is 2 GB.
FAT 32 - De maximale bestandsgrootte is 4 GB.
NTFS - De maximale bestandsgrootte is in principe 16 TB minus 64 kB, maar bestanden kunnen nooit groter zijn dan het volume of de partitie waarop ze zich bevinden.
Dan kan je hem beter als FAT32 formatteren.

Jammer dat je de bestanden niet kunt kopieren, maar zijn deze dan zo belangrijk ?

Aan je screenshot te zien heb je een partitie die wel geformatteerd is, maar gewoon geen letter heeft.

In diskmgmt.msc kun je de partitie een letter geven en dan kun je de data gewoon via Windows kopiëren. Ik heb de Engelse versie, bij mij heet het 'change drive letters and paths' als ik op een partitie klik.

Ik ga dit even proberen:p

---------- Toegevoegd om 23:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:25 ----------

True, dat veilig verwijderen doe ik 99/100 nooit met mijn oude externe HDD en het ding overleeft al 3jaar school met telkens inpluggen en los halen zonder eerst 'hardware veilig verwijderen'.

+
FAT - De maximale bestandsgrootte is 2 GB.
FAT 32 - De maximale bestandsgrootte is 4 GB.
NTFS - De maximale bestandsgrootte is in principe 16 TB minus 64 kB, maar bestanden kunnen nooit groter zijn dan het volume of de partitie waarop ze zich bevinden.
Dan kan je hem beter als FAT32 formatteren.

Jammer dat je de bestanden niet kunt kopieren, maar zijn deze dan zo belangrijk ?

Nee bestanden zijn niet heel belangrijk maar anders moet ik ze zelf gaan downloaden:o

same, doet iedereen denk ik wel op school en thuis terwijl je ook weet dat t niet verstandig is :D

Als ik hem een letter geef geeft hij de fout melding dat ik hem moet vernieuwen, als ik dit doe dan doet hij dat niet en moet ik me pc eventueel opnieuwe opstarten.

Dus dat ga ik nu even proberne.

Meestal geen probleem inderdaad. Maar ik heb zelf toch altijd liever de geruststelling dat mijn data niet verloren gaat, je weet maar nooit :P

Het hangt overigens ook af van je schijfinstellingen, write caching en het uitschakelen van de write cache buffer zorgen voor meer performance ten koste van risico's bij stroomuitval en verwijderen van de schijf.

Je zei dat je maat er een film op had gezet, is dat het enigste wat op de stick staat?
Zoja formatteren die hap en vragen of hij het er weer op wilt zetten?

Ja alleen die pipo de clown doet er altijd 2 maanden over om die usb stick terug tegeven hahahahhaha

Langs gaan @ Skinnie stijl:
Dumbbells gooien, moet jij eens opletten hoe snel jij het stickie dan weer terug hebt.

Oke.

Nee ik dowload die films zelfs wel. ga nu even die andere partitie formateren en kijken of ik die hoofd partitie weer groot kan maken:P

---------- Toegevoegd om 23:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:38 ----------

Oke ik heb het nu anders gedaan, ik heb die van 199mb gewoon verwijderd(was ook FAT16 ipv FAT32). Dit omdat windows alleen de eerste primare partitie herkent.

Doordat ik hem heb verwijdert is die van 3,55 mb nu de primare partitie geworden en kan ik gewoon mijn films kijken.

Bedankt allemaal deze kan close.

Je kunt nu die 200 MB ook nog terugkrijgen door je partitie te vergroten :)

Je kunt nu die 200 MB ook nog terugkrijgen door je partitie te vergroten :)

Had ik ook al gedaan:o

Ik had trouwens net die maat van mij aan de lijn en die snapte er niks van.

Hij zei wel dat hij daarvoor een mac had gebruikt, kan het zijn dat die mac een nieuwe partitie heeft aangemaakt op de usb stick?

Of die partitie bestond al en die mac heeft hem als primare partitie ingesteld.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven