XXL Nutrition

Utrechtse sportschool gooit deur dicht voor smalle jongens

nofear train!

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
Utrechtse sportschool gooit deur dicht voor smalle jongens
Gepost door Jorrit (Flem) - Bron: ANP
Gepubliceerd: woensdag 5 april 2006 @ 11:24

De uitbater van een Utrechtse sportschool heeft het helemaal gehad; "die jongens komen er hier niet meer in!"
Kees Dergelij doelt op ectomorphs, mensen die erg moeilijk aankomen en derhalve moeilijk spieren kunnen 'kweken.' Volgens hem zijn dergelijke personen een doorn in het oog van de grotere jongens in de sportschool. "De meeste van die jongens wegen nog geen 80 kilo maar ze houden de halve zaal bezet."
De heer Dergelij heeft daarom besloten smalle jongens niet langer binnen te laten, hij maakt slechts een uitzondering voor beginnelingen aan wiens bouw te zien is dat ze de aanleg hebben om spiermassa aan te komen. "Ecto's zullen nooit breed worden dus hebben ze hier ook niets te zoeken"
Volgens de gemeenteraad is het een discutabele beslissing van de heer Dergelij; "mensen weigeren op basis van hun uiterlijk is nog altijd niet toegestaan" vertelt gemeenteraadslid Bakker ons.
Dergelij reageert nogal laconiek op de antwoorden van mevrouw Bakker: "ach, het zijn niet de meeste sterke en zware jongens om weg te pesten"
Mevrouw Bakker verzekerde ons dat Dergelij streng gecontroleerd zal worden als er geluiden de ronde gaan doen dat hij mensen weigert op basis van hun postuur.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/63893

:eek: einde nabij voor benchmarc en friends?

Een ommekeer in de sportschoolwereld? Haha, je maakt je wel lekker exclusief zo.

"Nee jij komt er niet in. Eerst wat spieren opbouwen!"

Maar waar dan??? :D

Laatst bewerkt:
wat een onzin serieus man, je geeft die ecto's niet eens de kans om groter te worden. :rolleyes:
je kunt ze er toch ook gewoon op aanspreken dat ze niet de halve zaal in beslag moeten nemen, maar om nu gelijk zo'n stappen te ondernemen vind ik echt te ziek.

Eindelijk eens een ander signaal.....karma!!:D

kan je tenminste serieus trainen...

Ecto's weigeren is belachelijk; beachboy's, recreanten en cardio-oma's, WEG ERMEE!!

whehe, gaat wel ver idd, is precies tegenovergesteld aan die lui die geen brede gasten in hun sportschool willen hebben, dan moet de gemeenteraad daar ook maar over gaan zeiken.

klopt ik ken een gym waar een kerel een keer geweigert werd omdat hij te breed was en te ver nou dat slaat as nergens op

ecto's hebben tenminste brains en een grote lul.

maurice86 zei:
whehe, gaat wel ver idd, is precies tegenovergesteld aan die lui die geen brede gasten in hun sportschool willen hebben, dan moet de gemeenteraad daar ook maar over gaan zeiken.

maar die brede gasten hou je makkelijker buiten de deur door geen zware gewichten er neer te zetten, volgens mij vriend geldt dat ook voor de sportschool hier bij mij in het dorp. hij had er een kijkje genomen maar echt alleen maar ingericht voor huisvrouwtjes. dus ja dat kun je dan geen discriminatie noemen, je wilt als sportschoolhouder geen brede mensen dus laat je die gewichten maar achterwege; niemand die je er op aan kan spreken.

Dit vind ik wel erg ver gaan.
Je moet die jongens ook een kans geven.
Als die sportschoolhouder zo nodig de "brede jongens" bij elkaar wilt houden, moet ie maar een Krachthonk beginnen in een andere ruimte of zo.
Lijkt me een betere oplossing.
Kan iedereen ongestoord z'n gang gaan.

kvind dat ze de ecto's ook kans moeten geven om ''breed'' te worden. sommige hebben wel de aanleg en wat het belangrijkste is : de wil ! om groot te worden. ofwel moet hij gratis roids uitdelen als je je lid maakt , dan loopt je gym snel vol met ''grote'' jongens alleen :D

Ik train juist graag met ecto's dan lijk ik groter :D

Maar serieus: dit slaat nergens op. Misschien moet die sportschoolhouder zijn klanten eens wat beter begeleiden, dan kweken die ecto's ook wel spieren.

Meneer heeft een goede keus gemaakt

Muuske1987 zei:
maar die brede gasten hou je makkelijker buiten de deur door geen zware gewichten er neer te zetten, volgens mij vriend geldt dat ook voor de sportschool hier bij mij in het dorp. hij had er een kijkje genomen maar echt alleen maar ingericht voor huisvrouwtjes. dus ja dat kun je dan geen discriminatie noemen, je wilt als sportschoolhouder geen brede mensen dus laat je die gewichten maar achterwege; niemand die je er op aan kan spreken.

Heel simpel. Je kunt het vergelijken met de onderdompelingsmethode die ze vroeger gebruikte om te kijken of iemand een heks was. Nu gebruik je gewoon een weegschaal en lengtemeter, BMI te laag, helaas pindakaas!:D

Muuske1987 zei:
haha jah bij ons Healthcenter doen ze op open dagen de zware dumbbells en schijven boven de 20 kg even naar achteren, en op open dagen komen de wat grotere toch niet trainen ivm drukte ,maar is wel om mensen niet af te schrikken

hahah cool klinkt als mijn soort sportschool, die ecto's krioelen als mieren door je sportschool, niet normaal

Terug
Naar boven