AndroidHealthClinic

Uw vingerafdruk graag!

ik hoop dat dit ook in Belgie komt.
Wie er tegen is heeft schrik van iets: heeft iets gedaan of moet het nog doen. Simpel.

ik hoop dat dit ook in Belgie komt.
Wie er tegen is heeft schrik van iets: heeft iets gedaan of moet het nog doen. Simpel.

Wat een bs. Ik snap niet dat er mensen zijn die zo een blind vertrouwen hebben in politie en justitie. Zegt Lucia de B. je niets? Of de Schiedammer Parkmoord? Of de Puttense moordzaak?

In Portugal doen ze dit aleen paar decenia.. Op je ID staat je fingerafdruk.. lekker spannend allemaal.. als het misdrijven helpt op te lossen zou ik niet weten waarom het niet gedaan moet worden..

Ik doe het al sinds ik me kan heugen en nooit last van ondervonden.

"Mensen die ertegen zijn hebben iets te verbergen." Is echt het domste argument ooit.
Dit is wederom een inperking van de privacy.

Wil ik dit opgeven voor een schijnveiligheid(want dat is het)?
Nee, absoluut niet.

Als het zo doorgaat lopen we over 10 jaar met een chip rond waar onze persoonlijke gegevens opstaan, en er op elk moment kan worden nagegaan waar je geweest bent.

Misbruik van dit soort gegevens hoeven we ons trouwens absoluut niet druk over te maken, kijk maar hoe lang het geduurd heeft voor ze de OV chipkaart gekraakt hadden.

:eyes:

dus ieders persoonlijke veiligheid schenden is goed voor de algemene veiligheid?

weetje wel niet wat er kan gebeuren als straks al onze gegevens zijn opgeslagen en een of ander vage natie (lees: midden oosten) begint een oorlog ala WOII en wil alle naar hun vizie "foute" volken uitroeien ofzo? leuk, pak de database er maar bij en executeren..

of wat dacht je van vervalsen van vingerafdukken? anonimiteit van rijke/beroemde personen verdwijnt.. ik wil echt niet al mijn gegevens daar ik die databank!

het klinkt vergezocht maar wie weet wat ze wel niet allemaal kunnen bedenken met die gegevens al komt dat ter beschikking..

zullen we meteen weer jodensterren invoeren?

Of anders kunnen ze die inbraak bij jou thuis WEL een keer oplossen of kan je weer gewoon naar het politiebureau als je auto is ingebroken omdat je nu meer kans hebt dat ze er wel wat aan gaan doen etc..etc..

Boeiend, ben toch verzekerd. Vind mijn vrijheid wel belangrijker dan een inbraakje. En welke sukkel breekt er nou in zonder handschoenen?

Ach.. als je kind verkracht wordt lekker boeie.. je kan gewoon weer een andere maken natuurlijk..

Als je oma overvallen wordt heb je natuurlijk nog een andere oma.. lekker belangrijk..

Iedere crimineel dit iets doet zonder handschoenen, is gewoon een debiel.

Oftewel, mijn vingerafdruk beschikbaar voor de overheid? :nowai:

Ach.. als je kind verkracht wordt lekker boeie.. je kan gewoon weer een andere maken natuurlijk..

Als je oma overvallen wordt heb je natuurlijk nog een andere oma.. lekker belangrijk..

Sinds wanneer worden hierbij vingerafdrukken voor gebruikt om daders op te sporen.

Overigens vind ik het WEL boeiend als iemand mijn vingerafdrukken kopieert en op een lijk zet zodat ik binnen 2 minuten kan worden gevonden en veroordeeld tot zeepjes rapen.

Oftewel, mijn vingerafdruk beschikbaar voor de overheid?

x2

een vingerafdruk ? maar dat is ouderwets!

btw een btje crimineel gebruikt handschoenen ;)

Ik zie geen nadelen, slechts voordelen. Iedereen moet vingerafdrukken en DNA afstaan, scheelt een hoop slachtoffers slapeloze nachten.

Oftewel, mijn vingerafdruk beschikbaar voor de overheid? :nowai:

Het gaat om een heel traject (zekers bij de wat gecompliceerde zaken) en criminelen hebben idd niet altijd handschoenen aan en daarbij kan een strafbaar feit niet meteen met voorbedachte rade zijn gepland.. (zie zaak van der Sloot)... dus die 'stelling' gaat niet op..

Sinds wanneer worden hierbij vingerafdrukken voor gebruikt om daders op te sporen.

Overigens vind ik het WEL boeiend als iemand mijn vingerafdrukken kopieert en op een lijk zet zodat ik binnen 2 minuten kan worden gevonden en veroordeeld tot zeepjes rapen.

Niet? dus nu moet ik jou gaan vertellen wat voor meerwaarde een vingerafdruk heeft op een willekeurige zaak? sorry bro.. dan kan onze 'discussie' beter hier bij blijven als je dat niet snapt.

En om nog op je tweede belachelijke 'stelling' te reageren.. je wordt niet beoordeeld puur en alléén op vingerafdrukken.. als ik jou ook nog moet gaan vertellen hoe een strafrechtelijke proces in elkaar zit dan snap ik waarom je tegen deze ouderwetse voorstel bent... zoals ik al zei.. mijn vingerafdruk is al zover ik me kan heugen bekend bij de overheid... het kan natuurlijk ook gewoon mazzel zijn dat ik nog op vrije voeten ben en niet 20 jaar vast zit voor een moord die ik niet heb gepleegd.

Ik snap oprecht niet hoe mensen dit een goed idee vinden.. Er is zoveel mis mee! Dat ik er tegen ben wil ook echt niet zeggen dat ik iets te verbergen, waarom zou ik misdaden willen plegen? Ik ben jong, gezond en hoogopgeleid. Ik stem, betaal belasting en voel me verbonden met ons politiek systeem.Ik wil juist niet als potentiëel misdadiger gezien worden!

Ook is het weer een stapje verder naar de inperking van onze privacy. Straks zitten we met irisscans, id-chips enzovoort.

Bovendien ben ik bang dat zo'n systeem hartstikke kwetsbaar is, kwaadwillende mensen met kennis van zaken kunnen gebruik maken van jouw vingerafdruk, probeer maar eens je onschuld te bewijzen als jouw vingerafdruk gevonden wordt bij een meervoudige moord.

:(

Ik heb ook gehoord dat vingerafdrukken op de luchthaven zullen worden genomen.
Ik vind het een prachtidee en de beste manier om bad guys (and girls) op te sporen wanneer ze proberen een land te ontvluchten. Ik kan me trouwens onmogelijk inbeelden wat een eerlijk mens hiertegen kan hebben ???

Nog even en je moet verplicht DNA inleveren, 1984 wordt 2014 of zo maar verder had Orwell het bij het rechte eind.

Ik vraag me echt af of de mensen die het er mee eens zijn wel goed over nagedacht hebben....

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me echt af of de mensen die het er mee eens zijn wel goed over nagedacht hebben....

Niemand maakt zich er druk over, want we denken dat wij er zelf toch nooit mee te maken krijgen.

Hetzelfde geldt voor de bewaarplicht van ISP's, providers worden verplicht bijna alle informatie over ons internetgebruik te bewaren. Allemaal leuk en aardig, maar ik zit er niet op te wachten. Ik surf liever anoniem dan dat ik later in mijn leven geconfronteert kan worden met wat ik nu doe op het internet.

Maar ja, de meeste mensen zijn het gelukkigst als ze hun kop in het zand steken.

Wat een bs. Ik snap niet dat er mensen zijn die zo een blind vertrouwen hebben in politie en justitie. Zegt Lucia de B. je niets? Of de Schiedammer Parkmoord? Of de Puttense moordzaak?

ik moet wel, ik moet wel :rolleyes:

Ik weet ook dat het een enorme schending is op de privacy.
Maar we hebben nu ook een enorme databank. Nu word ons gevraagd als we iemand willen verhoren, identificeren om er meestal vingerafdrukken van te nemen van de persoon.
Ik krijg dagelijks te maken met onopgeloste misdrijven/wanbedrijven waar er 1) DNA sporen zijn gevonden en 2) vingersporen zijn gevonden maar we zijn er niets mee want we hebben geen uitgebreide database.
Nu kan bijna iemand ongestraft inbreken, moorden en verkrachten en dan moet je op gesprek met het slachtoffer en familie/vriend etc..
We zeggen dan: ja we hebben sporen v/d verdachte maar zijn er niets mee.
Jullie denken nu enkel vanuit uw standpunt, van mij mogen ze meteen alles hebben ik heb er geen last van.
Wel ben ik voor een goeie beveiliging van de database, want als iedereen er gebruik van kan maken zitten we in diepe shit.
Je moet geen blind vertrouwen hebben in politie en/of justitie maar ik hoop dat uw kind nooit word ontvoerd of verkracht en daarna word afgeslacht en we daarna met dezelfde woorden u te woord moeten staan.

Terug
Naar boven