- Waardering
- 5.513
- Lengte
- 1m65
- Massa
- 60kg
- Vetpercentage
- 22%
Katten weten op zich zelf wel goed te bepalen wat ze willen en nodig hebben.. wellicht gaat ze naar zolder omdat ze het zo warm heeft en irritant vindt dat je haar continu eten aanbied e.d. terwijl ze helemaal geen trek heeft. Klinkt een beetje lullig, maar zo bedoel ik het niet.
Onze katten zijn in de warmte ook niet happig op onze aandacht en zoeken ook hun eigen weg. Spits, oud baasje (nouja valt mee) van 12 die gaat op de eerste verdieping vlak achter het raam in de volle zon liggen braden.. Dan denk ik ook, doe normaal! Die komt er dan ook helemaal uitgemergeld en uitgedroogd vandaan (met zo'n oude mannen zonder gebit bekje)..
Je kunt er altijd nog voor kiezen een koude fles (frisdrank uit de koelkast) neer te leggen met een handdoek oid, of iets uit de diepvries, zodat als ze dat zou willen er tegen aan kan gaan liggen voor verkoeling. Of de toegang naar zolder ontzeggen komende tijd, als je daar deur dicht kan doen ofzo.
Katten kunnen echter over het algemeen door niets uit te voeren en gewoon te chillen de warmte goed uithouden.
Zolang ze dagelijks wat te eten binnen krijgt zal leververvetting niet al te gauw optreden, daarvoor moet ze toch al enkele dagen helemaal niet eten, al weet ik niet hoe dat zit met een kat die suiker heeft..
Anyways, goed dat je er zo goed voor zorgt!
Ze heeft het nog eens gehad en toen was ze bijna dood, aan het infuus en opgenomen. Ik raak nu snel in paniek. M’n baby. Ze heeft een grote koelmat, maar ligt ze nooit op. Ze zijn echt eigenwijs. Ze moet wel wat binnenkrijgen van carbs om de insuline op te vangen, dan maar snoepjes. Gekke Spits! Zal wel loslopen, even in de gaten houden en anders de dokter even laten komen. Thx!

ah... deze ....