AndroidHealthClinic

vaak trainen maar niks aankomen

dre545

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niek, ik ben nu 17 jaar en ik fitness nu 5/6 maanden, ik train meestal zo'n 4 keer per week. Mn bedoeling is om flink aan te komen in spiermassa ik train elke dag 2 spiergroepen met 3-4 verschillende oefeningen.
Het probleem is dat zelfs nu ik redelijk veel train, nog steeds niks ben aangekomen in die 5 maanden. Ik merk wel dat mn spieren iets dikker en beter zichtbaar zijn geworden. maar echt aankomen in massa is me tot nu toe nog niet gelukt. Waar zou dit aan kunnen liggen?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt

te weinig rust/eten

meer trainen is niet gelijk aan meer spiermassa

Je kan niet aankomen van trainen, maar alleen van voeding. Dus het probleem ligt daar;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet per dag zo'n 12 boterhammen en sinds kort ook 's ochtends brinta. wat ik 's avonds eet verschilt heel erg. Wat kan ik dan verder op de rest van de dag nog eten om te zorgen dat ik veel aankom?

Noten, kwark, tonijn...

Ik eet per dag zo'n 12 boterhammen en sinds kort ook 's ochtends brinta. wat ik 's avonds eet verschilt heel erg. Wat kan ik dan verder op de rest van de dag nog eten om te zorgen dat ik veel aankom?
Te veel boterhammen, ik zou er 12 minder nemen.....
meer eiwitten gaan eten.........

doe jezelf een lol en maak een voedingsschema.... pas als je echt goed eet ga je de resultaten zien die je wenst.

slimmer/harder trainen, meer eten ?

dus het maakt verder niet echt uit wat ik eet als het maar veel is en als er maar niet te veel vet in zit? of is er nog speciaal voedsel dat ik in huis moet halen?

Stickies lezen bij de voeding sectie

voedingsschema met veel eiwitten maken

o jawel het maakt zeer zeker uit!

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

o jawel het maakt zeer zeker uit!

bereken je behoefte bijv op giantpt.com

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik een [Link niet meer beschikbaar]
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.

Precies wat hij zegt! lichaamsgewicht x 2-2,5 aan eiwitten eten. eet dus ook in de middag kip en/of vis. Eet dit samen met rijst wat je bijv kan bewaren in tubs. Kijk maar hoe Kai Greene dat doet, mooi voorbeeld! Verdeel de eiwitinname goed over de dag. Dus ook 's ochtends als je op staat (shake).

Ik weet verder niet hoe je zit in je herhalingen, maar probeer dan tussen de 8-12 reps te blijven. ga niet lager want dan bouw je alleen spierkracht op en minder spiermassa. En verder zou je met je schema wat dingen kunnen gaan veranderen, maar niet teveel.

En blijf die hard trainen tot je niet meer kan, dan groei je echt wel, maar je moet er wel de wil voor hebben!!!

Mijn bedoeling was om zo veel mogelijk resultaat te krijgen zonder shakes enz. kip in de middag eten moet gaan lukken! maar rijst en vis wordt helaas lastig in verband met school.
Ik dacht dat weinig herhalingen met veel gewicht juist voor meer massa en volume zorgde. of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?

Mijn bedoeling was om zo veel mogelijk resultaat te krijgen zonder shakes enz. kip in de middag eten moet gaan lukken! maar rijst en vis wordt helaas lastig in verband met school.
Ik dacht dat weinig herhalingen met veel gewicht juist voor meer massa en volume zorgde. of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?
Bij trainen moet je inderdaad uitgaan van zo min mogelijk herhalingen doen.
Het liefst 3x sets van 8 en dan wel een gewicht kiezen dat je tot het uiterste drijft om die 3x8 te behalen.

Het belangrijkste is echter voeding want je spieren hebben voedingsstoffen nodig om te herstellen en te groeien. Probeer ipv 3 maaltijden op een dag je eten te verspreiden over 6 maaltijden per dag. Probeer hierbij zoveel mogelijk eiwitten te eten en goede vetten zoals walnoten, boterhammen kipfilet+pindakaas, magere kwark, kiwi's etc.

als je tussen de 1-5 hh zit bouw je meer kracht op dan massa. Massa krijg je van hh tussen de 6-14 zoiets. 8 is dus een mooie uitgang wat hij hierboven ook zegt. je kunt ook pyramide vorm doen. dus dan 3 sets van 12-10-8

Oke dan heb ik het dus inderdaad verkeerd begrepen.. dan ga ik daar meteen mn trainingsschema maar eens op aanpassen!

en voeding's schema! , gooi er halve kilo kip bij en silvervlies rijst dan kom je echt wel aan

waar woon je niek? zou kunnen dat je bekend bent voor me

ik woon in de achterhoek, borculo om precies te zijn..

Terug
Naar boven