Heb ik ergens gezegd dat dat niet 'kan'? Ik heb gezegd dat het niet verstandig is. Beter lezen a.u.b.
Iedereen moet gewoon doen wat hij /zij denkt belangrijk te vinden. Ik heb alleen gezegd dat ik het niet begrijp, omdat al zo vaak is gebleken dat dit heeft geleid tot de dood van degene die zich ging bemoeien.
En het gaat hier niet over over iemand die gepest werd, of een meisje dat werd lastiggevallen. Het gaat gewoon over iemand die aan het wildplassen is. Waarom zou ik daar in godsnaam iets over zeggen? Je gaat toch je eigen veiligheid niet in gevaar brengen voor zoiets onbenulligs?
Desnoods bel je ff politie en laat hen het afhandelen. Het is niet aan burgers om de arm der wet te gaan spelen, en als je alleen bent, is het gewoon onverstandig.
Meer moet er niet achter gezocht worden. Heeft niets te maken met 'omgekeerde wereld', 'ver gekomen' of wat dan ook. Ik noem dat gezond verstand gebruiken.
En trouwens: degenen die stoer praten op internetfora neem ik al helemaal niet serieus, IRL zijn ze al helemaal anders. En met rechts of links heeft het ook niets te maken. Al vermoed ik dat een links persoon vanuit zijn naïviteit nog wel denkt te kunnen praten met hangjongeren zonder zelf in de problemen te komen.