AndroidHealthClinic

Vallen en opstaan!!! Crohn

nee ik ken dus helemaal niemand die pro bodybuilder is, wil zelf graag wedstrijden gaan doen. Ed de Haan is begeleider van bb'ers en dacht wel dat hij ook Crohn had. Hij heeft zelf ook wedstrijden gedaan. Verder had je vroeger bodyresource en daar zat ook mrs.miami op haar vriend had ook crohn en die heette kevin.

dan moet 1 van ons maar de eerste worden ;p

• Topic Starter Topic Starter
Heb het even druk gehad met van alles en nog wat dus schrijf nu pas weer voor het eerst.

Gisteren bloed laten prikken in het ziekenhuis en heb donderdag een afspraak bij de internist gewoon controle maar het blijft toch altijd spannend.
Gister heb ik borst en rug getraind.

Bankdrukken.

60* 8x90, 8x90, 8x90, 6x100, 1x115, 10x80

incline dumbbell press

8x30, 8x30, 8x32, 8x32, 4x35

Incline dumbbell fly

8x19, 8x22, 8x22, 8x22, 8x24

Cable cross over:

8x30, 8x30, 8x35, 8x35 6x40

Front pull down:

*50kg. 8x70, 8x80, 8x80, 8x80, 8x80

Achter de nek.
8x70, 8x70, 8x70,8x70,6x80

Barbell roeien omgekeerde greep

8x60, 8x80,8x80,8x80,8x80

dumbbell roeien.

8x32, 8x40, 8x40, 8x40, 8x40

34gspiw.jpg

11cdvd5.jpg

Vandaag borst en rug gedaan.

bankdruk

60*, 8x90, 8x90,8x90,8x90, 6x100kg

smith machine incline

8x60,8x70,8x70,8x80, 4x90 +2 geforceerde reps.

incline fly's

8x20,8x20, 8x22,8x22,6x24

Dumbbell pull over

8x30,8x32,8x35, 8x35 8x35

front pull down.

50*, 10x70,10x70,8x80,8x80,12x70

pull down v greep

8x70,8x70,8x70,8x70 6x80

barbell roeien reverse grip

8x70,8x70,8x70,8x70,6x80

push down met gestrekte armen

8x25, 8x25, 8x25, 8x25, 8x30

Afgelopen week ben ik naar het ziekenhuis geweest.

Kreatenine gehalte was helemaal in orde (eiwit gehalte die de nieren kunnen afscheiden) dat was wel een hele opluchting.
Ik weeg nu 78,5 dat is best een hele vooruitgang voor mij.

Ik hou jullie op de hoogte

Gr Thierry

:lifter:

Beste mensen,

Helaas ben ik sinds gisteren terug uit het ziekenhuis.
Afgelopen donderdag werd ik doorverwezen naar de eerste hulp met hoge koorts. Ik ben een bekende in het ziekenhuis dus een opname was het gevolg. Na enkele bloedkweken en bloedafnames kwam er uit dat ik last had van een flinke virale infectie. Deze is ontstaan omdat ik een lage weerstand had door mijn medicatie.
Ik kon mijn eten niet binnen houden en moest veel braken en naar de wc. Ik wilde maar niet weten wat ik zou wegen maar helaas ben ik van 79,5 naar 71kg gegaan. Dat is de zure prijs die ik dus weer moet betalen.
Het ging zo goed en ik heb dus zeker ook de nodige tranen gelaten, want het is dus niet de eerste keer dat ik weer bij het begin moet starten.
Ik zal niet opgeven maar ik zit redelijk in de put. Doel is nu om weer goed te kunnen eten en misschien eind van de maand weer eens te gaan trainen.
Maar ik baal natuurlijk wel heel erg.
Gorilla wear trui verzuip ik nu zo wat in dus die hang ik maar weer even in de kast.

Gr Thierry

35197v9.jpg

In het ziekenhuis met infuus nog in mijn arm.

wat kreeg je via het infuus dan? gewoon vocht?

Dit keer gewooon NACL. Maar heb ook weleens remicade en prednisolon gehad.

Balen man. Weet wat het is om door ellende heen te gaan. Suc6.:)

2sbafeh.jpg
30cwv87.png

Beste mensen,

Ben een tijdje weggeweest maar ben wel blijven trainen hoor!!! Helaas blessure gekregen aan mijn schouder (scheur in pees bij het sleutelbeen) dus bankdrukken is No go. Heb het laatst weer eens geprobeerd en tijdens het trainen ging het vrij aardig alleen de dag erna was minder prettig. Heb hierdoor wel geleerd om beter naar mijn lichaam te luisteren dus maak nu meer gebruik van machines en dumbells. Ben begonnen bij een andere sportschool (Haefland) vindt het hier echt geweldig en er lopen veel voorbeelden rond (goed voor mijn motivatie). Met betrekking tot mijn Crohn gaat het redelijk, alleen heb ik bijwerkingen van de medicatie zoals vermoeidheid etc. Ik maak vooral plezier tijdens het trainen en wedstrijd ambities zijn er altijd als ik het maar een beetje afstem op mijn achtergrond. Ik ben nu redelijk bij aan het komen en hoop dat ik dit even kan volhouden. Ik ga jullie weer op de hoogte houden van mijn progressie!!!

Thierry

Laatst bewerkt:
He gaaf man dat je ondanks alles toch gewoon door traint. Hebben ze het nog niet er over gehad om het stuk darm er tussen uit te halen? Hebben ze bij een vriendin van mij gedaan. Sinds die tijd helemaal nergens meer last van. Maar goed je abs zijn wel voor de rest van je leven naar de klote dan door tijdelijk stoma... heb helaas tijdelijk een stoma gehad vanwege een darmperforatie.... En sjonge jonge wat een zootje ongeregeld is het toch daar in het OMC. Hopen dat je daar niet te veel tijd hoeft door te brengen. Suc6 met trainen!

He gaaf man dat je ondanks alles toch gewoon door traint. Hebben ze het nog niet er over gehad om het stuk darm er tussen uit te halen? Hebben ze bij een vriendin van mij gedaan. Sinds die tijd helemaal nergens meer last van. Maar goed je abs zijn wel voor de rest van je leven naar de klote dan door tijdelijk stoma... heb helaas tijdelijk een stoma gehad vanwege een darmperforatie.... En sjonge jonge wat een zootje ongeregeld is het toch daar in het OMC. Hopen dat je daar niet te veel tijd hoeft door te brengen. Suc6 met trainen!

Ja ik ben al moeten stoppen met ijshockeyen omdat ik daar echt te vermoeid van raakte. Met trainen (bodybuilden) kan ik makkelijker de rem erop gooien dan dat ik afhankelijk ben van een team. Als het niet gaat moet ik helaas even rust nemen maar daar moet ik maar genoegen mee nemen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik vaker in een dip raak omdat ik erg blijf steken of gewoon te vermoeid ben. Het duurt bij mij ook allemaal veel langer maar dat weet ik ook, en als ik naast die gedachte toch gewoon goed kan trainen mag ik daar tevreden mee zijn. Ja ik ken wel mensen die dat hebben gehad, helaas zit je dan wel met het verhaal van een stoma (lijkt me ook niet handig om ooit op het podium te staan met een stoma). Daarnaast werk ik zelf ook in de zorg en moet ik stoma's geregeld verzorgen, ik denk dat ik dan helemaal zou instorten als ik zelf een zou krijgen. Daarnaast is een operatie bij mij niet nodig en heb ik wel veel medicatie die ik echt moet gebruiken (als ik dat niet doe merk ik dat dezelfde dag nog) en zou in het ergste geval wel een operatie volgen (vertelde de internist). Ik moet zeggen dat de Humira injecties wel goed werken bij mij, alleen raak ik hier wel echt vermoeid door. Als ik stage heb gelopen val ik ook meteen in slaap als ik thuis kom, meestal moet ik dan even gaan liggen voor het trainen anders heeft het gewoon geen zin om te gaan. Ja het OMC is zeg maar een hotel voor mij geworden "even afkloppen". Aii dat is ook niet niks, heb je nog veel last van waar de stoma heeft gezeten of dat niet meer? Hoop niet dat je er teveel last van hebt. En jij ook succes met trainen!!! :cool:

Ja ik ben al moeten stoppen met ijshockeyen omdat ik daar echt te vermoeid van raakte. Met trainen (bodybuilden) kan ik makkelijker de rem erop gooien dan dat ik afhankelijk ben van een team. Als het niet gaat moet ik helaas even rust nemen maar daar moet ik maar genoegen mee nemen. Moet wel eerlijk zeggen dat ik vaker in een dip raak omdat ik erg blijf steken of gewoon te vermoeid ben. Het duurt bij mij ook allemaal veel langer maar dat weet ik ook, en als ik naast die gedachte toch gewoon goed kan trainen mag ik daar tevreden mee zijn. Ja ik ken wel mensen die dat hebben gehad, helaas zit je dan wel met het verhaal van een stoma (lijkt me ook niet handig om ooit op het podium te staan met een stoma). Daarnaast werk ik zelf ook in de zorg en moet ik stoma's geregeld verzorgen, ik denk dat ik dan helemaal zou instorten als ik zelf een zou krijgen. Daarnaast is een operatie bij mij niet nodig en heb ik wel veel medicatie die ik echt moet gebruiken (als ik dat niet doe merk ik dat dezelfde dag nog) en zou in het ergste geval wel een operatie volgen (vertelde de internist). Ik moet zeggen dat de Humira injecties wel goed werken bij mij, alleen raak ik hier wel echt vermoeid door. Als ik stage heb gelopen val ik ook meteen in slaap als ik thuis kom, meestal moet ik dan even gaan liggen voor het trainen anders heeft het gewoon geen zin om te gaan. Ja het OMC is zeg maar een hotel voor mij geworden "even afkloppen". Aii dat is ook niet niks, heb je nog veel last van waar de stoma heeft gezeten of dat niet meer? Hoop niet dat je er teveel last van hebt. En jij ook succes met trainen!!! :cool:
We are blue we are white.... LOL

Neu niet meer zo veel last van mijn stoma gaatjes, en ook niet van het litteken van schaam tot aan borstbeen. Darmperforatie gebeurde namelijk tijdens endoscopie... (oftewel luchtdruk en post-klisma zooi je snapt t wel als je in de verzorging zit) Nadeel is wel dat door de stoma en alle gedoe er om heen mijn hele stofwisseling naar de klote was. Eindresultaat -12kg in de weken na de operatie maar daarna dik 30 erbij door niet meer te kunnen trainen. En in het begin veel vet eten (was het enige wat ik kon verdragen zowat) (epische dirty bulk eigenlijk :P ) Maar goed sinds eind vorig jaar gewicht weer stabiel en dus nu de eerste stappen zetten naar een net lichaam. Alleen doe ik dat als fatty op de plaats waar ik hoor bij Basic Fit... (in Sittard) Nog niet die-hard genoeg voor zo'n hardcore gym.

Als je ook vaker bij eaters bent gaan kijken ken je mijn koppie wel denk ik. Tijd lang met de dikke trom van de supportersvereniging rondgewaggeld daar. Tot aan een behoorlijk bekende onfortuinlijke avond in Tilburg voor mij. Ach ja genoeg meegemaakt maar hard van geworden. Na al die dingen laat ik me in ieder geval niet snel meer van de leg afbrengen. En ben ook behoorlijk vastberaden om flink aan de slag te gaan met mijn eigen lichaam.

PS... IN

Vandaag snel benen gedaan had maar een uurtje de tijd. Begonnen met opwarmen (crosstrainer 5 min) even rekken en strekken en begonnen met hacksquats. 12x20kg, 10x40kg, 10x50kg, 8x60kg.

Squats: 10x60kg, 10x80kg, 6x100kg en toen kreeg ik pijn aan last van mijn knie (heb een schroef rechts met oude kruisbandoperatie). Daarna nog leg extensions gedaan 4 setjes van 12 met max gewicht van 96 (staat op het apparaat) liggende leg curls gedaan 12x20, 8x20, 8x20, 8x20.

Kuiten gedaan op leg press 5x 20 met 75kg

Slechte training dus en alles snel snel.

Tussendoor borst getraind,

Incline smith machine:

10x60kg, 3x8 80kg

Hammerstrength benchpress plateloaded (kan ook dat hij niet van hammerstrength is)

4x8 met 40kg aan elke kant.

pec deck: 10x50kg, 10x60kg 3x8

Triceps:

overhead dumbell extension: 12x30kg, 8x32kg, 2x8x34kg.

Cable pushdown rechte stang: 12x50kg, 3x8 60kg

one hand reverse push down: 10x20kg x4

Terug
Naar boven