MuscleMeat

Van hemel naar hel na 16 jaar anabolen.

• Topic Starter Topic Starter
Was het wel verstandig om uberhaupt te beginnen?

Waarom niet?
De eerste 14 jaar heb ik geen problemen "gezien".
Heb jij problemen met je gebruik? Durf je stellen dat je die binnen x aantal jaren niet gaat hebben?
Nogmaals, ieder doet wat hij wil, ik wil zeker niet de "waarschuwende papa" zijn.
Er zijn misschien anderen die 't zelfde deden/doen als ik en hier nooit last van hebben.
Ik schrijf gewoon mijn ervaring neer na 16 jaar gebruik.

ten eerste, ik veroordeel AAS niet en ook de personen die het gebruiken niet.
Denk dat je met goede instructies best gebruiken kan zonder dat het uit de hand loopt
Ben zelf naturel omdat ik altijd bang geweest ben voor dit soort bijwerkingen.
Gelukkig ben ik ook nooit personen tegen gekomen die het mij probeerde aan te smeren.
Vind het moedig dat je jouw eigen negatieve ervaring durft te delen.
AAS is iets voor stoere mannen en die willen volgens mij vaak niets weten over de bijwerkingen. Zij zien alleen de positieve reacties in het lichaam. Meer kracht, meer spiergroei meer coïtusdrive enz enz.
Misschien dat het niet bij iedereen zo werkt maar er zullen idd negatieve bijwerkingen zijn die je zelf in de roes van de andere positieve werkingen niet wil zien of voelen.
Hoop dat, nu je zelf weer grip krijgt op je echte gevoelens, dat je je leven weer op de rit krijgt en misschien van je vrouw een 2e kans krijgt.

:rolleyes:

Altijd makkelijk praten door mensen die niet in dergelijke situaties geweest zijn. Beetje hetzelfde als niet-rokers die rokers zwak noemen als ze niet kunnen stoppen. Wanneer iemand in de roes van zijn verslaving of gebruik verkeert is zijn visie veelal erg gelimiteerd, de negatieve effecten zijn in het duister terwijl de positieven op de voorgrond liggen. Daarnaast komt daarbij nog de andere psychische staat die TS beschreef.
Heel makkelijk om als schipper aan wal te zeggen: "Had ie maar...".

@greatshape4u
Vind het balen voor je. Maar nu je de realisatie gemaakt hebt en er vanaf bent kan je er nu wat aan gaan doen. Weet niet hoe je situatie is maar sterkte iig.

Wat is dat voor een gezeik?

Hij geeft zelf toe dat hij een a**hole was on.
Hij geeft zelf toe dat hij depressief was na de kuur, en als je ziet hoe hij nu komt zeiken.

Dat het belletje dan niet vroeger is gaan rinkelen kan er bij mij niet in, en volgens mij rinkelt het nog steeds maar half. Kzal het even ik grote letters posten:

GET PROFESSIONAL HELP

En tegen de andere, nee ik ben niet "on". Als assumpties de enige "argumenten" zijn die je kan inbrengen om je standpunten te verdedigen ben je redelijk belachelijk bezig.

Laatst bewerkt:
Een verhaal, dat iedereen wel kent, maar slechts weinigen erkennen. Met name degenen die zelf ook langdurig en zwaar gebruiken. Ik vind het knap hoe je er nu op terug kijkt. De essentie is dat velen de AAS op een gegeven moment niet meer als ondersteuning zien of gebruiken, maar domweg verslaafd zijn geraakt. En dat is een verschil wat jij imo goed weergeeft. Sterkte!

Inderdaad aangrijpend,alleen ik heb die problemen niet zo,ik denk dat ook veel van die problemen persoonsgebonden zijn en al in de aard van een individu aanwezig zijn maar worden hier nog eens door uitvergroot worden.Toch moedig om je verhaal te doen en eens de keerzijde te toonen.

Een verhaal, dat iedereen wel kent, maar slechts weinigen erkennen. Met name degenen die zelf ook langdurig en zwaar gebruiken. Ik vind het knap hoe je er nu op terug kijkt. De essentie is dat velen de AAS op een gegeven moment niet meer als ondersteuning zien of gebruiken, maar domweg verslaafd zijn geraakt. En dat is een verschil wat jij imo goed weergeeft. Sterkte!

2nd that:thumbup:

Je hebt het perfect verwoord, tnx !!!

• Like
Waarderingen: Ymir
@Calyptus
Als ik je opgefokte taalgebruik lees zou ik haast denken dat je wel on was. Doe eens relaxed man! Zinnen als "als je ziet hoe hij nu komt zeiken" vind ik echt ongepast als reactie op iemand die zijn relaas doet!
@greatshape4u
Ik moet vooral denken aan mijn jaren van teveel alcohol drinken en wat er mede daardoor stuk is met mijn ex. Het gevoel van uit een roes ontwaken, de behoefte om zaken eens van je af te schrijven en het positieve wat doorklinkt uit je stuk van het nu echt de knop omhebben. Voor mij leest het stuk als typisch voor verslavingsproblematiek in het algemeen en niet iets wat alleen bij AAS voorkomt. Ik denk dat je trots mag zijn op een aantal belangrijke stappen die je gezet hebt. Erkenning van een verslavingsprobleem en die bekende knop lijkt om te zijn. Houd dat zo!!!

Mooi verhaal, zie nu ook iemand verslaafd worden aan de AAS in men buurt en hoe depri hij erbij loopt als hij off is ..

Hardstikke goed dat je dit verhaal hier verteld!
De negatieve kant van het gebruik van anabole steroiden wordt op dit soort fora niet zo goed belicht als de positieve kant.. Is natuurlijk ook logisch, maar jouw verhaal geeft mensen die informatie over anabolen zoeken iets om over na te denken..
Heel veel sterkte en zo te horen heb je al goed door wat er aan de hand is/was, en kun je nu aan je herstel gaan werken, veel sterkte en success!!

Wat is dat voor een gezeik?

Hij geeft zelf toe dat hij een a**hole was on.
Hij geeft zelf toe dat hij depressief was na de kuur.

Dat het belletje dan niet vroeger is gaan rinkelen kan er bij mij niet in, en volgens mij rinkelt het nog steeds maar half. Kzal het even ik grote letters posten:

GET PROFESSIONAL HELP

En tegen de andere, nee ik ben niet "on". Als assumpties de enige "argumenten" zijn die je kan inbrengen om je standpunten te verdedigen ben je redelijk belachelijk bezig.
Je brengt het misschien niet zo heel erg subtiel, maar wat betreft de vetgedrukte regel.. Professionele hulp kan zeker geen kwaad, bij dit soort situaties is het heel prettig als je hulp van een psychiater of psycholoog ofzo krijgt.. Misschien krijg je over een maand wel een zware depressie met zelfmoordneigingen, weet jij veel..

Laatst bewerkt door een moderator:
Je brengt het misschien niet zo heel erg subtiel, maar wat betreft de vetgedrukte regel.. Professionele hulp kan zeker geen kwaad, bij dit soort situaties is het heel prettig als je hulp van een psychiater of psycholoog ofzo krijgt.. Misschien krijg je over een maand wel een zware depressie met zelfmoordneigingen, weet jij veel..

Deed ik al.

Bij aas geldt net zoals bij alle andere dingen: overdaad schaadt.

Niet toevallig nu erg depri?
En ass een beetje als excuus aan het gebruiken?
Is wel veiliger als toegeven dat het gewoon aan je zelf ligt.
En dat ass alleen geholpen hebben.

vind het k*t voor je man maar ja ben blij dat ik dit geleze heb. zo doe ik wat meer informatie op met wat dinge met je kunne doen. (( is natuurlijk niet helemaal de AAS haar schuld. maar ze zal er wel een deel in mee gespeelt hebben^_^))

Respect voor je openheid, en het erkennen van jou probleem. Mentaal is het toegeven van je problemen de moeilijkste stap. Die stap heb je nu gezet, dus het kan alleen maar de goede kant op gaan.

Heb je je vrouw dit verhaal laten lezen? Weet zij hoe jij je nu voelt?

Sterkte.

helemaal mee eens.

Niet toevallig nu erg depri?
En ass een beetje als excuus aan het gebruiken?
Is wel veiliger als toegeven dat het gewoon aan je zelf ligt.
En dat ass alleen geholpen hebben.

Veiliger?
Ik hoef niemand iets te vertellen of te bewijzen,en hoef me ook voor niemand hier te verschonen.
Ik schrijf gewoon mn ervaringen neer.
Trouwens hoe oud ben je en hoe lang kuur je?
Iedereen die minder dan 10j kuurt kan mijn inziens hier heel moeilijk over meepraten, tenzij je een professionele background hebt in de medische / psych. wereld.

Terug
Naar boven