Fitness Seller

van split naar rippetoe/stronglift 5x5

MitchellCBS

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
93kg
Beste forummers,

Ik train nu sinds januari en ben flink vooruit gegaan. nou wou ik een ander soort schema gaan doen. ik zie dat overal aangeraden word op een rippetoe of een dergelijk schema. maar ik zie dat dat vooral word aangeraden aan beginners. nu ben ik nog niet al te ervaren maar me lichaam is al redelijk. mijn vraag is dat ook kan ik beter door gaan met splitten of misschien toch een dergelijk schema oppakken voor de verandering?

alvast bedankt!

Rippetoe is niet alleen voor beginners

Beste forummers,

Ik train nu sinds januari en ben flink vooruit gegaan. nou wou ik een ander soort schema gaan doen. ik zie dat overal aangeraden word op een rippetoe of een dergelijk schema. maar ik zie dat dat vooral word aangeraden aan beginners. nu ben ik nog niet al te ervaren maar me lichaam is al redelijk. mijn vraag is dat ook kan ik beter door gaan met splitten of misschien toch een dergelijk schema oppakken voor de verandering?

alvast bedankt!

Probeer eerst stronglifts 5x5 tot progressie stagneert
Ga dan door in hetzelfde stramien met de Texas methode....

Probeer eerst stronglifts 5x5 tot progressie stagneert
Ga dan door in hetzelfde stramien met de Texas methode....
Ik vind madcow/bill star een betere opvolger voor stronglifts 5x5 dan de texas methode. Maar dat is mijn mening, heb ook niet echt veel verstand van de texas methode.

In ieder geval kan je stronglifts 5x5 (of rippetoe) doen. Ongeacht of je beginner bent.;)

Wat zijn je stats? Wat zijn je doelen?

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn je stats? Wat zijn je doelen?

stats zijn 1.91 en ongeveer 92 kg bf is denk ik rond de 16/17 maar dat heb ik nooit laten meten.. ga ik snel doen overigens. men doelen zijn wel voornamelijk massa.. mijn plan zelf was eerst stronglift 5x5 en daarna verder met split om meer te definiëren omdat stronglift volgens mij meer is voor kracht en beetje massa? weet iemand overigens of het de bedoeling is bij stronglift 5x5 om alle 5 reps zelfde gewicht aan te houden of opbouwen/afbouwen bij de reps? kan hier namelijk weinig over vinden! bedankt voor de reacties!

trainingsstats zijn overigens:
BP: 60kg 10x
Squat: 80KG 10x
deadlift: nooit gedaan HELAAS!
bor: 45 kg 10 kg
overhead press : 40/45 kg 10x

weet iemand overigens of het de bedoeling is bij stronglift 5x5 om alle 5 reps zelfde gewicht aan te houden of opbouwen/afbouwen bij de reps? kan hier namelijk weinig over vinden! bedankt voor de reacties!
E-book:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BwwomgP-SSC8MjQxNzkzNGItYjBmMS00ZmE2LWFhMmEtYjIzOTM4YjY1YWJj&authkey=CLOn098O&hl=nl
Excel sheet:
[Link niet meer beschikbaar]

Beiden te downloaden via kopje 'bestand' links bovenaan.

En je krachtstats? Squat? Bench? -edit: nevermind

danku danku

trainingsstats zijn overigens:
BP: 60kg 10x
Squat: 80KG 10x
deadlift: nooit gedaan HELAAS!
bor: 45 kg 10 kg
overhead press : 40/45 kg 10x

beginnerstats, gewoon rippetoe tot je zeker 1,5 je BW squat.
stronglifts zou ik sowieso niet doen, blijf je te ver van je max door elke training 5x5 te doen.

1m91 met 93kg op 15% is toch wel aardig goed maar je krachtstats zijn dan weer zo laag, hoe?

Terug
Naar boven