XXL Nutrition

Vandaag Inside

Retorische vraag zeker? Blind.

Het waren fantastische voetballers.
En zoals Co ooit al zei, een goed paard is niet automatisch een goed ruiter. Al blijf ik erbij dat Marco het niet zo slecht met Oranje heeft gedaan. Het spel was bij vlagen heel aanvallend en met durf. Volgens mij heeft hij er ook niet zo gek veel verloren als bondscoach. Ik had hem meer gegund als coach maar dat kon beter. Dat hij dit zelf ook inziet en erkent dat hij daarin niet goed zijn draai kan vinden, vind ik als mens wel sterk.

Bij Oranje heeft hij het ook niet slecht gedaan. Alleen was het raar dat ze Italië en Frankrijk van de mat afspeelden ( imo in top 5 beste wedstrijden ooit van Oranje die ik gezien heb) en daarna als een krant spelen tegen Rusland. (door Sabia?). Portugal 2006 (Battle of Nuremberg) sloeg ook nergens op.

Van Basten had volgens mij vaak conflicten met spelers die ook een eigen zegje hebben.. Kan me ook nog iets van Nistelrooij, Bommel en Seedorf herinneren. Hoe hij met Simon praat komt niet sympathiek over

Van Basten had volgens mij vaak conflicten met spelers die ook een eigen zegje hebben.. Kan me ook nog iets van Nistelrooij, Bommel en Seedorf herinneren. Hoe hij met Simon praat komt niet sympathiek over
Volgens mij had hij daarvoor bij Heerenveen ook al mot met Ziyech. Er zal daar waarschijnlijk ook nog wat lichte rancune bij hebben gezeten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.368

Makaay... Later met Cruijff

Marcel lijkt me gewoon geen aangename man.

En zoals Co ooit al zei, een goed paard is niet automatisch een goed ruiter. Al blijf ik erbij dat Marco het niet zo slecht met Oranje heeft gedaan. Het spel was bij vlagen heel aanvallend en met durf. Volgens mij heeft hij er ook niet zo gek veel verloren als bondscoach. Ik had hem meer gegund als coach maar dat kon beter. Dat hij dit zelf ook inziet en erkent dat hij daarin niet goed zijn draai kan vinden, vind ik als mens wel sterk.

Er zijn niet veel trainers die nóg een aanvaller opstellen als ze voorstaan bij een belangrijke wedstrijd.

• #1.371
Marcel past beter bij z'n dom hoofd.

:trollfacex:

• #1.373
Is eerder kritiek op zijn voormalige trainerscarrière en huidige rol bij de FIFA.

Is eerder kritiek op zijn voormalige trainerscarrière en huidige rol bij de FIFA.
Dat laatste lijkt meer bezigheidstherapie. Beetje onwaardig voor zo'n grote naam, nog steeds. Zijn trainerscarrière ging hard van start, en eindigde net zo. Jammer wel, schijnt verstand te hebben van het spelletje als ik Kieft en Cruijff mag geloven. Verstandig dat hij is gestopt.

• #1.375
Sowieso sneu wanneer grote namen hun legacy ietwat verneuken. Zo had Seedorf ook geen trainer moeten worden van Milan een paar jaar geleden.

Als fan was het mooi geweest als van Basten nooit was teruggekeerd en de media had blijven vermijden. Legend. Zelf tweemaal gezien, vluchtig in Amsterdam met een suede bomber aan rond 2003. Nog net voor zijn 'terugkeer'.

Van Basten is wel enigszins contactgestoord natuurlijk.
Wel lastig, als trainer.

Van Basten is wel enigszins contactgestoord natuurlijk.
Wel lastig, als trainer.
Een nog grotere handicap is wanneer je iets moet uitleggen aan mindere goden. En dat zijn er nogal wat. Hoe leg je iets uit dat je zelf automatisch doet of amper bij nadenkt. Daar komt mede dat goed paard is niet automatisch een goed ruiter verhaal vandaan van Co Adriaanse. De meest succesvolle trainers in NL waren geen absolute hoogvliegers.

• #1.379
Co had die quote stiekem van Sacchi.

hVtfzp2.jpg

Van Basten was een klasse apart, maar af en toe kijk ik filmpjes van Romario en Ronaldo(die dikke), maar die staan bij mij nog een treetje hoger op de ladder.

Terug
Naar boven