AndroidHealthClinic

'Vaste' versus 'vloeibare' complexe koolhydraten

forsika

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
84kg
Vetpercentage
8%
Ik ben benieuwd of er verschil is tussen vaste en vloeibare kh, bijv rijst versus brinta shake in de blender / shakebeker of pasta versus havermoutmeel shake in de blender / shakebeker.

'Vaste' kh zoals een bord pasta of rijst geven een voller gevoel dan bijv een brinta shake, ondanks het feit dat ze over dezelfde voedingswaarden beschikken (bij de juiste volumes uiteraard).

De reden dat ik dit vraag is omdat ik veel van mijn kh 'vloeibaar' zijn.

Calorien moet je eten. Niet drinken.

Kauwen maakt verteringsenzymen aan. Heb nog nooit iemand groot zien worden op shake's.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoel ook niet alleen op shakes. Wat ik me afvraag is in hoeverre er concreet verschil bestaat tussen kh in vast voedsel en kh in vloeibaar voedsel. Het is immers zo dat:

- veel BB-ers in de ochtend iets in de vorm van een havermout / brinta shake / pap weg werken met bijv whey (= vloeibaar)
- weightgainers voor extra cals ook shakes zijn
- voedingswaarden in vast versus vloeibaar eten nagenoeg hetzelfde kunnen zijn (bord rijst / pasta van 100gr vs 100gr brinta bijv)

Sec gezien krijg je dezelfde waarden binnen alleen op een andere manier. Je geeft aan dat kauwen verteringsenzymen aanmaakt. Dat klopt alleen is dat dan goed in een bulk bijv?

Heb toch aardig wat mensen groot zien worden op melk, dat kauw je ook niet.

dat was vast niet het enige wat ze op een dag namen.

Ik drink ook vaak melk of een shake tussendoor. Maar zorg er gewoon voor dat het merendeel van je kcals uit vast voeding bestaat met hooguit een paar shakes als toevoeging dan zit je altijd goed.

dat was vast niet het enige wat ze op een dag namen.

Ik drink ook vaak melk of een shake tussendoor. Maar zorg er gewoon voor dat het merendeel van je kcals uit vast voeding bestaat met hooguit een paar shakes als toevoeging dan zit je altijd goed.

Ik heb een aardig goede bulk gedaan van 3750kcal/dag waarvan misschien 3000kcal vloeibaar was, was best tevreden

Als er iemand is die hier een gekkie is en rare vreemde vragen stelt dan ben jij dat wel idioot.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

mafkees pffft

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:22 ----------

schurfterige knurft

bek houden kl***zak

nog serieuze antwoorden?
ben hier ook wel benieuwd naar

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er nog mensen die hier een serieus antwoord op hebben? Enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het kauwen van vast voedsel verteringsenzymen aanmaakt. In hoeverre dat is positiefs is, is mij onduidelijk.

Om mijn punt nog wat duidelijker te maken: Als ik een bord pasta met magere gehakt en groenten eet dan werk ik circa 80 kh 40 ei en 15 vetten naar binnen.

Ik zou ook prima een havermout shake kunnen drinken met 150 havermout, 400 ml halfvolle melk en een banaan in de blender. Dan kom ik op 138 kh, 31 ei en 18 vetten uit. Ik zit dan wel minder vol maar heb dan wel meer cals / voedingswaarden binnen gekregen. Snappen jullie mijn punt? Als vloeibaar niet veel uitmaakt dan is bulken een eitje als bijv 3 van de 6 maaltijden vast voedsel zijn en 3 van de 6 vloeibaar.

Als ik geen vast voedsel eet heb ik de hele dag honger..

Zijn er nog mensen die hier een serieus antwoord op hebben? Enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het kauwen van vast voedsel verteringsenzymen aanmaakt. In hoeverre dat is positiefs is, is mij onduidelijk.

Om mijn punt nog wat duidelijker te maken: Als ik een bord pasta met magere gehakt en groenten eet dan werk ik circa 80 kh 40 ei en 15 vetten naar binnen.

Ik zou ook prima een havermout shake kunnen drinken met 150 havermout, 400 ml halfvolle melk en een banaan in de blender. Dan kom ik op 138 kh, 31 ei en 18 vetten uit. Ik zit dan wel minder vol maar heb dan wel meer cals / voedingswaarden binnen gekregen. Snappen jullie mijn punt? Als vloeibaar niet veel uitmaakt dan is bulken een eitje als bijv 3 van de 6 maaltijden vast voedsel zijn en 3 van de 6 vloeibaar.

boeit geen fl**ker of je het drinkt of eet. Vaste voeding is vaak wel verser en bevat meer vitamines mineralen en vezels. Deze heb je wel gewoon nodig. Other than that maakt t geen reet uit of je alles in je shakebeker propt of dat je het eet. IIFYM

Terug
Naar boven