Fitness Seller

Veel eten maar toch honger!?

silver sky

Dutch Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Hallo Dbb'ers,

Eerst nam ik altijd 6 boterhammen mee naar het werk(12sneedsjes), hiermee was voldaan en geen honger meer. Ik heb de laatste tijd steeds meer honger en neem ook al meer boterhammen mee. Maar nog steeds een lichtelijk honger gevoel. Ik heb bruinbrood+2pl. kipfilet.
Nou is mijn vraag: Hoe komt het dat het honger gevoel steeds erger wordt????

Ik heb trouwens s'morgens een goed ontbijt(2 kommen vol met brinta, iets meer dan een kwart pak ong. 125 gram/ontbijt).
Mijn vetpercentage is overigens wel al een stuk gezakt, ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben. Ik heb over mijn werkdag 3 broodmaaltijden verdeeld, zit op een kantoorbaan en verbrand dus niet zo heel veel.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Je maag wordt groter, dus je krijgt meer honger. Easy as hell.

Als je wilt groeien meer eten ja :)...

kantoorbaan? wordt er niks gezegd over typefouten ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt jij post tenminste info waar ik wat aan heb ;)

np. Je maag word gewoon uitgerekt, waardoor je dus eerder een honger gevoel krijgt.. Probeer even in de voedingssectie te kijken naar schema's / sticky's etc. Daar kun je veel van leren. Probeer gewoon een goed schema te maken zodat je altijd voldoende eet, en zodat je geen honger meer hebt.

succes.

Bedankt voor de nuttige info, maar ik ben een tekenaar geen typemachine.
Leer jij nou eerst maar eens hoofdletters te gebruiken.
---------- Toegevoegd om 14:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:35 ----------

Bedankt jij post tenminste info waar ik wat aan heb ;)

je bedoelt met hoofdletters... ONTBEID:D

Sinterklaas suggestie: http://webwinkel.vandale.nl/kantoor/l-permentier-van-dale-praktijkgids-spelling.html

OT: Kan ook iets met insuline/bloedsuikers te maken hebben. (ik zie bijvoorbeeld geen boter op brood)

Ik heb altijd een dun laagje op het brood,dit is toch niet erg?

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

je bedoelt met hoofdletters... ONTBEID:D

Ach ja ik verander het wel als je je er zo erg aan stoort.
Verder nog suggesties?

Laatst bewerkt:
Ik zag gister zo een programma op tv over lintwormen.....!

Nee, je moet eens opschrijven hoeveel je van alles neemt.
Hierna moet je kijken wat de voedingswaardes hiervan zijn.
Daarna moet je even uitrekenen hoeveel calorien JIJ in ruststand verbruikt.

Als je dan nog vragen hebt kan je deze hier weer posten.

Ik zag gister zo een programma op tv over lintwormen.....!

Nee, je moet eens opschrijven hoeveel je van alles neemt.
Hierna moet je kijken wat de voedingswaardes hiervan zijn.
Daarna moet je even uitrekenen hoeveel calorien JIJ in ruststand verbruikt.

Als je dan nog vragen hebt kan je deze hier weer posten.

Heb ik allemaal al gedaan, die sticky's zijn erg interessant.
Kwa voedingswaarden zit het allemaal wel goed, heb verder nog niet veel gerekend met die waarden.

Ik moet gewoon meer gaan eten dat is nou wel duidelijk. Misschien kijken voor een alternatief voor het brood. Ga geen dure biefstuk en kipfilet aanschaffen.

Bedankt voor de reacties.

Kijk ook eens naar de keuze van je producten. Soms kom je aan hetzelfde aantal kcal, maar volkoren brood vult bijvoorbeeld veel meer als gewoon bruin.

Ik kreeg ook alleen maar meer honger naar gelang ik meer/vaker ga eten, maar dat helpt wel echt.

Teveel carbs, te weinig vet.
Vetten blijven langer in je spijsvertering waardoor minder snel hongergevoel (en mindere insulinepiek).

Wazzup had al een dergelijke toespeling gemaakt, wil hem bij deze expliciet maken!

Werkt dat echt?

Denk je lichaam dan niet dat het meer binnen krijgt en verteer je langer gekauwd voedsel niet juist sneller?

Door alles goed en echt lang te kauwen (+20x) tot het echt vloeibaar is geeft je maag sneller aan dat het vol is. Omgekeerd als je zo veel mogelijk wil eten moet je het zo snel mogelijk binnen schrokken. (bv wedstrijden hotdogs eten)

Terug
Naar boven