MuscleMeat

Veel eten maar toch honger!?

• Topic Starter Topic Starter
Dus ik moet ook iets meer vetten gaan eten mmmw mijn sportinstructeur zegt juist het tegenovergestelde. Okee meer volkorenbrood it is.
Misschien dan toch maar kip filet halen bij de lidl ofzow ipv. brood dus minder carbs bij bv. maaltijd 4.

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:01 ----------

Door alles goed en echt lang te kauwen (+20x) tot het echt vloeibaar is geeft je maag sneller aan dat het vol is. Omgekeerd als je zo veel mogelijk wil eten moet je het zo snel mogelijk binnen schrokken. (bv wedstrijden hotdogs eten)

true +1

Mooie sig heb je

Vette vis doet het ook goed en is niet duur. Makreel in blik ofzo.
Zit nu net haring in paprikasaus weg te werken, dan weet ik zeker dat ik nog even zonder honger door kan. :D

Langer kauwen ga ik ook proberen dan!

Vette vis doet het ook goed en is niet duur. Makreel in blik ofzo.
Zit nu net haring in paprikasaus weg te werken, dan weet ik zeker dat ik nog even zonder honger door kan. :D

Langer kauwen ga ik ook proberen dan!

Ik heb zelf al tonijn in water van princess in huis geslagen(ja daar heb je hem weer haha). Alleen ga je van vis uit je bek stinken.:(

2 plakjes kipfilet op 2 sneeën brood? Dat is toch heel weinig? Volgens mij liggen de verhoudingen in je voeding erg scheef! Teveel koolhydraten, te weinig eiwitten (en te weinig vetten).

2 plakjes kipfilet op 2 sneeën brood? Dat is toch heel weinig? Volgens mij liggen de verhoudingen in je voeding erg scheef! Teveel koolhydraten, te weinig eiwitten (en te weinig vetten).

Moet ik dan dat hele pak kipfilet tussen 2 sneedjes doen?

Door alles goed en echt lang te kauwen (+20x) tot het echt vloeibaar is geeft je maag sneller aan dat het vol is. Omgekeerd als je zo veel mogelijk wil eten moet je het zo snel mogelijk binnen schrokken. (bv wedstrijden hotdogs eten)

2 dingen:

1 - Goed kauwen zorgt ervoor dat er vele speeksel bij het eten komt wat helpt bij de vertering (enzymen).

2 - De maag doet er een poosje over om zelf te ontdekken dat hij vol zit. Je kunt enorm veel in je maag proppen als je het maar snel doet. Als je eenmaal 20 minuten bezig bent zit je geheid vol. Als je dus vol wilt zitten zonder veel te eten moet je langzaam eten (veel praten tijdens het eten bijvoorbeeld).

Uitrekenen hoeveel je nodig hebt en hier 20% boven gaan zitten. Als jij om de 2 - 2,5 uur eet blijft je stofwisseling bezig. Dan hou je ook continue een 'hongergevoel'.

Als je goed uitgerekend hebt wat je nodig hebt hoef je niet meer te gaan eten want dan wordt je moddervetje... wil je toch ook niet denkss?

Terug
Naar boven