Fitness Seller

Veel reps helpt met cutten?

fedde88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik train nu 2,5 jaar ben 21. 70 kg 18% bf.

Ik heb in het afgelopen jaar wat vet aangezet, en wil er nu wel weer ongeveer 4% bf af hebben.
Ik ben dus sinds kort begonnen met cutten.
Hierbij let ik op mijn eten, en wil 20 min na elke training gaan hardlopen.
ik train 3x per week en verander om de 2 maanden mijn trainingschema.
Ik merk zelf dat fullbody trainingen meer vooruitgang bieden dan splitschema's.

Mijn vraag is: Als je begint met een trainingschema waarbij je meer reps per oefening doet dan begrijp ik dat dit voor uithoudingsvermogen van de spier zorgt, MAAR DRAAGT DIT OOK BIJ AAN DE CUT?? dus om droger te worden.

Nee gewoon hetzelfde blijven trainen.

wordt wel vaak geadviseerd om wat hoger in reps en lager in gewicht te gaan zitten. Weet echter niet wat de reden hiervoor is.

Wel één van de grotere misvatting over 'droogtrainen' die er bestaan IMO. Dat je hoger in de herhalingen moet zitten.
Geloof persoonlijk ook niet in het verhaal dat dat voor diepere cuts en meer definitie zou zorgen.

Je verbrandt natuurlijk wel meer calorieën met meer herhalingen, maar als je het met dat doel doet kun je 10x beter cardioën. Voor je spieren maakt het niet veel uit.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik gewoon fullbody trainingen blijf doen, met hoge intensiviteit. en ga gewoon door goede voeding en cardio mijn vet percentage verlagen.

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik gewoon fullbody trainingen blijf doen, met hoge intensiviteit. en ga gewoon door goede voeding en cardio mijn vet percentage verlagen.

Als je met goed, MINDER bedoeld gaat het goed komen.

Wat je overigens ook zou kunnen doen is MINDER krachttraining. Er is minder volume nodig om spieren te behouden op een dieet. Aangezien je minder goed hersteld zou je jezelf zo een handje kunnen helpen door minder schade aan te richten. Wat je met de overblijvende tijd zou kunnen doen is inderdaad wat high rep training, of bodyweight complexes, of kettlebell trainingen etc. Het voordeel van high rep trainingen is dat je veel glycogeen verbruikt en dat dwingt je lichaam om de rest van de dag meer vet aan te spreken (tenzij je het meteen weer aanvult, dus dit werkt het beste op een low carb dieet). Op die manier zou je dus wel gebruik kunnen maken van high rep trainingen in combinatie met zeg 2 zware trainingen per week.

Lyle McDonalds UD2.0 is daar op gebaseerd. 2 high rep trainingen (6 sets van 15 met je 20RM full body) en dan 2 zware trainingen (1 in de 6-8 range en een in de 4-6 range met een grote (2 a 3 daagse) refeed)

Terug
Naar boven