XXL Nutrition

Veertig procent meer testosteron door Ashwagandha

http://www.ergogenics.org/testokruiden.html

Ashwagandha

Ook bekend als Withania Somnifera. Een klassieke libido-enhancer, waar, omdat de oude Indiase genezers er vanouds goede resultaten mee hebben geboekt, veel onderzoek naar is gedaan.

Zo weten we dat extracten van de wortel van de plant de aanmaak van T-cellen stimuleren en daardoor beschermen tegen kanker. Bij muizen. Daarnaast bevat Ashwagandha antioxidanten die het DNA beschermen.

Het kruid vermindert ook bijwerkingen van psychofarmaca die de receptoren voor dopamine blokkeren, zoals haloperidol. Net als vitamine E beschermt Ashwagandha de hersens tegen de negatieve gevolgen van geblokkeerde dopaminereceptoren. Die uiten zich onder meer in onwillekeurige bewegingen van de gezichtsspieren. Die beschermende werking bleek ook uit proeven waarin dieren zware biologische stress moesten doorstaan. Aswagandha voorkwam dat de stress hersencellen beschadigde.

Ook als er geen medicijnen in hersenweefsel actief zijn, of stressfactoren op het weefsel inwerken, doet Ashwagandha iets met de hersencellen. Het versnelt het leerproces. Bij muizen.

Wat de verhoging van de testosteronspiegel betreft: Arabische onderzoekers ontdekten dat extracten van Aswaganada bij jonge ratten de testes lieten groeien - vooral door de vaten te verwijden - en de zaadproductie op gang hielpen. De testosteronspiegel zakte echter door de behandeling. Volgens de Arabieren was dat omdat het kruid de werking van testosteron imiteert, waardoor de dieren minder hormoon gingen aanmaken.

Dezelfde onderzoekers vonden soortgelijke effecten bij jonge vrouwtjesdieren. Die maakten sneller eitjes aan dan normaal, werden zwaarder en hadden een verhoogde aanmaak van stuurhormonen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben vandaag met ashwaghanda begonnen, is wel een 4% extract van now foods, een 8% zou ideaal zijn maar dit zou toch ook een verschil moeten maken.

Hahaha, uhmz, MeDieViL, maybe moet je eens wat minder supps eten en je ass naar de gym trekken om daar met zwaar ijzer te gaan smijten :D;)

Ben ook pas begonnen. Neem een hogere dosis. 4 caps ipv 2-3.

En kun je dit eindeloos blijven slikken?

Maar de studies spreken over een resultaat na 2 maanden.

Maar de studies spreken over een resultaat na 2 maanden.

Hangt er van af waar je het voor wil nemen dan, als je aswaghanda neemt om stress te verminderen en snellere te herstellen dat moet je na 3 weken ff een break nemen, ivm met verhogen van testosteron heb ik geen idee of dat effect werkt op de lange termijn en hoeland het duurt voordat er een verhoging merkbaar is. De studie ook voornamelijk over onvruchtbare mannen he.

Ik zit nu op de 2 maanden, maar ik vind het effect op de testosteronspiegel niet merkbaar.
Ook is het libido niet zo hoog als in de eerste weken.
Wellicht moet ik inderdaad even een pauze inlassen.

Ja, ik sta helemaal strak:D

Nee, kan nog niet echt conclusies trekken. Gebruik het 10 dagen ofzo nu. Wat zou je moeten merken?
Maar was ook gestopt met de AD, had behoorlijke stemmingswisselingen dus toch maar weer wat ingenomen.
Het trainen ging wel goed. Kracht komt de laaste maanden weer terug doordat ik minder train. en de laatste paar trainingen was ik zelfs sterker. Alleen de vrijdag geen energie en belabberd getraint.

Laatst bewerkt:
Ja, ik sta helemaal strak:D

Nee, kan nog niet echt conclusies trekken. Gebruik het 10 dagen ofzo nu. Wat zou je moeten merken?
Maar was ook gestopt met de AD, had behoorlijke stemmingswisselingen dus toch maar weer wat ingenomen.
Het trainen ging wel goed. Kracht komt de laaste maanden weer terug doordat ik minder train. en de laatste paar trainingen was ik zelfs sterker. Alleen de vrijdag geen energie en belabberd getraint.

Meer energie en beter resistent tegen stress, zelf merk ik een mild effect maar heb nog maar 1 dosis genomen, als ik er niets van merk ga ik die van jarrow bestellen.

---------- Toegevoegd om 22:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:24 ----------

Ik zit nu op de 2 maanden, maar ik vind het effect op de testosteronspiegel niet merkbaar.
Ook is het libido niet zo hoog als in de eerste weken.
Wellicht moet ik inderdaad even een pauze inlassen.
De subjectieve effecte verdwijnen idd snel als je geen breaks neemt. Ashwaghanda is wel veel effectiever in combinatie met rhodiola.

Meer energie en beter resistent tegen stress, zelf merk ik een mild effect maar heb nog maar 1 dosis genomen, als ik er niets van merk ga ik die van jarrow bestellen.

Ik merk altijd maar weinig/niks van supplemmenten. En als ik wat merk trek ik het zeer in twijfel. Want dan zou het weleens aan het moment kunnen liggen of andere factoren. Voor het Placebo effect zal ik zeker niet gevoelig zijn.
Ik probeer het zeker nog een tijdje uit. Het gaat mij vooral om de stress op het lichaam te verminderen zoals je wel weet en weer wat vorderingen te hebben in mn trainingen.

Ik merk altijd maar weinig/niks van supplemmenten. En als ik wat merk trek ik het zeer in twijfel. Want dan zou het weleens aan het moment kunnen liggen of andere factoren. Voor het Placebo effect zal ik zeker niet gevoelig zijn.
Ik probeer het zeker nog een tijdje uit. Het gaat mij vooral om de stress op het lichaam te verminderen zoals je wel weet en weer wat vorderingen te hebben in mn trainingen.

Ik ook man, maar dat komt voornamelijk omdat 90% van alle sups completely kwakzalverij is, en van de andere 10%, 90% gwn slechte kwaliteit van de sups is.

Terug
Naar boven