XXL Nutrition

Veertig procent meer testosteron door Ashwagandha

• Topic Starter Topic Starter
Kun je dat toelichten? Wat is Rhodiola en wat doet het?

Rhodiola is een adaptogeen zoals ashwaghanda.

Studies in cell cultures, animals, and humans have revealed antifatigue, anti-stress, antihypoxic (protection against damaging effects of oxygen deprivation), anticancer, antioxidant, immune enhancing and coïtusual stimulating effects.

The systematic study of the pharmacological effects of R. rosea, begun in 1965, found that small and medium doses had a simulating effect, such as lengthening the time mice swim and remain on vertical perches to the limit of their abilities. In contrast, larger doses were found to have more sedative effects. Small doses increased the bioelectrical activity of the brain, presumably by direct effects on the brainstem ascending and descending reticular formation.23-26,38,39,41 Further studies showed that medium range doses, unlike tranquilizers, enhanced the development of conditioned avoidance reflexes in rats and facilitated learning based on emotionally positive reinforcement.18,42-46 Overall, in small and medium doses, R. rosea stimulated norepinephrine (NE), dopamine (DA), serotonin (5-HT), and nicotinic cholinergic effects in the central nervous system (CNS). It also enhanced the effects of these neurotransmitters on the brain by increasing the permeability of the blood brain barrier to precursors of DA and 5-HT.[/B]2,23,42,46-49 Consequently, the cognitive (thinking, analyzing, evaluating, calculating, and planning) functions of the cerebral cortex and the attention, memory, and learning functions of the prefrontal and frontal cortex are enhanced. Other neuronal systems also contribute to the many aspects of memory: encoding, sorting, storage, and retrieval. For example, the cholinergic system uses the neurotransmitter acetylcholine (Ach) and contributes to memory function via pathways ascending from the memory storage systems of the limbic system to various areas of the cerebral cortex (memory retrieval). Agents that block Ach suppress the activity of these ascending pathways and interfere with memory. R. rosea reverses this blockade.49,50 The deterioration of these systems with age results in age-associated memory loss.52 R. rosea may prevent or ameliorate some age-related dysfunction in these neuronal systems.

Interessant. En waar is het verkrijgbaar? Mag ik ook dat middel maar beperkt gebruiken?

Thanks man!

Vandaag 2 pillen van 4% geslikt en voel het toch wel duidelijk:thumbs:. Voel me veel rustiger, en kan stukken beter tegen stress.

Best samen met ashwaghanda nemen voor 3 weken, en dan een week stoppen met beide.
Ik raad beide aan van Jarrow, dat merk staat om de kwaliteit bekent, now foods is eigenlijk niet het beste.
www.pasioingredients.com
Deze site heeft het blijkbaar.
Ik vind het niet direct wanneer ik op ashwaganda zoek, wel een blend met nog andere producten bij. Welke heb jij? :)

Product: Adrenal Optimizer - kamille, shativari, ashwagandha, gotu kota, rhodiola, eleuthero, zoethout
SKU: AdrenalOptimizer
Jarrow Formulas® Adrenal Optimizer® combineert belangrijke voedingsstoffen en kruidenextracten in 1 product, dat de bijnier ondersteunt bij het herstel van overmatige cortisolafgifte in tijden van geestelijke en lichamelijke stress.

Dat waren die van now foods ja.

Hmm, als ze daar ashwaghanda niet apart hebben zal je ergens anders moeten bestellen.

Vandaag 2 pillen van 4% geslikt en voel het toch wel duidelijk:thumbs:. Voel me veel rustiger, en kan stukken beter tegen stress.

Ik gebruik het nu al bijna 2 maanden en merk ook dat ik beter slaap. Vroeger sliep ik nooit aan een stuk door, altijd wel een keer eruit om naar de wc te gaan.. dat heb ik nu nooit meer.

Alleen is het testosteron verhogende gedeelte van Ashwagandha niet voor iedereen 40%.

In de onvruchtbare mannen met normaal zaad verhoogt het kruid de aanmaak van testosteron met vijftien procent. In de mannen met weinig zaad praten we over een verhoging van veertig procent, en in mannen met trage zaadcellen over een verhoging van 21 procent. Ongeremd door kennis van zaken, en er vrolijk op los speculerend uiten we het vermoeden dat Ashawagandha interessant is voor chemische sporters die een kuur achter de rug hebben, en naturel-sporters die hun hormoonaanmaak door een extreem dieet onder druk zetten.

Alleen mannen met weinig zaad maken 40% meer test aan, voor normale mannen is dat een stukkie lager ;)

Veertig procent meer testosteron door Ashwagandha (Fertil Steril. 2009 Jun 5. [Epub ahead of print].)

Tot 5 capsules(4%) per dag genomen. Doet niks voor mij.

Ik vind het niet direct wanneer ik op ashwaganda zoek, wel een blend met nog andere producten bij. Welke heb jij? :)

Product: Adrenal Optimizer - kamille, shativari, ashwagandha, gotu kota, rhodiola, eleuthero, zoethout
SKU: AdrenalOptimizer
Jarrow Formulas® Adrenal Optimizer® combineert belangrijke voedingsstoffen en kruidenextracten in 1 product, dat de bijnier ondersteunt bij het herstel van overmatige cortisolafgifte in tijden van geestelijke en lichamelijke stress.
Ashwagandha staat er gewoon bij, zie : Ashwagandha. Het zit in 3 supps, behalve de enkelvoudige Ashwagandha ook in de Adrenal Optimizer en in Tribulus complex.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven