AndroidHealthClinic

Vegetarisme

Ik ken een hele bende vleeseters die er ook niet echt gezond uitzien, wat zegt dat dan? Niks dus.

Dat dieren elkaar in de natuur slachten betekent nog niet dat wij maar geindustrialiseerd dieren moeten verbouwen alsof het producten zijn. Of slacht jij zelf dieren waarna je ze verorbert?

Nee, want dat is niet nodig.

Misschien is dat wel een oplossing als mensen zelf het dier moeten slachten. Dan zouden er zeker wel wat vleeseters afvallen.

Wat wij bij ons thuis doen is een koe uitzoeken bij de boer. We wijzen aan welke we willen en hoeveel ervan en dat krijgen we dan.

Laatst bewerkt:
Nee, want dat is niet nodig.

Dan is je voorbeeld van dieren die elkaar in de natuur afslachten ook van nul en generlei waarde natuurlijk. Dat doen ze namelijk om te overleven, wij laten het doen om een luxe-artikel te consumeren. Als het een primaire levensbehoefte zou zijn werden vegetariers niet minstens net zo oud als vleeseters.

Misschien is dat wel een oplossing als mensen zelf het dier moeten slachten. Dan zouden er zeker wel wat vleeseters afvallen.

Wat wij bij ons thuis doenis een koe uitzoeken bij de boer. We wijzen aan welke we willen en hoeveel ervan en dat krijgen we dan.

Dat deden ze duizend jaar geleden ja, nu heb je supermarkten en slagerijen, wat ons tijd geeft om andere dingen te doen ipv de hele dag eten moeten verzamelen, nu zijn er veel meer dingen die we kunnen eten als vroeger, maar vlees is geld en alles waar geld op te verdienen valt, is voor de mensheid prioriteit, heel fout, maar dat is nou eenmaal hoe mensen in mekaar zitten.

Luxe artikel en gewoonte lijkt me zo. Zo aten in de middeleeuwen mensen nog veel meer vlees als nu dus in principe zijn we al aan het minderen. Ik meen zelfs 2.5 pond per dag en de rijken nog veel meer.

Het grote probleem is overbevolking van de aarde...

Laatst bewerkt:
Ik heb nu even geen tijd om het op te zoeken maar dacht het gepeupel ook en dat dit door de kerk op een gegeven moment in mindering is gebracht. Ze aten dacht ik 2 maaltijden met vlees per dag...

Dan is je voorbeeld van dieren die elkaar in de natuur afslachten ook van nul en generlei waarde natuurlijk. Dat doen ze namelijk om te overleven, wij laten het doen om een luxe-artikel te consumeren. Als het een primaire levensbehoefte zou zijn werden vegetariers niet minstens net zo oud als vleeseters.

Het is best aannemelijk dat vegetariërs ouder worden dat trek ik niet in twijfel. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat met name rood vlees niet zo gezond is.

De bio-industrie ben ik eigenlijk ook erg ongelukkig mee. Over 100 jaar kijken onze achterkleinkinderen denk ik met walging terug op deze tijd. Nu weer met dat ruimen van die zwangere geiten, ongelooflijk.

Toch is het voor veel mensen moeilijk om hun stukje vlees/vis te laten staan, mijzelf incluis. Dat hoeft ook helemaal niet, mensen en hun voorouders waren immers jagers en verzamelaars. Wie het denken sommige mensen niet dat ze zijn dat ze denken te kunnen oordelen over iets wat al miljoenen of zelfs miljarden jaren gebeurt? In feite is het eten en gegeten worden de essentie van de natuur.

Voor vegetariërs die laten doorschemeren dat ze vleeseters verwerpelijk vinden heb ik geen respect.

Ja maar heb je gezien wat ze tegenwoordig al bio industrie noemen? dat vind ik meer de consument bedotten als wat anders. Doet me bijvoorbeeld denken aan de Mars reclame die is nu duurzaam... tot je de kleine lettertjes leest waarin staat dat ze er na streven in 2020 100% duurzaam te zijn.

Daarbij is het volgens mij toch bijna onmogelijk om slechte producten te mijden. Slechte eieren in koeken of mayonaise etc.

Over 100 jaar zijn ze waarschijnlijk verplicht vegetarier aangezien de prijzen zullen gaan stijgen tot onbetaalbare hoogte.

Laatst bewerkt:
Discussie om niks. Laat iedereen toch lekker doen wat ze willen doen. Zolang niemand mij vertelt wat ik moet doen ga ik ook een vegetariër niet vertellen wat hij/zij moet doen.

Het is allemaal net zoveel waard, niemand is beter dan de een of de ander.
Vegetariërs kunnen vleeseters hypocriet vinden, veganisten weer vegetariërs en fruitariërs weer veganisten... De een draaft nu eenmaal verder door dan de ander.

Wat ik jammer vind van de vegetariërs die ik ken, is dat ze te vaak moeten laten blijken dàt ze vegetariër zijn. Alsof het een soort van sekte is waarbij ze zoveel mogelijk leden moeten krijgen. Commentaar leveren op mensen die wel vlees eten. Je ziet dat dan voornamelijk bij vegetariërs die het zijn vanwege een overtuiging, ipv een medische oorzaak.

Vegetariërs, veganisten, fruitariërs, allemaal prima. Als ze geen commentaar op mij leveren vind ik het prima wat ze doen. Iedereen zijn/haar idealen.

Het is best aannemelijk dat vegetariërs ouder worden dat trek ik niet in twijfel. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat met name rood vlees niet zo gezond is.

QUOTE]

Denk dat dit ook meer komt doordat vegetariers meer bezig zijn met hun lichaam. Dus die zullen dan wel minder roken, drinken, drugs etc. waardoor ze ouder worden en dus hoeft het niet perse aan het niet eten van vlees te liggen.

Ik heb ook enkele ethische bedenkingen bij het doden van dieren om op te eten, maar ik heb besloten me er niets van aan te trekken.

Met een beetje geluk kunnen we binnen x aantal jaar vlees eten dat in vitro wordt gekweekt, dan is iedereen blij.

De adel wel ja, het gepeupel was al blij al ze wat botten af konden schrapen.

Mwah dat viel wel mee. Afhankelijk van welke fase in de middeleeuwen kan je stellen dat er meer dan genoeg vlees was voor iedereen, vooral na de vroege middeleeuwen. Over het algemeen genomen waren middeleeuwers grote vleeseters, zelfs in de laagste sociale klasse.

Discussie om niks. Laat iedereen toch lekker doen wat ze willen doen. Zolang niemand mij vertelt wat ik moet doen ga ik ook een vegetariër niet vertellen wat hij/zij moet doen.

Het is allemaal net zoveel waard, niemand is beter dan de een of de ander.
Vegetariërs kunnen vleeseters hypocriet vinden, veganisten weer vegetariërs en fruitariërs weer veganisten... De een draaft nu eenmaal verder door dan de ander.

Wat ik jammer vind van de vegetariërs die ik ken, is dat ze te vaak moeten laten blijken dàt ze vegetariër zijn. Alsof het een soort van sekte is waarbij ze zoveel mogelijk leden moeten krijgen. Commentaar leveren op mensen die wel vlees eten. Je ziet dat dan voornamelijk bij vegetariërs die het zijn vanwege een overtuiging, ipv een medische oorzaak.

Vegetariërs, veganisten, fruitariërs, allemaal prima. Als ze geen commentaar op mij leveren vind ik het prima wat ze doen. Iedereen zijn/haar idealen.

Deze jongen zit al een tijdje zonder friet en bier, dat moge duidelijk zijn.

Dieren slachten elkaar in de natuur inderdaad af, wij pretenderen toch beschaafd te zijn.

Dieren worden massaal afgeslacht en door de enorme "productie" van vlees kan de helft gewoon de vuilnisbak in, dat vind ik schaamteloos. Productie fors omlaag, leefomstandigheden en prijs fors omhoog, dat is volgens mij de oplossing. Ik ben best bereid om een stuk meer voor mn vlees te betalen.

Jij wel ja maar ik niet.

Ik eet ook geen vlees en tevens knuffel ik dagelijks bomen.

• Topic Starter Topic Starter
Het idee achter dit topic was goed, gewoon eens van gedachten wisselen. Maar met het scharrige intellect dat hier circuleert had ik beter moeten weten bij aanvang.

Wat had je verwacht dan?

Dat je met je wijzend vingertje en het als een plicht zien om minder vlees te eten ons dit ook op kon dringen?

De bio-industrie ben ik eigenlijk ook erg ongelukkig mee. Over 100 jaar kijken onze achterkleinkinderen denk ik met walging terug op deze tijd. Nu weer met dat ruimen van die zwangere geiten, ongelooflijk.

Toch is het voor veel mensen moeilijk om hun stukje vlees/vis te laten staan, mijzelf incluis. Dat hoeft ook helemaal niet, mensen en hun voorouders waren immers jagers en verzamelaars. Wie het denken sommige mensen niet dat ze zijn dat ze denken te kunnen oordelen over iets wat al miljoenen of zelfs miljarden jaren gebeurt? In feite is het eten en gegeten worden de essentie van de natuur.

Voor vegetariërs die laten doorschemeren dat ze vleeseters verwerpelijk vinden heb ik geen respect.

Maak het eigenlijk eerder andersom mee, weinig tot geen begrip voor een vegetarische levenswijze door vleeseters. Als er al begrip is dan meestal nog wel even een voor de miljardste keer herhaald geintje of de overbodige melding dat vlees zo lekker is.

Zal zelf in ieder geval niet snel over mijn vegetarisme beginnen, laat staan dat ik iemand probeer te overtuigen.

Terug
Naar boven