XXL Nutrition

Vegetarisme

Discussie is oud en achterhaald. Vleeseters moeten niet zeiken op vegetariërs en omgekeerd ook niet. Er is niets mis met vlees eten want de mens is omnivoor. Eten en gegeten worden is een natuurlijk en eeuwenoud proces en 'ethisch protest' is puur een menselijk verzinsel gebouwd op lucht. Geen ander dier dat zich daar iets van aantrekt. Hoewel planten vaak iets lastiger verteren (behalve fruit) is zowel plantaardig als dierlijk voedsel geen probleem. Daarom hebben we snijtanden én kiezen, en is ons spijsverteringsstelsel geschikt om zo'n beetje alles te verteren wat niet giftig is of onverteerbaar materiaal bevat.

Ik heb respect voor vegetariërs en veganisten als zij ook respect hebben voor mijn keuze om daar niet aan mee te doen.

Andere dieren trekken zich ook niets aan van incest, moord en andere ongein, typisch natural fallacy-gevalletje dus.
Maar zoals je zelf zegt: dergelijke discussies lopen toch nooit op iets uit, en iedereen doet uiteindelijk waar hij zin in heeft.

Andere dieren trekken zich ook niets aan van incest, moord en andere ongein, typisch natural fallacy-gevalletje dus.
Maar zoals je zelf zegt: dergelijke discussies lopen toch nooit op iets uit, en iedereen doet uiteindelijk waar hij zin in heeft.
Het gaat hier over maatschappelijk aanvaardbare zaken, dat is dus op een heel ander niveau dan wat jij aanhaalt. Wanneer er discussie is over dit soort zaken verwijst men wel vaker naar het dierenrijk (bijv. homocoïtusualiteit).

Het gaat hier over maatschappelijk aanvaardbare zaken, dat is dus op een heel ander niveau dan wat jij aanhaalt. Wanneer er discussie is over dit soort zaken verwijst men wel vaker naar het dierenrijk (bijv. homocoïtusualiteit).

En dat is nu net wat ik er niet aan snap, zelfde met homofilie en zelfs bodybuilding. Uiteindelijk gaat het hier om semi-rebelse neigingen tegen wat "natuurlijk" gegeven is en waar niemand hinder van ondervindt. En laat daar nu net de kracht van menselijke vrijheid liggen.

En wat voegt dat toe dan? Je lichaam heeft behoefte aan een volledig aminozuurprofiel ingenomen over de dag (dus niet binnen 1 maaltijd). Dat kan je prima uit plantaardige eiwitten halen.
Ook in de wetenschaps sectie hield je aan dit dogma vast. Terwijl in tal van wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond dat vegetariers wel degelijk minder spiermassa opbouwen dan omnivoren. Lijkt wel een beetje op regelie, de wijsheid in pacht hebben en tegenargumenten gewoon negeren!
Verder moet iederen natuurlijk zelf weten of ie nou wel of geen vlees eet. Al vind ik zelf dat het uit evolutionair oogpunt zeer bedenkelijk is.

Ik vind het maar een aanslag op je lichaam om vegetarier te worden, dat het beter voor de dieren is dat is onzin, aangezien de oppervlakte die nodig is om groenten te kweken een stuk groter is dan het eten dat je kan winnen uit dieren.

Vooral vegetariers die soya eten vind ik hypocriet, empathie voor de dieren zeggen ze en dan eten ze soya wat een enorme begreiging is voor het amazonewoud.

Ik vind het maar een aanslag op je lichaam om vegetarier te worden, dat het beter voor de dieren is dat is onzin, aangezien de oppervlakte die nodig is om groenten te kweken een stuk groter is dan het eten dat je kan winnen uit dieren.
Denk dat je wat dat betreft beter kan kijken naar de energie die nodig is om een kilo groenten vs een kilo vlees op de markt te brengen. En als ik me niet vergis kost dat vlees een hoop meer energie, waardoor het meer belastend is voor het milieu. Tel daar bij de CO2 uitstoot van vee, dan is het vrij duidelijk welke van de twee op dat vlak minder voordelig is.

:DHave fun chewing on your soja burger son :D

Denk dat je wat dat betreft beter kan kijken naar de energie die nodig is om een kilo groenten vs een kilo vlees op de markt te brengen. En als ik me niet vergis kost dat vlees een hoop meer energie, waardoor het meer belastend is voor het milieu. Tel daar bij de CO2 uitstoot van vee, dan is het vrij duidelijk welke van de twee op dat vlak minder voordelig is.

Omgekapt bos is permanent verdwenen, beter wat minder ruimte omverkappen en momenteel wat extra CO2 uitstoten wat normaal in de toekomst beperkt word (inspanningen van de overheid tegen CO2 uitstoot, ik ben ervan overtuigd dat er in de toekomst manieren zijn om zonder CO2 het vlees op de markte te brengen.

Dat (illegaal) omkappen van bossen is in Zuid-Amerika een groot probleem ja, dat is waar.

Ook in de wetenschaps sectie hield je aan dit dogma vast. Terwijl in tal van wetenschappelijke onderzoeken is aangetoond dat vegetariers wel degelijk minder spiermassa opbouwen dan omnivoren. Lijkt wel een beetje op regelie, de wijsheid in pacht hebben en tegenargumenten gewoon negeren!
Verder moet iederen natuurlijk zelf weten of ie nou wel of geen vlees eet. Al vind ik zelf dat het uit evolutionair oogpunt zeer bedenkelijk is.

Appels met appels vergelijken. Sportende vegetariers met een adequate voedselinname bouwen net zoveel spiermassa op als vleeseters. Als je sedentaire vegetariers vergelijkt met sedentaire vleeseters zal de vegetarier normaal gesproken een lagere spiermassa hebben, een lager vetpercentage en waarschijnlijk ook lagere hormoonwaarden.

Probleem blijft echter dat een groep vegetariers als vergelijkingsmateriaal vele malen kleiner is dan de groep vleeseters. De resultaten van de groep vegetariers zullen dus veel eerder verstoord worden door bepaalde afwijkingen binnen de groep dan bij de groep vleeseters. Vegetarisme en eetstoornissen liggen bijvoorbeeld vrij dicht naast elkaar waardoor je al een vrij grote groep vegetariers hebt die ondervoed overkomen. Daarmee niet gezegd dat vegetarisme een eetstoornis op zich is, ook al zal dat voor sommige buitenstaanders wel zo lijken.

Een lichaam werkt op zich vrij simpel, als voldaan wordt aan een positieve stikstofspiegel en er dus sprake is van een adequate aminozuurinname zullen er spieren kunnen worden opgebouwd (mits het aantal kcal voldoende is natuurlijk). Wat dat betreft herkent het lichaam echt niet of die aminozuren dierlijk of plantaardig zijn.

Ik hoef verder niemand te overtuigen, het zal me verder aan de reet roesten wat iemand eet of niet. Van een religie is dus geen sprake. Weet alleen uit ervaring en van andere vegetariers dat er geen herstelproblemen zijn bij intensief sporten en er ook geen problemen zijn bij het aanzetten van spiermassa.

Laatst bewerkt:
De vraag is.. worden vegetariers geiler dan vlees eters?

De vraag is.. worden vegetariers geiler dan vlees eters?
Vegetariër = hoger risico op zinktekort = minder zink = lager testosteron = minder libido = minder geil.

Nu zal Eric wel snel zeggen dat er zelden of nooit een zinktekort is onder vegetariërs, maar de kans blijft groter ;)

Vooral vegetariers die soya eten vind ik hypocriet, empathie voor de dieren zeggen ze en dan eten ze soya wat een enorme begreiging is voor het amazonewoud.

95% van die soja is voor veevoeder,je zou eens moeten weten hoeveel de mac heefd platgebrand voor vruchtbare grond om hun vee op te zetten in zuid amerika. Was eind jaren 90 heel actueel.
Trouwens een vriend van mij is (ongevraagd) na regelmatige maag en darmklachten 3 keer in de week vegetarisch gaan eten en overweegt nu om het volledig te worden omdat het zoveel beter is voor hem.
Weet je trouwens hoeveel zo'n koe vreet en uitstoot eer jij je lapje vlees hebt?
Allemaal nutteloos doorgekweekt voor onze onnatuurlijke vleesindustrie.

Vegetarisch eten is uiteindelijk beter voor onze overbevolkte wereld en het is perfect te doen de dag van vandaag.
Mensen zouden enkel vlees moeten eten als ze het echt nodig hebben,namelijk om te overleven ipv in de winkel zijn lapje vlees te kopen.

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Vegetariër = hoger risico op zinktekort = minder zink = lager testosteron = minder libido = minder geil.

Nu zal Eric wel snel zeggen dat er zelden of nooit een zinktekort is onder vegetariërs, maar de kans blijft groter ;)

Ben ik blij dat ik vegetarier ben,nog geiler zou ik niet aankunnen denk ik:)

95% van die soja is voor veevoeder,je zou eens moeten weten hoeveel de mac heefd platgebrand voor vruchtbare grond om hun vee op te zetten in zuid amerika. Was eind jaren 90 heel actueel.
Trouwens een vriend van mij is (ongevraagd) na regelmatige maag en darmklachten 3 keer in de week vegetarisch gaan eten en overweegt nu om het volledig te worden omdat het zoveel beter is voor hem.
Weet je trouwens hoeveel zo'n koe vreet en uitstoot eer jij je lapje vlees hebt?
Allemaal nutteloos doorgekweekt voor onze onnatuurlijke vleesindustrie.

Vegetarisch eten is uiteindelijk beter voor onze overbevolkte wereld en het is perfect te doen de dag van vandaag.
Mensen zouden enkel vlees moeten eten als ze het echt nodig hebben,namelijk om te overleven ipv in de winkel zijn lapje vlees te kopen.

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:10 ----------

Ben ik blij dat ik vegetarier ben,nog geiler zou ik niet aankunnen denk ik:)
Een koe eet gwn gras, maakt toch niet uit dat daar massas van gegeten worden, een grastekort zal er nooit zijn. Ik probeer zo natuurlijk mogenlijk te eten, en ons instinct houd namelijk van vlees en niet zo van bittere smaken (groente).

Groente bitter?

Dieren eten is moord, geen twijfel over dat. Maar met individuele acties (vb vegetarier/veganist worden) ga je niet echt veel verschuivingen teweeg brengen, dus aan zoiets doe ik niet mee.

Dieren doden om te eten kan nooit moord zijn, moord is onwettig doden met voorbedachten raden. Dieren kweken en doden voor voeding is niet onwettig.

Ik vind dat vegetariers die geen vlees etc. voor het lijden van het beest echt achterlijk. Denk je dat als jij geen vlees meer eet dat dat beest in leven wordt gelaten? Think again, die ligt gewoon bij een ander op zijn bord.

En dan als vegetarier wel melk drinken of eieren eten. Denk je dat zo'n koe het leuk vindt om leeggezogen te worden door zo'n apparaat, of een kip wordt beroofd van haar eigenlijk nog "ongeboren" kindjes.

Terug
Naar boven