Fitness Seller

Veggie voedingschema

• Topic Starter Topic Starter
verwijdert

Laatst bewerkt:
Ik zie geen eieren ? Ik eet zelf ook geen vleeswaren op brood maar beleg mijn boterhammen met omelet van ei-eiwitten. Kost even tijd, maar dan heb je ook wat :thumbs:

Verder ben je een ecto en je eet 20+ kaas, waarom ?

verwijdert

Laatst bewerkt:
Wat is teveel vetten volgens jou ?

Spijtig dat je geen eieren lust. Je kunt ze op veel verschillende manieren bereiden, ik zou het zeker nog eens een kans geven. Desnoods door de blender.

Ik betwijfel ten zeerste of je extra amino's nodig hebt.

verwijdert

Laatst bewerkt:
Als je wilt groeien moet je veel hoger in je carbs, met na id ochtend en na je training.
Eiwitten mogen ook omhoog. Neem met je ontbijt 80gr havermout/brinta en een halve kilo kip extra per dag

Als je wilt groeien moet je veel hoger in je carbs, met na id ochtend en na je training.
Eiwitten mogen ook omhoog. Neem met je ontbijt 80gr havermout/brinta en een halve kilo kip extra per dag
Deze vega eet zeer waarschijnlijk geen kip, wat raad je hem daar voor in de plaats aan?

Oh das handig.. Vis dus ook niet.
Dan blijft er alleen magere kwark, eiwit shakes, eieren over. In noten zitten ook eiwitten en goede vetten

Daar hebben we wat aan! ;)

Als je het schema bekijkt is het dus in principe voldoende, alleen adviseer je dus in de ochtend en na de training wat extra carbs in te nemen voor maximale groei? Dan zal ik daar even naar kijken!

De aminozuren tabletten dus wel blijven gebruiken?
Ik hab zelf de indruk namelijk niet dat ik uit bijna alleen zuivel/fruit/groenten en proteine shakes ál mijn benodigde amino's kan binnenkrijgen voor optimale groei als je het schema zo bekijkt.

Vergeet niet dat mijn doel alleen wat massa aankomen en naderhand wat droge spiermassa mijn doel is. Dus niet het wedstrijd BBén.. ;)

Je heb zat vleesvervangers die qua samenstelling op kip lijken (mager en eiwitrijk). Niet die vettige gepaneerde burgers, maar die dés stukjes en dergelijke. Ziet er uit als kip. Mijn vrienden hadden ook niet door dat dit in hun wraps zat ipv kip. Maar, dat zegt waarschijnlijk meer over mijn vrienden hoor :D

Als je massa wilt aankomen, dus ook met vet, zou ik nog eens het dubbele aan kh nemen.
Dus 8 per keer ipv 4. 400gr aardappels ipv 200. Vetten kunnen dan ook omhoog. Die amino's kun je altijd nemen wanneer je wilt.

Tsja, massa massa...

Ik bedoel met massa ook spiermassa he*, en het liefst met zo min mogelijk vet erij,.. al is dat natuurlijk onmogelijk geen vet aan te komen als je aan het bulken bent maargoed.
Ik wil gewoon wat steviger worden, wat bredere schouders, borst, benen noem maar op. Iets aan ''gewone'' massa erbij winnen zou natuurlijk lekker zijn maar ik eet nu sowiezo meer dan dat ik ooit gedaan heb :)
En zoals ik al aangaf, en wedstrijd bodybuilder van 120/140 kg hoef ik niet te worden.

Dus persoonlijk denk ik dat ik in mijn schema niet alles op 2x aan hoeveelheid hoef te zetten toch? ;)

*Ik ben nog redelijk nieuw hierin, dus kan zijn dat ik wat tegenstrijdige dingen vertel als ik het over massa heb :rolleyes:

Misschien kan je soja eiwit supplementen kopen.

Over heen gelezen. ;) Misschien kan je cottage cheese nemen.

Hier het iets aangepaste schema: Dus graag nog wat laatste tips (met name over de koolhydraten) dan ga ik morgen de boodschapjes doen! :meal:

Bijlagen

Iemand? :p

Dan kan ik daar rekening mee houden als ik vandaag boodschappen ga doen.. Dus wil graag nu even wat laatste tips over het schema dat ik aangepast heb 2 posts hierboven :rolleyes:

Alvast bedankt!

Hier even wat tips van mede vegetarier. Ik herken je eiwit-inname patroon: kwark kwark e.a. zuivel.

Staat het je niet ook prinicipieel tegen om zo toch de bio-industrie te sponsoren of je neem je bio kwark, duur! In elk geval, wat me me op valtvalt is : je eet geen normale vlees vervanger. Is dat door gebrek aan kennis?

Zoals al eerder gezegd bij dit topic, idd zijn de vleesvervangers in de supermarkt vrij rijk in eiwit. Let wel even op welke je koopt: veel burgers bevatten onnodig veel vet en of scharrelkippeneiwit.
Maar veel AH namaaksels van quorn zijn echt perfect. Verder, als je wat goedkopere alternatieven wil: peulvruchten met pasta of rijst zijn heerlijk! Let er wel op dat je peulvruchten met graan combineert omdat de eiwitten uit peulvruchten anders niet volwaardig zijn ivm aminozuren e.d. Ik eet zelf 8 kleuren peulvruchten, te koop bij Turkse winkels )groen, geel, rood, bruin, zwart, beige.

Oh en niet te vergeten: sojabrokjes! Je moet ze even leren klaar maken, maar ze bevatten 50 gram eiwit per 350 calorieen en zijn zeer goedkoop bij de Chinese toko te halen. Gewoon even in bouillon 20 minuten laten wellen en dan door de pasta saus met veel knoflook en olijven gooien is een perfecte eiwitrijke maaltijd.

Oh ja, ook nog een tip voor een website: http://www.veganbodybuilding.com/forum/viewforum.php?f=6&sid=406427ae3f76f439d3f78924ad504ab6

Voor beleg kan je spreads maken van kikkererwten-peulvruchten )houmous en ook tofu spread vinden sommige mensen lekker en is makkelijk zelf te maken. Kijk maar eens op vegatopia.nl Ook Gistvlokken bevatten heel veel eiwit en zijn een goed alternatief qua smaak voor parmezaanse kaas met heel weinig vet.

Terug
Naar boven