Hier even wat tips van mede vegetarier. Ik herken je eiwit-inname patroon: kwark kwark e.a. zuivel.
Staat het je niet ook prinicipieel tegen om zo toch de bio-industrie te sponsoren of je neem je bio kwark, duur! In elk geval, wat me me op valtvalt is : je eet geen normale vlees vervanger. Is dat door gebrek aan kennis?
Zoals al eerder gezegd bij dit topic, idd zijn de vleesvervangers in de supermarkt vrij rijk in eiwit. Let wel even op welke je koopt: veel burgers bevatten onnodig veel vet en of scharrelkippeneiwit.
Maar veel AH namaaksels van quorn zijn echt perfect. Verder, als je wat goedkopere alternatieven wil: peulvruchten met pasta of rijst zijn heerlijk! Let er wel op dat je peulvruchten met graan combineert omdat de eiwitten uit peulvruchten anders niet volwaardig zijn ivm aminozuren e.d. Ik eet zelf 8 kleuren peulvruchten, te koop bij Turkse winkels )groen, geel, rood, bruin, zwart, beige.
Oh en niet te vergeten: sojabrokjes! Je moet ze even leren klaar maken, maar ze bevatten 50 gram eiwit per 350 calorieen en zijn zeer goedkoop bij de Chinese toko te halen. Gewoon even in bouillon 20 minuten laten wellen en dan door de pasta saus met veel knoflook en olijven gooien is een perfecte eiwitrijke maaltijd.
Oh ja, ook nog een tip voor een website:
http://www.veganbodybuilding.com/forum/viewforum.php?f=6&sid=406427ae3f76f439d3f78924ad504ab6
Voor beleg kan je spreads maken van kikkererwten-peulvruchten )houmous en ook tofu spread vinden sommige mensen lekker en is makkelijk zelf te maken. Kijk maar eens op vegatopia.nl Ook Gistvlokken bevatten heel veel eiwit en zijn een goed alternatief qua smaak voor parmezaanse kaas met heel weinig vet.