Fitness Seller

Veilig leg press uitoefenen

joostburg

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
9%
Beste dbb'rs,

Ik heb de laatste weken een grote progressie geboekt op de leg press machine. Dit is zo'n machine waar je een gewicht schuin weg duwt met je benen. Ik ben alleen bang wanneer er iets fout gaat (spier scheuring, gewicht niet meer omhoog krijgen, been breken etc) ik al dat gewicht helemaal tot beneden moet laten zakken. Wanneer je het zo diep laat zakken dan zitten je knieen ongeveer in je nek.

Wat doen jullie om op een veilige manier deze oefening uit te voeren?

Laatst bewerkt:
Denk dat je een leg press bedoeld?

Gewicht niet meer omhoog krijgen maakt toch niet uit? Juist bij zulke oefeningen stap je er makkelijk onder weg, haal je de schijfjes eraf en druk je hem weer omhoog

• Topic Starter Topic Starter
Heb even topic titel en de post aangepast. Ik bedoel natuurlijk een leg press machine, thanks bbosman.

Handen op je knieën en wegduwen?

maakt toch niet uit als je hem niet haalt? er zit zekerheid op, je moet wel heel lang zijn om daar last van te hebben in ieder geval. Ik ben iets kleiner dan 195 en als ik hem niet haal frommel ik mezelf er gewoon weer onderuit.
je zegt trouwens dat je knieen bijna op je nek zitten, misschien zit je dan raar? want normaal gesproken gaan ze richting borst.

• Topic Starter Topic Starter
Die zekeheid zit dus zo laag dat je daar nooit op een normale manier komt.

Zie dit filmpje bijvoorbeeld (deze is wel geavanceerder met rem oid):

http://www.youtube.com/watch?v=xCQ-FY_bj9E

Maar moet je nagaan als je dat met 200kg doet en hem moet laten zakken tot het einde.

Edit: Wat 3nigma zegt kan misschien wel.

hoort een safety stop op te zitten die je vast kunt zetten.

misschien zit je dan raar? want normaal gesproken gaan ze richting borst.

Lijkt me dat waneer je ze richting borst laat gaan je je ROM zeer beperkt houd (bovenbenen komen tegen je borst). Als je je voeten wat wijder plaatst en je benen wat naar buiten laat gaan bereik je een grotere doordat je romp niet/minder in de weg zit.

Lijkt me dat waneer je ze richting borst laat gaan je je ROM zeer beperkt houd (bovenbenen komen tegen je borst). Als je je voeten wat wijder plaatst en je benen wat naar buiten laat gaan bereik je een grotere doordat je romp niet/minder in de weg zit.

als ik legg press doe met mijn lengte, raak ik soms de zekering van het apparaat aan, dus de rom kan dan sowieso niet groter. Heb iig het gevoel dat ik meer met kniën richting borst ga dan richting mijn nek. Maar misschien valt dat ook wel mee. Aangezien je het patroon van de afstand niet echt veel kan beinvloeden zal het wel goed zijn.
wij hebben precies deze staan in de sportschool, dus je hebt ook niet echt veel keuze waar je je voeten neerzet: http://www.google.nl/imgres?q=leg+p...259&start=0&ndsp=67&ved=1t:429,r:24,s:0,i:162

Terug
Naar boven