MuscleMeat

Beenoefening safetybar (weet de naam niet) goed voor massa ?

Bezoekers in dit topic

C6DL

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
194
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Komtie dan:
Je pakt een safetybar, zet een flinke stap naar achteren met 1 been.
Borst naar voren en kaarsrecht naar beneden laten zakken en weer omhoog met de druk op je voorste been.

/1 hoe heet deze oefening.
/2, is dit een goede oefening om een ub/lb te verwerken?

zoja, welke oefeningen kan ik ervoor weglaten in mijn lb schema?
- deadlift
- front squat
- leg extensions machine
- leg curl
- calf raises

/3 welke spiergroep spreek je hier primair aan?

Dank !
 
Ik vind deze oefening persoonlijk nogal overbodig. Mijn favorieten blijven front squat, straight leg deadlift, hack squat, leg press, seated calf raise, donkey calf raise, leg curls liefst liggend of staand , leg extension.
 
Dat is hem inderdaad.
Wat vinden jullie van deze oefening? aanrader? of voegt weinig toe?

Merk wel dat ik hem lastig vind i.v.m wankelen en de stabiliteit

Prima oefening, maar denk wel goed na of je het nodig hebt.
Grofweg zou ik zeggen in een beginner powerlift schema zou ik hem niet doen, in een bodybuilder schema zou ik altijd een single leg doen.

Onderstaand de plus en minnen om in overweging te nemen:
+ het is een hele goede oefening, maar de tip van RockOfAges om een split squat te gebruiken zou mijn voorkeur hebben.
+ Hij is extra interessant als je nog geen 'single leg' oefening hebt, dit zorgt ervoor dat je beiden benen even sterk ontwikkelen.
+ de eerste week/weken zul je balans issues hebben, die gaan weg en daarna voelt het puur als een press oefening. Ook die balans helpt je squat e.d. te ontwikkelen.
+ als je veel compounds doet, zijn single legs erg prettig om de totale belasting op je lichaam laag te houden (de barbel op je rug met iedere oefening kost energie en herstel, het is goed het totale gewicht in sommige oefening wat minder te hebben, hierom wordt ook vaak een legpress of single legpress gedaan)
- hij is niet perse nodig voor beginners, dan is het vaak verstandiger je te concentreren op de basics om daarin kracht en techniek te ontwikkelen. Een Squat, deadlift, benchpress doen is makkelijk, maar perfect onder de knie te krijgen kost maanden, misschien wel jaren.
- wat mij betreft kan hij geen squat vervanger (maar dat is nogal een discussie op zichzelf)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven