AndroidHealthClinic

Verandert je training als je ouder wordt?

Bezoekers in dit topic

Ja, het verandert in het opzicht dat je veel beter weet welke oefeningen goed en welke minder voor me zijn. Kg's blijven wel aardig gelijk.:)
 
Geest is veel te jong voor het lichaam, gevolg: langdurige blessure's.
langzaam begin ik iets meer verstand te krijgen en doe een stapje terug, nu nog de acceptatie...dat is nog net iets teveel gevraagd :(
 
ik denk kdaar ook soms wel eens aan, omdat ik pas als veertiger begonnen ben. ik hoop te kunnen opbouwen tot mijn 50, en dan zo goed mogelijk te onderhouden, mssn omdat ik nu pas die kracht opbouw, dat het mij zal lukken vooruit te gaan tot rond mijn 50
 
Geest is veel te jong voor het lichaam, gevolg: langdurige blessure's.
langzaam begin ik iets meer verstand te krijgen en doe een stapje terug, nu nog de acceptatie...dat is nog net iets teveel gevraagd :(

daar heb je wel gelijk in, elke ochtend na de trainingsdag ben ik blij als mijn schouder, rug, pols etc. nog blessurevrij is:)
 
je laat je ego stilaan thuis en brengt je verstand wat meer mee...
 
ik denk kdaar ook soms wel eens aan, omdat ik pas als veertiger begonnen ben. ik hoop te kunnen opbouwen tot mijn 50, en dan zo goed mogelijk te onderhouden, mssn omdat ik nu pas die kracht opbouw, dat het mij zal lukken vooruit te gaan tot rond mijn 50

Ik ben ook op mijn 40ste pas met kt begonnen. Ondanks de blessures hoop ik toch nog wel wat te kunnen bouwen als het weer beter gaat :)

daar heb je wel gelijk in, elke ochtend na de trainingsdag ben ik blij als mijn schouder, rug, pols etc. nog blessurevrij is:)

Haal ik gewoon bij jou een portie verstand skinnie ;)
 
Leuk topic :thumbs:. Vraag me af of het ook voor vrouwen heel anders word, onze hormonen zijn al in de minderheid van testosteron en hoe mater we ouder worden hoe anders het hormoonhuishouding ook word.

Over heeel wat jaar zal ik mijn bijdrage wel geven ;)
 
Leuk topic :thumbs:. Vraag me af of het ook voor vrouwen heel anders word, onze hormonen zijn al in de minderheid van testosteron en hoe mater we ouder worden hoe anders het hormoonhuishouding ook word.

Over heeel wat jaar zal ik mijn bijdrage wel geven ;)

Hoeveel serieuze trainingsjaren heb jij er op zitten, al ook weer wat toch? Is er in die jaren al wat veranderd?
 
Hoeveel serieuze trainingsjaren heb jij er op zitten, al ook weer wat toch? Is er in die jaren al wat veranderd?

Serieus..nou nog geen jaar bij elkaar ;).
Ik ben pas serieus begonnen met KT trainingen rond half mei dit jaar. Daarvoor wel veel ingelezen en wel even een periode op een fullbody schema gezeten, maar meer bezig geweest met pump icm pilates dan KT,cardio,pilates..

Je vraag kan ik over een aantal jaren beter beantwoorden ;).
 
Ik ben nu 25 en train nu al minder intensief dan toen ik jonger was:o Herstelvermogen is nu al verminderd.
Edit:
Oeps, ik blaas een oude topic zomaar leven in.
 
Ben nu 45. Natuurlijk wordt het trainen anders als je ouder wordt. Het belangrijkste vind ik zelf dat mijn herstel langer duurt als ik bijv. mijn benen heb getrained.
Hierdoor train ik nu 4x per week split. Ik probeer de wat kleinere spieren afwisselend per week 2x te trainen en de grote spieren zowieso 1x per week.

Langer herstel betekend ook meer rust. Dat is gewoon lastig als je veel afspraken hebt naast de krachtraining. Maar wat moet dat moet.

Metabolisme, ook zoiets. Je merkt het gewoon en moet nog meer op je eten letten.

Maar het leuke is dat het ouder worden met krachttraining wel een kick geeft. Trainen met die jonkies wordt steeds leuker.
 
langere hersteltijden is idd het belangrijkste wat veranderd naarmate je ouder wordt. Staat tegenover dat naarmate je langer traint je je lichaam meer gaat kennnen en je (als het goed is) leert welke oefeningen het best werken.

Je traint dus minder, maar wel effectiever.

Ook zullen de meesten die langer trainen (staat dus los van de leeftijd opzich) de nodige trainingspijntjes gaan ondervinden door jarenlang gebruik (Misbruik ? ? :D ) wat ook een belangrijke rol in de keuze van oefeningen speelt.

Ik ken bv genoeg mensen die niet meer bankdukken, squaten, chinnen, enz enz doen omdat hub knieen, ellebogen, schouders, enz enz het niet meer toelaten
 
Zou het net zo zijn als met de hersenen. Oudere mensen kunnen gedeeltelijk minder goed informatie opnemen maar dit compenseren ze doordat hun hersenen informatie effectiever kan verwerken door onder andere neurale verbindingen.
Wellicht is dit ook zo met trainen op oudere leeftijd?
 
Ik ben nu 25 en train nu al minder intensief dan toen ik jonger was:o Herstelvermogen is nu al verminderd.
Edit:
Oeps, ik blaas een oude topic zomaar leven in.

Maak je een grap? 25 en al minder intensief als "toen je jonger was"? Sorry hoor..
 
haha dat ben je zeker!:P

---------- Toegevoegd om 01:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:49 ----------

25 is nog jong!:P of is dat al bejaard volgens jouw?
 
Back
Naar boven