XXL Nutrition

Verbeterpunten

  • Topic starter Koopa
  • Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 640
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Koopa

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
83kg
Vetpercentage
21%
Ben sinds 4 maanden serieus bezig met afvallen/trainen. Ik ben 1.70m en woog 90 kilo, momenteel weeg ik 83 kilo. Echter blijf ik de laatste maand/ anderhalve maand erg onstabiel in mijn gewicht. De ene keer weeg ik 80 maar een week later weeg ik bijvoorbeeld weer 84. Volgens mij klopt dit niet helemaal. Gemiddeld gezien blijf ik dus constant op die 83 kilo steken de laatste tijd en wil graag naar onder de 80 kilo. Ik heb even een voedselschema samengesteld wat ik gemiddeld eet.


  • 7.30 - Volkoren boterham met kipfilet en een plakje vetarme ontbijtkoek
  • 9.00 - Vifit drinkyoghurt
  • 12.30 - 4 volkoren boterhammen met kipfilet
  • 15.00 - Sultana en/of een stuk fruit (appel/banaan)
  • 18.00 - Wat de pot schaft (maar regelmatig roerbakgerechten kip/rundvlees, geen patat en zooi)
  • 20.00 - Half uur cardio + uur krachttraining
  • 22.00 - Megagrow shake
  • 22.30 - Whey delicious
  • 23.00/00.00 - slapen
Verder is het enige wat ik drink: water, sinasappelsap, appelsap en melk.

Een paar kanttekeningen zijn:

  • Ik train 4x per week gemiddeld
  • Om de twee weken drink ik bier in het weekend (5/6 biertjes)
  • Ik rook regelmatig in het weekend softdrugs
Ik weet zelf dat er verbeterpunten zijn (zoals het kappen met bier drinken) maar zou graag meer tips willen op het gebied van mijn voeding.
 
Ik zou voor een flinker ontbijt gaan, van je 9:00 en 15:00 maaltijd een serieuze maaltijd maken, fruit voor het ontbijt of rondom de training bewaren en misschien na je training ook nog iets eten behalve shakes. Gemiddeld 3 biertjes per week zou ik me minder zorgen om maken dan het regelmatig roken van softdrugs.
 
Wat zou voldoen aan een serieuze maaltijd? Voor de rest zal ik mijn voedselschema aanpassen. Wat betreft softdrugs, tja het is sowieso gezonder om daar me te kappen inderdaad. Echter heb ik geen last van vreetkicks dus ik eet me niet dik daardoor. Maar ik kan concluderen dat ik dus steviger moet eten aan het begin van de dag om zo sneller af te vallen?
 
Wat zou voldoen aan een serieuze maaltijd? Voor de rest zal ik mijn voedselschema aanpassen. Wat betreft softdrugs, tja het is sowieso gezonder om daar me te kappen inderdaad. Echter heb ik geen last van vreetkicks dus ik eet me niet dik daardoor. Maar ik kan concluderen dat ik dus steviger moet eten aan het begin van de dag om zo sneller af te vallen?

Sorry ik was niet op aan het letten, je wil afvallen. Dan zou ik de avondmaaltijd zo laten, dus na je training zo min mogelijk koolhydraten maar veel eiwitten en vetten. Je zou dus nog wat noten/olie kunnen toevoegen. Doe je trouwens wel je cardio NA je krachttraining? (ze staan andersom namelijk)

Wat betreft de softdrugs staat in verschillende topics dat het tostesteronverlagend is, ik hoef je niet te vertellen dat dat ongunstig is, same shit met bier maar je moet wel blijven genieten van je jeugd;)

Ja wat me opviel is dat je ontbijt niks voorstelt vergeleken met je 12:30 maaltijd. Kan ik me wat bij voorstellen, ik heb 's morgens nooit honger maar je zou dat beter kunnen verdelen. Na een lange nacht kan je de voedingsstoffen goed gebruiken.
 
Qua ontbijt bijvoorbeeld dit:

7.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer + appel
10.00 - (vifit drink) Dit kan denk ik beter?
12.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer

Daarnaast had ik nog een vraag, ik drink de laatste tijd regelmatig uit gemak een whey shake bij mijn ontbijt. Kan dit kwaad?

Dus een beter verdeelde ochtend moet ervoor zorgen dat ik beter afval aangezien ik dat nu niet tot bijna niet doe.
 
Qua ontbijt bijvoorbeeld dit:

7.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer + appel
10.00 - (vifit drink) Dit kan denk ik beter?
12.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer

Daarnaast had ik nog een vraag, ik drink de laatste tijd regelmatig uit gemak een whey shake bij mijn ontbijt. Kan dit kwaad?

Dus een beter verdeelde ochtend moet ervoor zorgen dat ik beter afval aangezien ik dat nu niet tot bijna niet doe.

Als je niet meer afvalt en wel genoeg cardio doet zou ik toch wat minder koolhydraten gaan eten. Vifit ken ik de voedingsstoffen niet van maar het lijkt me zo'n fancy drankje waar je weinig aan hebt. Ik zou 10 uur wel iets eten ja, 7:30 tot 12:30 is een flink gat. Whey shakes kunnen geen kwaad, in verhouding meer eiwitten is gunstig, maar doe je shakes dan wel met water in de cut. Een betere verdeling van je maaltijden zorgt er inderdaad voor dat je beter af kan vallen. Probeer koolhydraten te skippen!
 
Over je supplementengebruik: whey neem je best voorafgaand aan de training. Dan krijgen je spieren een eiwitpiek wanneer ze erom vragen. Een paar uur na de training nemen is eigenlijk te laat.

En ruil die whey die je voor het slapen inneemt dan in voor een caseïne, die geeft de hele nacht eiwitten af en geeft geen piek zoals een whey.
 
Dus voordat ik ga trainen een whey shake en voordat ik ga slapen een caseïne. (een glas melk?)


  • 7.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer
  • 10.00 - ???? Suggesties
  • 12.30 - 2 Boterhammen kipfilet en sla/tomaat/komkommer
  • 15.00 - ???? Suggesties
  • 18.00 - Wat de pot schaft (maar regelmatig roerbakgerechten kip/rundvlees, geen patat en zooi)
  • 20.00 - Whey Delicious shake
  • 20.30 - Krachttraining + 30 min cardio (+/-)
  • 22.00 - Megagrow shake
  • 22.30 - ???? Suggesties
  • 23.00/00.00 - slapen
Verder heb ik magere kwark in mijn voedselschema verwerkt, wanneer raden jullie aan kwark te nemen? Om een uurtje of 10 in de ochtend of na het trainen?
 
ja zeker suggesties.
ik kan het hele schema niet begrijpen.
afvallen is een combi van je voeding en je bewegingspatroon.
de eiwitten zijn dan in deze fase van heel groot belang en niet de koolhydraten

in je dieet staan overdag veel te weinig eiwitten en 's avonds ALLEEN eiwit
de combi moet er zijn.
 
Ik heb je PM gelezen, ik zal je even een mailtje sturen. Erg bedankt voor de hulp! :D
 
Back
Naar boven