XXL Nutrition

Verbod op fokken pitbulls en staffords?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, als je mag kiezen tussen een beet van een vechthond of poedel dan zou ik het wel weten. Weet niet of het van belang is daarvoor een "bron" van te vinden.

Wat moet dan de reden zijn dat er überhaupt een discussie is voor het al dan niet fokken van deze rassen? Puur om de eigenaren maar te pesten? Zien de honden er alleen gevaarlijk uit en is er verder geen verschil tussen een vechthond of poedel?

Tja dat laatste snap ik ook niet, imo kunnen deze honden gewoon gefokt worden.

Tja dat laatste snap ik ook niet, imo kunnen deze honden gewoon gefokt worden.

Je ziet het verschil niet tussen een poedel of vechthond?
Ik vind het gewoon logisch en wel zo verstandig dat er iets aan gedaan mag worden. Een fokverbod gaat wat ver, maar muilkorven op straat is imo een goede maatregel mochten deze honden toch vaak problemen geven.

Ken verder de cijfers niet, maar weet wel dat ik mijn hond niet snel laat spelen met een ander sterk ras. Ook met kinderen ben ik voorzichtig en zal mijn hond nooit zo maar los uitlaten ook al vertrouw ik hem volledig, ik hoef de ander niet te vertrouwen en mensen kunnen niet ruiken dat mijn hond niks doet. Zo kan het ook nooit mis gaan.

Je ziet het verschil niet tussen een poedel of vechthond?
Ik vind het gewoon logisch en wel zo verstandig dat er iets aan gedaan mag worden. Een fokverbod gaat wat ver, maar muilkorven op straat is imo een goede maatregel mochten deze honden toch vaak problemen geven.

Ken verder de cijfers niet, maar weet wel dat ik mijn hond niet snel laat spelen met een ander sterk ras. Ook met kinderen ben ik voorzichtig en zal mijn hond nooit zo maar los uitlaten ook al vertrouw ik hem volledig, ik hoef de ander niet te vertrouwen en mensen kunnen niet ruiken dat mijn hond niks doet. Zo kan het ook nooit mis gaan.

Het is gewoon niet logisch om 1 ras te benadelen.

Het is juist extreem logisch om dat te doen als je de tien miljard argumenten die ondertussen al zijn gegeven leest.

Niet logisch zou zijn om het niet te doen 'want das sielig voor die hondjes' oid.

Je trekt wel ergens de grens neem ik aan, of vind je ook dat elke nederlander een silverback gorilla als huisdier moet mogen hebben en moet mogen uitlaten. Er lopen veel te veel mongols rond op deze aarde die ik niet met pitbulls of vergelijkbare honden vertrouw.

---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Pitbulls hebben gvd al het geld en vernken de economie en hun neuzen zijn lelijk?

• Topic Starter Topic Starter
Het is juist extreem logisch om dat te doen als je de tien miljard argumenten die ondertussen al zijn gegeven leest. Niet logisch zou zijn om het niet te doen 'want das sielig voor die hondjes' oid. Je trekt wel ergens de grens neem ik aan, of vind je ook dat elke nederlander een silverback gorilla als huisdier moet mogen hebben en moet mogen uitlaten. Er lopen veel te veel mongols rond op deze aarde die ik niet met pitbulls of vergelijkbare honden vertrouw. ---------- Toegevoegd om 22:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

Dus je bent ook voor een vuurwerkverbod eind van het jaar?

Heeft hier echt vrij weinig mee te maken, maar ik sta wel open voor suggesties wat dat betreft ja.

Dan heb je het toch al over meerdere rassen, want stafford wordt ook genoemd.
Soms lijkt het wel of je simpele info niet wil zien omdat anders je argumenten niet kloppen. Ze willen de rassen die gevaarlijk worden geacht verbieden, en daar de kruisingen van. Heel logisch, en het is dus niet 1 ras benadelen.

Uit cijfes blijkt dat de pitbull achtigen en staffords niet het meeste bijten en niet een groot verchil in bijtschade leveren dan andere honden.

Vanwaar dan de grens bij de pitbull achtigen en staffords en niet bij t soort dat hrt meeste bijtincidenten veroorzaakt?

• Topic Starter Topic Starter
Heeft hier echt vrij weinig mee te maken, maar ik sta wel open voor suggesties wat dat betreft ja.

Hier kan je toch best een vergelijking maken hoor. Hoeveel malloten die op een onverantwoorde wijze met vuurwerk omgaan. Moet je het om die reden net als bij vechthonden met een aantal onverantwoordelijk bezig zijnde bazen verbieden?

Uit cijfes blijkt dat de pitbull achtigen en staffords niet het meeste bijten en niet een groot verchil in bijtschade leveren dan andere honden.

Vanwaar dan de grens bij de pitbull achtigen en staffords en niet bij t soort dat hrt meeste bijtincidenten veroorzaakt?

Ik blijf herhalen...ik geef het op. Ik denk zo maar, want een poedel is lief.

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Hier kan je toch best een vergelijking maken hoor. Hoeveel malloten die op een onverantwoorde wijze met vuurwerk omgaan. Moet je het om die reden net als bij vechthonden met een aantal onverantwoordelijk bezig zijnde bazen verbieden?

Daarom zijn sommige soorten vuurwerk ook verboden...en is in de meeste gevallen de persoon die het afsteekt zelf de lul of de malloot die te dichtbij staat.

Ik blijf herhalen...ik geef het op. Ik denk zo maar, want een poedel is lief.

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:06 ----------

Daarom zijn sommige soorten vuurwerk ook verboden...en is in de meeste gevallen de persoon die het afsteekt zelf de lul of de malloot die te dichtbij staat.

Geen idee of je serieus bent, zo wel: dat is dus het hele punt, dat is niet waar.

Je hebt mijn directe vraag nog niet beantwoord dus het is niet echt een kwestie van blijven herhalen.

Vervang pitbull en stafford gerust door andere gevaarlijke honden daar gaat het mij toch niet om

Het punt is gewoon dat pitbulls en staffords in trek zijn bij tokkies die zich aangesproken voelen door het slechte/gevaarlijke imago die die beesten hebben. Zodoende wordt de van nature -in grotere mate ten opzichte van andere rassen- agressiviteit niet goed afgeleerd. Dan krijg je dus kutbeesten. Met alle gevolgen van dien. ALLE TOKKIES TERUG NAAR TOKKIESTAN!

Ik heb echt geen idee maar mocht het idee er ooit doorkomen dat mensen gevaarlijke huisdieren laten hebben en openbaar laten uitlaten debiel is en er een verbod van die soort komen kan er vast wel even een expert op het gebied van honden of wat literatuur geraadpleegd worden om te kijken welke honden dit nou precies zijn

ik voel me weinig gemotiveerd om nu in de diepste krochten van het internet te gaan zoeken zodat ik terug kan komen en kan zeggen dat het antwoord de canus maximus mister10us level3us derde generatie is

Maar als ik het goed begrijp ben jij dus aan het argumenteren voor specifiek de pitbulls en de staffords verder niet om inhoudelijke reden maar puur omdat je het niet vind kunnen dat er onderscheid wordt gemaakt tussen honden waar wezenlijke verschillen tussen bestaan

zoja dat is redelijk debiel

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die 'cijfers' waaruit blijkt dat pitbullbeten vergelijkbaar zijn qua schadelijkheid met die van poedels, chihuahuas en vlinderhondjes

Ik heb echt geen idee maar mocht het idee er ooit doorkomen dat mensen gevaarlijke huisdieren laten hebben en openbaar laten uitlaten debiel is en er een verbod van die soort komen kan er vast wel even een expert op het gebied van honden of wat literatuur geraadpleegd worden om te kijken welke honden dit nou precies zijn

ik voel me weinig gemotiveerd om nu in de diepste krochten van het internet te gaan zoeken zodat ik terug kan komen en kan zeggen dat het antwoord de canus maximus mister10us level3us derde generatie is

Maar als ik het goed begrijp ben jij dus aan het argumenteren voor specifiek de pitbulls en de staffords verder niet om inhoudelijke reden maar puur omdat je het niet vind kunnen dat er onderscheid wordt gemaakt tussen honden waar wezenlijke verschillen tussen bestaan

zoja dat is redelijk debiel

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:29 ----------

Ik ben trouwens wel benieuwd naar die 'cijfers' waaruit blijkt dat pitbullbeten vergelijkbaar zijn qua schadelijkheid met die van poedels, chihuahuas en vlinderhondjes

Ergens staan links naar die onderzoeken, geen zin om te gaan speuren :roflol: Jij ook niet en dat is prima.

Onderscheid, prima. Niet elk ras is hetzelfde, anders zou iedereen eenzelfde honden ras kunnen nemen.

Het gaat mij er meer om dat een hond niet vals geboren is.
Je kunt dus niet zeggen: pitbull = gevaarlijk dus mag niet gefokt worden. pietje = gevaarlijk dus mag niet gefokt worden etc etc tot je dus de ''gevaarlijke'' rassen bij elkaar hebt.

Echter vraag ik me dus af waarop het ''gevaarlijk'' wordt gebaseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven