- Waardering
- 5.132
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kaakslot discussie: is er iemand die kan laten zien waar het slot dan zou moeten zitten in de schedel?
Zo niet, waar gaat het dan nog over?
Wat is vals volgens jou? En dan graag iets verder dan alleen een hond die gebeten heeft
In de 15 jaar dat deze regeling er was, is er geen afname geweest van bijtincidenten.
Wat zegt zo'n rijbewijs als er jaarlijks honderden doden vallen in het verkeer ten gevolge van mensen die niet met een auto op de juiste manier omgaan? Nou jij weer ...
Daar vijftien jaar na de invoering van de RAD werd geconstateerd dat het aantal bijtincidenten niet was verminderd en het vaak niet 100% duidelijk was om wat voor een type hond het ging, werd deze regeling in juni 2008 afgeschaft.
Het aantal staffords is sinds de ingang van de RAD gestegen.
Dat betekend niet dat er niks mis hoeft te gaan. Je weet immers niet hoeveel slachtoffers er zouden zijn als iedereen vanaf 16 jaar in een auto mag stappen zonder te hoeven leren rijden. Een chirurg kan ook fouten maken zelfs de meest stomme, zegt zijn hele studie dan opeens ook ineens niks meer en kan net zo goed iedereen gaan opereren?

Ondanks de opvallende betrokkenheid van pitbull terriërs bij bijtincidenten lijkt toch slechts een beperkt deel van deze honden zich hieraan schuldig te maken. Er zijn geen aanwijzingen dat de verwondingen die worden toegebracht door deze honden ernstiger zijn dan letsels die worden veroorzaakt door andere rassen.
^ http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitbull_(hond) ^ http://web.archive.org/web/20071121...s.com/regelingagressievedieren/conclusies.htm In deze link staat ergens dat er inderdaad een daling is geweest (dit is echter niet genoeg geweest voor de RAD om door te zetten). Conclusie die ik hieruit trek is dat de bijtincidenten niet zijn afgenomen door het RAD (niet door dat er minder 'agressieve' honden zijn), aangezien het aantal staffords juist gestegen is.
Kaken op slot bij een pitt/stafford is onzin. Ik heb een amerikaanse stafford en ik heb voor dat ras gekozen omdat het de perfecte gezinshond is, beter als een golden retriever of herder of van die kleine kuttelikkers.
Raar. Ik heb wel eens andere statistieken gelezen waarin juist naar voren kwam dat het aantal bijtincidenten in die periode juist sterk was afgenomen. Derhalve werd die regeling ingetrokken. Na ja...
Alleen op wikipedia staat dat het RAD daardoor toch is afgeschaft (het toenemende aantal bulls en het afnemende aantal bijtincidenten, wat waarschijnlijk te wijten is aan oplettendheid bij alle bazen van alle rassen, niet alleen van bulls).http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb/nl/4503/onderzoek-hondenbeten.html
Honden die het meeste hebben gebeten naar onderzoek. Terrier/bulls staan niet op 1.
Het fokken van Weimarse staande hond dan maar verbieden?
(politierapport verder op die site)
Hoe wil jij dan omgaan met een hond die bijvoorbeeld het rode cocker syndroom heeft?En dan? Ga je mij iets bijleren over hondengedrag?
Een sterk ras met een verleden, zonder opvoeding en een baas wie het alleen maar stimuleert een waakse hond te hebben kan je bestempelen als gevaarlijk, onopgevoed of zoals de meeste mensen dit verwoorden met vals. B
Dat soms een hond bijt omdat hij verkeerd wordt behandelt kan je niet iedereen kwalijk nemen die over de vloer komt en zelf geen hond heeft, en kinderen bijv. al helemaal niet. Niet iedereen weet hoe je met honden om moet gaan en daar schuilt nu net het gevaar in.
Die hele lijst zegt weinig. Je kan beter stellen dat de eigenaren van deze honden de opvoeding niet onder controle hebben. Vandaar dat de jack russel zo hoog scoort. Ze denken, aanschaffen en verder niks meer aan doen. Geef alle laag scorende honden het baasje van de hoog scorende en de rollen zullen worden omgedraaid.
Het ene ras zal misschien wat gevoeliger zijn voor slechte opvoeding dan de ander. Echte familiehonden met kinderen worden ook vaker beter opgevoed.
Raar. Ik heb wel eens andere statistieken gelezen waarin juist naar voren kwam dat het aantal bijtincidenten in die periode juist sterk was afgenomen. Derhalve werd die regeling ingetrokken. Na ja...
---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------
Beter geven ze jou een penisslot hahaha
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hoe wil jij dan omgaan met een hond die bijvoorbeeld het rode cocker syndroom heeft?

Klopt, maar dit is de werkelijkheid. Er zijn minder bijtincidenten van de pitbulletjes en de staffords, dan dus van de weimarse staande.
Toch willen mensen het fokken van het hondenras dat niet het vaakste bijt, verbieden?
Waarom?
Rage Syndrome dan

Klopt, maar dit is de werkelijkheid. Er zijn minder bijtincidenten van de pitbulletjes en de staffords, dan dus van de weimarse staande.
Toch willen mensen het fokken van het hondenras dat niet het vaakste bijt, verbieden?
Waarom?
Hoe wil jij dan omgaan met een hond die bijvoorbeeld het rode cocker syndroom heeft?
Omdat wanneer je een top 10 met ernstige verwondingen door bijtincidenten zou maken, deze honden bovenaan zullen staan. Lijkt me toch wel een beetje logisch.
---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------
Graag eerst een reactie op mijn reactie van net, en hoeveel punten je mij geeft voor dit antwoord. pas dan gaan we door naar de volgende vraag. Heb geen zin in een quiz. Of heeft een valse hond niks met opvoeding te maken volgens jou?
Niet in alle gevallen nee. Ik dacht dat je dat wel kon opmaken uit mijn vraag over het syndroomOmdat wanneer je een top 10 met ernstige verwondingen door bijtincidenten zou maken, deze honden bovenaan zullen staan. Lijkt me toch wel een beetje logisch.
---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------
Graag eerst een reactie op mijn reactie van net, en hoeveel punten je mij geeft voor dit antwoord. pas dan gaan we door naar de volgende vraag. Heb geen zin in een quiz. Of heeft een valse hond niks met opvoeding te maken volgens jóu?
Dat vind jij, alleen ergens in de bron staat ook dat pitbullachtigen niet per definitie meer SEH gevallen of doden veroorzaken dan andere hondenrassen.