XXL Nutrition

Verdonk en haar IND vrienden

SageFrancis

Ripped Bodybuilder
Waardering
2
Verdonk plaatst IND'ers over

Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft twee leidinggevenden van de Immigratie- en Naturalisatiedienst uit hun functie gezet. Zij zouden te weinig politiek gevoel hebben en krijgen een andere baan bij de IND.

De twee zouden haar niet tijdig hebben geïnformeerd over de gang van zaken rond een delegatie Syrische ambtenaren.

Deze ambtenaren van de Syrische immigratiedienst hebben uitgeprocedeerde asielzoekers in strijd met de regels naar hun vluchtverhalen gevraagd. Daardoor lopen deze mensen mogelijk gevaar bij terugkeer in Syrië.

Verkeerd ingelicht
In een vervolgdebat over de omstreden ondervragingen moest de minister toegeven dat ze de Tweede Kamer verkeerd heeft ingelicht. Zij zei echter dat ze naar eer en geweten heeft gehandeld, aangezien zijzelf niet goed was geïnformeerd.

Het is de tweede keer in korte tijd dat bekend wordt dat informatie van uitgeprocedeerde asielzoekers bij de autoriteiten in hun land van herkomst terechtkomt.

Nog maar vier maanden geleden ging Verdonk diep door het stof omdat haar ambtenaren op de terugkeerpapieren van Congolezen hadden vermeld dat het om uitgeprocedeerde asielzoekers ging.

Motie van afkeuring
De oppositiepartijen overwegen een motie van afkeuring tegen de minister in te dienen. Zij vinden dat zij met het uit hun functie zetten van de twee IND'ers haar verantwoordelijkheid heeft afgeschoven. De motie lijkt vooralsnog weinig kans te maken. De regereringspartijen CDA, VVD en D66 steunen Verdonk.

Verdonk wil 181 Syrische uitgeprocedeerden gedwongen uitzetten, omdat zij niet vrijwillig uit Nederland vertrekken. Om dit mogelijk te maken nodigde de IND de Syrische delegatie uit.

De ambtenaren moesten de identiteit van de voormalige asielzoekers vaststellen, maar vroegen soms meer informatie dan nodig was. Ook lieten zij geen IND-medewerkers toe bij een aantal gesprekken.

bron:http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/3/28/280306_verdonk.html

Ik vind dit zeer zeker een topic waard, wie van de mensen die pro verdonk waren staan op dit moment nog achter haar? We gaan het niet hebben over allochtonen oprotten of allochtonen blijven, maar natuurlijk over of zij haar werk naar behoren doet.

Deze situaties waarin de asielzoekers zich bevinden kunnen levensbedreigend zijn, eerst de asielzoekers uit congo, daar had Verdonk over gelogen en achteraf haar excuses aangeboden(dus ze geeft toe dat ze fout zat). En nu gebeurt het zelfde weer alleen dan met asielzoekers uit Syrie. Syrie hoort bij de top 5 van wat bush noemt: schurkenstaten. Syrie schendt mensenrechten bij het leven!

Kom maar op, en maak er een mooie discussie van. Wie o wie is nog steeds het schoothondje van Verdonk?

ik vind dat als de IND werkelijk telaat/verkeerd heeft gehandeld dat de verantwoordelijken bij de IND eruit gekieperd moeten worden.

we zullen er echter niet achter komen of het wel of niet zo is.

Persoonlijk vind ik haar drang om schoonschip te maken ok, ik kan niet zeggen dat ik een verdonk fan ben, maar haar instelling bevalt me wel, lekker kort door de bocht en direct handelen, geen gezever over ditjes en datjes. uitgeprocedeert = opzouten.

indd verdonk is kort door de bocht, wat mij ook wel bevalt!

Doet ze toch goed?
Nu verzwijgt ze niks, en straft de personen die het verkeerd hebben gedaan. Ze neemt dus juist wel verantwoording en ontslaat de juiste personen!

Klasse zet.
Topwijf!!

Als zij verkeerd word ingelicht dan moet ze inderdaad de incapabele IND-ers een andere functie geven. Eindelijk worden ambtenaren ook bestraft als ze grove fouten maken.

SageFrancis zei:
Nog maar vier maanden geleden ging Verdonk diep door het stof omdat haar ambtenaren op de terugkeerpapieren van Congolezen hadden vermeld dat het om uitgeprocedeerde asielzoekers ging.
Heeft zij dat gedaan? Nee, ambtenaren die een miskleun maakten.

De ambtenaren moesten de identiteit van de voormalige asielzoekers vaststellen, maar vroegen soms meer informatie dan nodig was. Ook lieten zij geen IND-medewerkers toe bij een aantal gesprekken.
Dus Verdonk moet bij elk gesprek dat de IND laat voeren aanwezig zijn? En zij zou ook vantevoren geweten moeten hebben dat die delegatie vragen zou gaan stellen die niet mochten? En dat die delegatie gesprekken voert en de IND laat zich buiten de deur houden, dat is ook op haar bevel geweest? Volgens mij heeft ze het al druk genoeg om ernaast ook nog eens een LOI cursus "toekomst voorspellen" te volgen.

Ik vind dit zeer zeker een topic waard, wie van de mensen die pro verdonk waren staan op dit moment nog achter haar?
Ik.

We gaan het niet hebben over allochtonen oprotten of allochtonen blijven, maar natuurlijk over of zij haar werk naar behoren doet.
Dat doet ze.

Deze situaties waarin de asielzoekers zich bevinden kunnen levensbedreigend zijn, eerst de asielzoekers uit congo, daar had Verdonk over gelogen en achteraf haar excuses aangeboden(dus ze geeft toe dat ze fout zat).
Excuses aanbieden moest ze doen omdat ze aansprakelijk is voor de akties van haar ambtenaren. Dat betekent echter bij lange na niet dat ze ook verantwoordelijk is voor het falen.

Kom maar op, en maak er een mooie discussie van. Wie o wie is nog steeds het schoothondje van Verdonk?
Beetje erg slappe poging, dit topic. Zo wanhopig dat ik begin te vermoeden dat jij ook weleens op haar lijst zou kunnen staan.

pat21 zei:
Als zij verkeerd word ingelicht dan moet ze inderdaad de incapabele IND-ers een andere functie geven. Eindelijk worden ambtenaren ook bestraft als ze grove fouten maken.

ja maar de vraag blijft of ze wel echt verkeerd geinformeerd is, ik vind namelijk wel dat je kritisch ernaar moet blijven kijken. zoekt ze niet een zondebok voor haar eigen fouten.

Persoonlijk krijgt ze het voordeel van de twijfel, echter als politicus moet je daar niet naar kijken en proberen objectief en kritisch de zaak te behandelen.
dj_phreak zei:
Dus Verdonk moet bij elk gesprek dat de IND laat voeren aanwezig zijn? En zij zou ook vantevoren geweten moeten hebben dat die delegatie vragen zou gaan stellen die niet mochten? En dat die delegatie gesprekken voert en de IND laat zich buiten de deur houden, dat is ook op haar bevel geweest? Volgens mij heeft ze het al druk genoeg om ernaast ook nog eens een LOI cursus "toekomst voorspellen" te volgen.

Nee, er moet strakker gecontroleerd worden op die gesprekken. Geen IND-er aanwezig bij gesprekken.. dan geen gesprek, noordwestoesbekistanse delegatie of niet.

wederom moet je hier dus weer kort door de bocht handelen.. geen IND-er geen gesprek. punt uit!
uiteraard hoeft verdonk hier niet bij aanwezig te wzijn, dat is haar taak niet, haar taak is ervoor zorgen dat deze instanties goed hun werk doen.
Incapabele medewerkers doen niet goed hun werk, dus weg wezen.

Sommige mensen klagen dat we hier te veel regels hebben, in sommige gevallen is dat ook zo, echter in dit scenario moeten gewoon alle regeltjes nageleefd worden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@ dj_phreak:
Als Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie kan je niet zomaar 2 IND'ers ontslaan en zelf weglopen zonder enige blaam. Hoe verklaar je die misverstanden met Donner dan? Hij ging ook een paar keer achterelkaar de fout in, dezelfde fouten werden gemaakt.

Het probleem is dat Rita beter had moeten opletten na het congo gebeuren. Een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen. Rita dus wel. Time to go.

Daarnaast is het wat Sinlath zegt (dat is haar taak niet, haar taak is ervoor zorgen dat deze instanties goed hun werk doen.
Incapabele medewerkers doen niet goed hun werk, dus weg wezen.) 100% waar.

De taken die Verdonk heeft zijn geen simpele taakjes waarbij je als het bijna goed is al ok kan zeggen, nee! het moet perfect zijn. Het valt mij op dat er met mensen levens wordt omgegaan alsof het snoep is ofzo. Het heeft totaal geen waarde. Als je logisch nadenkt dan weet je toch al dat iig Syrische asielzoekers gezeik krijgen als ze terug gestuurd worden, waarom hebben ze anders hier asiel aangevraagd? Omdat ze op vakantie wilden en dachten "hmm leuk land, laat ik maar blijven"?
Ik denk dat Verdonk hier meer van afwist maar het nu op de een of andere manier van zich probeert af te schuiven zodat het minder haar fout lijkt.

Dit is wat ik nog tegenkwam:
De linkse oppositie twijfelt aan de antwoorden van Verdonk over de informatie van de twee ambtenaren. Volgens GroenLinks-Kamerlid Marijke Vos wist Verdonk wel degelijk eerder dat de twee Syrische ambtenaren naar meer informatie hebben gevraagd dan de identiteit van de Syriërs.
bron:[Link niet meer beschikbaar]

Dat vraag ik mij dus ook af, hoe kan zij dat NIET geweten hebben. Lijkt me een beetje stug.

Dit topic is een slappe poging, waarom post je dan?
Als het een "allochtonen oprotten" topic was, dan was jij zeker de eerste die postte. Als je niet wil mee discussieren ga dan maar in een ander topic zitten.
Karma voor jou. It's all love!
Verbadonkadonk is idd aansprakelijk voor het falen van haar ambtenaren, dus ze is ook hier schuldig.

SageFrancisHet probleem is dat Rita beter had moeten opletten na het congo gebeuren. Een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen. Rita dus wel. Time to go.[/quote zei:
En alweer: hoe zo ze dit vantevoren geweten moeten hebben? Als je me daar een ook maar vagelijk steekhoudend argument voor kan geven krijg je karma. En hou ik op met lachen.

De taken die Verdonk heeft zijn geen simpele taakjes waarbij je als het bijna goed is al ok kan zeggen, nee! het moet perfect zijn.
Dus je verwacht perfectie van al haar ambtenaren en van haar? Get real. Maar er zijn fouten gemaakt, en degenen die ze gemaakt hebben zijn ontslagen. Wat is het probleem?

Ik denk dat Verdonk hier meer van afwist maar het nu op de een of andere manier van zich probeert af te schuiven zodat het minder haar fout lijkt.
Als het om Verdonk gaat ben je opeens ook paranormaal begaafd! Wow.

Dit topic is een slappe poging, waarom post je dan?
Om jou te onderwijzen.

Als het een "allochtonen oprotten" topic was, dan was jij zeker de eerste die postte. Als je niet wil mee discussieren ga dan maar in een ander topic zitten.
Ik ben groot genoeg om meerdere topics te vullen.

Karma voor jou. It's all love!
Knuffelneger! ;)

Verbadonkadonk is idd aansprakelijk voor het falen van haar ambtenaren, dus ze is ook hier schuldig.
Nogmaals: verantwoordelijkheid dragen is NIET hetzelfde als schuldig zijn. Voorbeeld: als de koningin een domme uitspraak doet is zij daaraan schuldig, maar is JPB verantwoordelijk.

dj_phreak zei:
En alweer: hoe zo ze dit vantevoren geweten moeten hebben? Als je me daar een ook maar vagelijk steekhoudend argument voor kan geven krijg je karma. En hou ik op met lachen.

Nou hier kan ik 1 steekhoudend argument voor aandragen (nee dj_phreak ik schaar me niet achter sage. ;) ik meng me in de discussie)

Als eindverantwoordelijke heb je een haal en breng plicht als het gaat om informatie.
Binnen onze politieke cultuur is het ondoenlijk voor verdonk om elke instantie af te mailen en te vragen wat de status is van allerlij zaken. In dat kader zijn er dus andere mensen aangesteld. de structuur moet zo ingeregeld zijn dat iederen eindverantwoordelijke van een instantie zijn of haar haal en breng plicht heeft.

Utopisch zou het dus moeten zijn dat :

IND medewerker <-> IND eindverantwoordelijke <-> verdonk

Het is dus zaak dat zowel de medewerker als de IND eindverantwoordelijke hun informatie haal en brengplicht goed doen, alleen dan vindt er een goede communicatie stroom plaats en kan de minister dus in theorie nooit verkeerd geinformeerd worden. let wel theorie.

Dus je verwacht perfectie van al haar ambtenaren en van haar? Get real. Maar er zijn fouten gemaakt, en degenen die ze gemaakt hebben zijn ontslagen. Wat is het probleem?

dj_phreak zei:
Nogmaals: verantwoordelijkheid dragen is NIET hetzelfde als schuldig zijn. Voorbeeld: als de koningin een domme uitspraak doet is zij daaraan schuldig, maar is JPB verantwoordelijk.

die vergelijking gaat een beetje scheef.

op het moment dat jij eindverantwoordelijk bent, kan je aangesproken worden op het falen van anderen. Jij als eindverantwoordelijk blijft hoofdelijk aansprakelijk, jij bent verantwoordelijk voor de uitspraken van het IND, jij krijgt zowel de lusten en de lasten die voortvloeien uit die aansprakelijkheid.
Als reactie op die beschuldiging van foutief informeren heeft verdonk actie ondernomen, feitelijk staat de ontslag actie LOS van de beschuldiging.
Wie uiteindelijk verdonk verkeerd heeft geinformeerd doet er niet toe. verdonk heeft de kamer verkeerd geinformeerd als eindverantwoordelijke.
echter vind ik wel dat zij niet zo hard aan gepakt mag worden als werkelijk blijkt dat zij verkeerd is geinformeerd, ergens onwetend schuld aan hebben telt minder zwaar.

O links twijfelt aan verdonk.

Oke je hebt me overtuigd Sage ;)

RichardV zei:
O links twijfelt aan verdonk.

Oke je hebt me overtuigd Sage ;)
Shit dat ging wel erg snel :D

@Dj_phreak:
Hoe kan verdonk dat niet geweten hebben dan? Als je zo'n fout als bij congo meemaakt dan weet je toch dat je even je zaakjes na moet gaan dat het niet weer gebeurt? Ze kan dan wel leuk 2 IND'ers ontslaan maar daarmee is de zaak niet opgelost. Als minister kan je je zulke fouten niet permiteren.

Bijv. Als registeraccountant ben jij de eindverantwoordelijke en kijk jij het werk van je team na. JOUW handtekening komt er onder, dus JIJ bent de lul als het fout gaat. JOUW handtekening verklaart immers dat die jaarrekening goed gekeurd is. Komt er fraude aan het licht, dan ben JIJ de lul. Same shit voor verdonk.

Zij is niet alleen een spokesperson, zij is er niet alleen om de praat te doen. Zij is er om die regels te handhaven en controle te houden. Dat wil ik daarmee zeggen.

Wat links trouwens vind boeit mij niet echt, het gaat mij meer om de gedachte er achter. Zelfs als rechts zou gaan twijfelen, dan zou ik het ook met rechts eens zijn ;)

Ik heb geen onderwijs nodig, ik heb mijn eigen leer iig bedankt :D ;)

Dat van koningin en balkende gaat hier niet op vind ik.

SageFrancis zei:
Shit dat ging wel erg snel :D

@Dj_phreak:
Hoe kan verdonk dat niet geweten hebben dan? Als je zo'n fout als bij congo meemaakt dan weet je toch dat je even je zaakjes na moet gaan dat het niet weer gebeurt? Ze kan dan wel leuk 2 IND'ers ontslaan maar daarmee is de zaak niet opgelost. Als minister kan je je zulke fouten niet permiteren.

Bijv. Als registeraccountant ben jij de eindverantwoordelijke en kijk jij het werk van je team na. JOUW handtekening komt er onder, dus JIJ bent de lul als het fout gaat. JOUW handtekening verklaart immers dat die jaarrekening goed gekeurd is. Komt er fraude aan het licht, dan ben JIJ de lul. Same shit voor verdonk.

Zij is niet alleen een spokesperson, zij is er niet alleen om de praat te doen. Zij is er om die regels te handhaven en controle te houden. Dat wil ik daarmee zeggen.

Wat links trouwens vind boeit mij niet echt, het gaat mij meer om de gedachte er achter. Zelfs als rechts zou gaan twijfelen, dan zou ik het ook met rechts eens zijn ;)

Ik heb geen onderwijs nodig, ik heb mijn eigen leer iig bedankt :D ;)

Dat van koningin en balkende gaat hier niet op vind ik.

Als zij verkeerd/gebrekkig wordt voorgelicht, kan zij daar weinig aan doen natuurlijk. Je gaat ervan uit dat mensen je vertellen hoe het zit.

Als jij als accountant een jaarrekening maakt met daarin een fout, welke niet direct zichtbaar is, ligt dit toch niet aan de registeraccountant. Hij kan moeilijk zelf ook nog een keer de hele jaarrekening gaan bekijken. Hij bekijkt de totalen en neemt zijn conclusie.

Als je 500 man in dienst hebt kun je niet alles 100% controleren. Is onmogelijk.
Dus ben het zeker niet met je eens!

Laat die vrouw eens met rust man. Zij is één van de enige ministers die goed werk levert en die zich houdt aan haar woord.

@SageFrancis: je bent net een klein kind man. Ook dat je zegt dat Verdonck gelogen had over die Congo asielzoekers. Man, heb jij nog echt geen idee hoe dat in de grote mensenwereld gaat? Dat zij tientallen ambtenaren voor zich heeft werken die ook een hele hoop werk voor haar doen, omdat het anders onmogelijk is om als minister te functioneren? Dat diezelfde ambtenaren haar niet de volledige en juiste informatie hadden gegeven?

Ik zou jou wel eens willen zien werken daar. Kijken of jij alles zelf deed en niks delegeerde aan andere ambtenaren en dan ook nog geen fouten maken!

Ih ih ih :D Informeert goed voor u gaat schelden!

Toch leuk hoe mensen altijd bij het eerste het beste Verdonk-persbericht weer in de hoogste boom klimmen als een klein kind en maar janken. 'Verdonk k*twijf' roepen en nauwelijks weten wat er écht speelt. Veel mensen zijn selectief dóóf voor de waarheid achter verhalen want die komt ze niet goed uit. Sorry maar hier staat het verhaal achter de 2 'arme arme Syriers':

De twee allerbeste Syrische vrinden waren uitgeprocedeerde asielzoekers die met hand en tand weigerden om het land uit te gaan. Bekende procedure is dan dat bij totale weigering en tegenwerking er een gesprek komt met functionarissen van het land van herkomst om te kijken of er hier sprake is van personen die in hun thuisland ook wat hebben uitgespookt.
Dat dit in dit geval iemand was die NU bij de immigratiedienst werkte maar VROEGER ooit bij de geheime dienst heeft gezeten, so be it. Maar het wordt leuker:

Prachtig en héél treffend werd het toen de advocaat van de 2 Syriers in beeld kwam en zei: 'Ja enne euh, toen mijn 2 clienten dus 1 van die geheim agenten herkende toen was ie dus zo van z'n stuk dat ie niet meer wist wat ie mocht zeggen en wat niet'.

Horen we dat goed???

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :D:D:D

Mevrouw was dus druk doende om van elke maas in de wet gebruik te maken en die Syriers te laten blijven maar doordat haar client uit z'n concentratie werd gehaald liep ie zich vervolgens te verlullen en kon ie alsnog gaan.

Heerlijk dat soort openbaringen van advocaten. :thumbs:

RubenSossa zei:
Laat die vrouw eens met rust man. Zij is één van de enige ministers die goed werk levert en die zich houdt aan haar woord.

@SageFrancis: je bent net een klein kind man. Ook dat je zegt dat Verdonck gelogen had over die Congo asielzoekers. Man, heb jij nog echt geen idee hoe dat in de grote mensenwereld gaat? Dat zij tientallen ambtenaren voor zich heeft werken die ook een hele hoop werk voor haar doen, omdat het anders onmogelijk is om als minister te functioneren? Dat diezelfde ambtenaren haar niet de volledige en juiste informatie hadden gegeven?

Ik zou jou wel eens willen zien werken daar. Kijken of jij alles zelf deed en niks delegeerde aan andere ambtenaren en dan ook nog geen fouten maken!

@rubenSossa
Onzin, wat is er zo goed aan dan? Als het iets kleins was zou het ten eerste niet in de media komen.
In de grote mensen wereld maak je geen fouten. Een kind maakt fouten.
Haar ambtenaren? Ok, dat kan, maar als er na congo fouten gemaakt zijn.. wat snap je dan niet als ik zeg dat je iig daarna je zaken eens wat beter na moet gaan?

Ik vind dat ze wat beter te werk moet gaan, ik heb meer dan lof voor haar dat ze de regels nastreeft maar als je weet dat er door jouw ambtenaren GROTE fouten zijn gemaakt, dan doe je er toch alles aan om dat te voorkomen? Je kan mij niet wijsmaken dat alles koek en ei is in de ogen van verdonck, en dat ze er opeeeenns achterkwam dat ze de verkeerde info heeft gekregen.
Ze heeft een stijve poot gehouden bij congo, en pas toen het uitlekte ging ze op haar knieen, dat zit mij dwars. Zij heeft haar eigen ambtenaren niet in de hand.
Verdonck had de verslagen die ze kreeg van haar ambtenaren eerder moeten delen met de kamer, dan was dit niet gebeurd. Als minister zijnda heb je niet de verantwoordelijkheid van een chef. Je hebt veel meer verantwoordelijkheden dan je denkt.

Zij doet haar werk = de wet. Klaar, simple as that. Zo zijn er zat ministers die de wet ook nastrefen.

Maar wat me opvalt is, zodra er wat gebitch wordt over verdonck is er gezeik.
Als het om bijv wouter bos gaat, dan wordt die met de grond gelijk gemaakt.
Waarom ben ik een klein kind? omdat ik dit aankaart? De grote mensenwereld zit iig anders inelkaar dan door te zeggen:"Mijn kinderen hebben schuld."

En waarom val je me aan? Ik probeer toch een discussie te ontketenen, iedereen heeft z'n eigenmening, hoef je niet zo dom te gaan praten dat ik net een klein kind ben. Dus als iemand van 50 er zo overdenkt is het ook een klein kind? Say hello to 50% van de nederlandse bevolking. Sjonge jonge, discussieer, of discussieer niet. Zonder me iets te noemen!

@DBC:
De vader van die syrier, die zat bij de oppositie en werd gezocht in Syrie. Hij is daar dus ook opgepakt. Genoeg reden om niet uit te procederen. Genoeg reden om niet terug te sturen.
Syrie is net een Irak. Alleen deze bestaat nog. In Syrie is het strafbaar om in het buitenland asiel aan te vragen.

Dat wat de media betreft, iedereen heeft zijn of haar info VIA de media. Niemand op dit forum kent haar persoonlijk. Het is maar net of je het voor haar opneemt of niet.

@RichardV:
Er is idd een kans dat er fraude wordt gepleegt maar een accountant kan voor 95% inschatten of dat zo is. Als hij merkt dat er iets niet klopt of dat er fouten gemaakt worden, dan wijst hij het bedrijf erop. Netzoals verdonck zou moeten doen bij de IND.
Het is niet zo dat die IND'ers zomaar op bezoek komen en zeggen, "ohja.. en mevr. verdonk, ehh.. we hebben een klein foutje gemaakt bij de verhoren van 2 syriers.. ze zijn nu gedeporteert richting syrie.. en eh.. tja.. ik geloof dat ze vast zitten.. we hebben meer syriers zo een verhoor laten ondergaan.. problemen??.."
Neen, hier gaan rapporten aan vooraf. Lijkt me dus ONMOGELIJK, dat ze er niet optijd wat van af wist.
Misschien kan je je beter afvragen wat er gebeurd was als dit niet naar buiten was gelekt. Zouden we er dan wel wat over horen?

Zij runt nederland, kom op, dan kan je je toch geen fouten permiteren? IIG niet zulke!

Laatst bewerkt:
In de grote mensen wereld maak je geen fouten. Een kind maakt fouten.

Te dom, te erg en te triest om op te reageren. Een volwassen mens maakt geen fouten, alleen kinderen doen dat. Temidden van je redelijke, duidelijke en nette betogen komt zo'n zin te staan waarvan ik denk: Sage hoe kóm je erop....:rolleyes:

DBC01 zei:
Te dom, te erg en te triest om op te reageren. Een volwassen mens maakt geen fouten, alleen kinderen doen dat. Temidden van je redelijke, duidelijke en nette betogen komt zo'n zin te staan waarvan ik denk: Sage hoe kóm je erop....:rolleyes:

Ok, misschien iets te ongenuanceerd en plat, maar kom op dbc(dan kunnen we die zin achterwege laten), Wat ik daarmee probeerde te zeggen is dat een volwassene eerst nadenkt voordat hij wat doet. Hij weet de consequenties van zijn acties. Ehm.. hoe kan ik het anders zeggen. Als een kind van onder de 14 een auto bekrast, dan zijn zijn ouders aansprakelijk, mits zij er alles aan gedaan hebben om dat te doen voorkomen. (of het was bij 16 jarige.. ik geloof bij 14 en jonger maar weet het niet zeker).

Dit geldt dus eigenlijk ook voor Verdonk, kunnen wij met 100% zekerheid zeggen dat zij er alles aan gedaan heeft om dezelfde fout te voorkomen? IK vind van niet, dus daarom vind ik dat Verdonk aansprakelijk is.

Als minister zijnde weet je dat je je geen fouten kan permiteren toch? Of ben ik de enige die dat zo ziet?
Het zelfde geldt voor Donner.

Nu loop ik dingen te herhalen, ik ga ze ook niet meer herhalen heb ze al een aantal keren genoemd.

Laatst bewerkt:
Haha ach ja elke poging om Verdonk onderuit te halen moet aangegrepen worden he.

Je scoort gewoon met anti-Verdonk leuzen in 2006, altijd wel publiek voor.

Terug
Naar boven